به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

نگرانی خانواده های زندانیان سیاسی از ورود مواد مخدر به بند ۳۵۰ زندان اوین

منبع: کلمه
در بند ۳۵۰ زندان اوین به راحتی مواد مخدر وارد و توزیع می شود . موضوعی که موجب نگرانی و اعتراض خانواده های زندانیان سیاسی این بند شده است به ویژه خانواده جوانان سیاسی این بند نسبت به این موضوع اظهار نگرانی می کنند و احتمال می دهند سو نیتی در این کار دخیل باشد . براساس گزارش های رسیده از داخل اوین ، این اتفاق در حالی رخ داده که مدتهاست از خانواده های زندانیان سیاسی هیچ کتابی برای عزیزانشان پذیرفته نمی شود و کتابخانه بند ۳۵۰ و سالن بسیار کوچک ورزشی آن نیز به دستور صداقت رییس زندان اوین و با........
در بند ۳۵۰ زندان اوین به راحتی مواد مخدر وارد و توزیع می شود . موضوعی که موجب نگرانی و اعتراض خانواده های زندانیان سیاسی این بند شده است به ویژه خانواده جوانان سیاسی این بند نسبت به این موضوع اظهار نگرانی می کنند و احتمال می دهند سو نیتی در این کار دخیل باشد .
براساس گزارش های رسیده از داخل اوین ، این اتفاق در حالی رخ داده که مدتهاست از خانواده های زندانیان سیاسی هیچ کتابی برای عزیزانشان پذیرفته نمی شود و کتابخانه بند ۳۵۰ و سالن بسیار کوچک ورزشی آن نیز به دستور صداقت رییس زندان اوین و با همکاری مصطفی بزرگ نیا رییس بند ۳۵۰ تعطیل شده و در همین حال که ورود هر نوع کتابی به بند ممنوع شده است مواد مخدر توسط زندانیان عادی به این بند راه پیدا می کند .
خانواده ها از مسولان قضایی می پرسند این کارها چه معنایی دارد ؟ آیا آنها قصد پرونده سازی برای زندانیان سیاسی دارند یا تلاش دارند آنها را درزندان به دور از هر گونه وسیله تفریحی به مواد مخدر آلوده کنند ؟
هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین بیش از ۲۰۰ نفر از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات نگهداری می شوند .این بند با دارا بودن بیشترین زندانیان حوادث پس از انتخابات اکنون به عنوان اصلی ترین بند نگهداری زندانیان جنبش سبز شناخته می شود.
گزارش ها حاکی از آن است که یکی از زندانیان مالی این بند که روابط نزدیکی با رییس بند۳۵۰ دارد پس از اینکه چند بار قصد توزیع شیشه و حشیش را بین زندانیان سیاسی داشت ،با اعتراض آنان به این وضعیت روبرو و پس از آن به بند دیگری منتقل شده است .اما این اعتراض آنها منجر به قطع این کار نشده است و همچنان از کانالهای مختلف مواد مخدر به ویژه شیشه و حشیش وارد این بند می شود .
با اینکه هم اکنون مواد مخدر در بیرون از زندان با قیمت بسیار گزافی خریداری می شود.این مواد داخل زندان بسیار ارزان رد و بدل می شود .
همه این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که صداقت رییس زندان اوین در برابر درخواست های مکرر کتبی زندانیان سیاسی و خانواده هایشان به صراحت ورود کتاب را به این زندان ممنوع کرده است .خانواده زندانیان سیاسی می پرسند چطور ورود کتاب به زندان ممنوع است ؟اما ورود مواد مخدر ان هم این گونه علنی هیچ مشکلی ندارد .آنها توجه همه مسولان قضایی بویژه دادستان تهران را نسبت به این رویدادها جلب می کنند .
طبق گزارش منابع آگاه شخصی به نام ” میم .ن “وکیل بند مالی عامل توزیع و ترویج مواد مخدر در زندان است. آنچه باعث تعجب زندانیان سیاسی شده ، این است که این زندانی مالی از همه مفاد اغلب پرونده های زندانیان سیاسی آگاه است و با وجود زندانی بودن از امکانات ویژه و نامحدودی در زندان برخوردار است .
تعدادی از خانواده زندانیان سیاسی از مسوولان اوین می پرسند مدتها ست که کتابخانه بند را تعطیل کرده اید و سالن ورزش را نیز به بهانه کمبود جا بسته اید و از ما هم کتاب نمی پذیرید . آنها از دادستان تهران درخواست کرده اند که این هشدارها را جدی بگیرید و تا دیر نشده به این وضعیت ناگوار بند ۳۵۰ زندان اوین رسیدگی کنید .
اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین روزنامه نگاران ، دانشجویان و فعالان مدنی و سیاسی نگهداری می شوند .
براساس همین گزارش ،سلیمانی رییس سازمان زندان های استان تهران به همراه صداقت نژاد رییس زندان اوین دیروز ار بند ۳۵۰ اوین دیدار کرده اند و در جریاین این بازدید به زندانیان سیاسی این بند گفته اند که محدودیت های جدیدی برای آنها از جمله در مدت زمان تماس تلفنی ایجاد خواهد شد.
سلیمانی دلیل این محدودیت های جدید را آیین نامه ای در سازمان زندان ها عنوان کرد که از سال ۱۳۶۵ تا به حال در حال اجرا است. بر این اساس او خبر از این داد که هر زندانی سیاسی در هفته می تواند ۲ دقیقه با خانواده اش تماس بگیرد.زندانیان سیاسی این بند در حال حاضر روزانه چهار دقیقه امکان تماس تلفنی دارند.
عبدالله مومنی فعال دانشجویی . کیوان صمیمی فعال سیاسی ،حسین نورانی نژاد ،مجید دری دانشجوی ستاره دار ،محمدرضا رجبی از اعضای سابق دفتر هاشمی رفسنجانی ،حمزه کرمی از مدیران دانشگاه آزاد ،بهمن احمدی امویی روزنامه نگار ، بهشتی شیرازی ، عرب مازار ، بهزادیان نژاد سه مشاور میر حسین موسوی و تعداد زیاد دیگری از فعالان سیاسی اکنون در این بند به سر می برند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر