به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

اعتصابات بازار تهران امروز گسترده تر بود

 منبع: کلمه
اگر چه دولت احمدی نژاد تمامی راهکارهای مقابله با اعتصاب بازار تهران را آزموده است، اما امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه اعتصاب بازار تهران همچنان ادامه داشت و گسترده تر از روز پیش بود. این در حالی است که صدا و سیما در بخش خبر دیشب اعلام کرد مغازها های بازار باز هستند و کسب و کار ادامه دارد.به گزارش خبرنگار کلمه، دیروز راسته بزازان به اعتصابی پیوست که سه شنبه گذشته از بازار زرگرها و لباس فروشها آغاز شده بود و امروز بازار خرازها و مسگر ها هم با تعطیل کردن مغزه ها به اعتصاب پیوستند. شاهدان عینی می گویند بازاریان در مغازه هایشان.........


اگر چه دولت احمدی نژاد تمامی راهکارهای مقابله با اعتصاب بازار تهران را آزموده است، اما امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه اعتصاب بازار تهران همچنان ادامه داشت و گسترده تر از روز پیش بود. این در حالی است که صدا و سیما در بخش خبر دیشب اعلام کرد مغازها های بازار باز هستند و کسب و کار ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار کلمه، دیروز راسته بزازان به اعتصابی پیوست که سه شنبه گذشته از بازار زرگرها و لباس فروشها آغاز شده بود و امروز بازار خرازها و مسگر ها هم با تعطیل کردن مغزه ها به اعتصاب پیوستند. شاهدان عینی می گویند بازاریان در مغازه هایشان حضور دارند اما چراغها را روشن نمی کنند و هیچ خرید و فروشی انجام نمی دهند. اصناف بازار در روزهای تعطیلی که دولت بهانه آن را گرمای هوای تهران عنوان کرده بود، با سازمان مالیات و وزارت بازرگانی به توافق رسیدند و دولت در یک عقب نشینی واضح، مالیات ۷۰ درصدی را به ۱۵ درصد کاهش داد به این امید که روز سه شنبه دیگر شاهد اعتصاب بازاریان نباشد.
اتحادیه اصناف بازار هم از بازاریان خواست تا نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند و به اعتصاب پایان دهند. اما سه شنیه اعتصاب گسترده تر ادامه یافت. به گفته یکی از بازاریان، کسبه به هیچ عنوان به توافق دولت اعتماد ندارند. این بازاری می گوید ، سال گذشته در حالی که اصناف مالیات خود را پرداختند و برگه تصفیه گرفتند، اما اردیبهشت امسال از سوی اداره مالیات اعلام شد که برگه های تصفیه سال گذشته مورد قبول نیست و باید نسبت به پرداخت ۵ درصد مالیات بیشتر، اقدام کنند. در حالی که اعتصابات بازار تهران در دو روز گذشته گسترش یافته است اما دلیل اصلی این اعتراضات هنوز مشخص نیست. به نظر می رسد اصناف بازار هم در این اعتصاب نقشی ندارند و بازاریان خود و بدون توجه به توافق اتحادیه اصناف ،کرکره مغازها را پایین کشیده اند.
سایت هوادار دولت رجانیوز هم در گزارشی مفصلی با اعتراف به ادامه اعتصابات بازار ،در تحلیلی مدعی شده است که این اعتراضات بهانه مالیاتی و ریشه سیاسی داشته است. البته رجا نیوز به صراحت عنوان نکرده است که چه گروهی توانسته اند گسترده ترین اعتصاب بازار پس از انقلاب را کلید بزند. اعتصابات بازار تهران هنوز در سطح شهر تهران نمود پیدا نکرده و دلیلش این میتواند باشد که بخشهایی از بازار تهران در اعتصاب به سر می برد که چندان زندگی روزمره مردم را تحت تاثیرقرار نمی دهد اما اعتصابی طولانی تر می تواند بر تمام خرده فروشیهای تهران اثر گذار باشد.
بنابر گزارشهای رسیده جو بازار تهران امنیتی است و نیروی انتظامی با حضوری بی سابقه در بازار اجازه تجمع به افراد و حتی ایستادن مغازه داران در راسته های بازار را نمی دهد. بنا بر شنیده ها بازاریان معتقدند رکود اقتصادی ایران و وضعیت کساد کسب و کار در سال گذشته جایی برای افزایش مالیات نمی گذارد و دولت باید از همین افزایش ۱۵ درصدی مالیات نیز صرف نظر کند . عقب نشینی ۵۵ درصدی دولت این امید را به بازاریان داده است که می توانند با ادامه اعتصاب، دولت احمدی نژاد را تحت فشار قرار بدهند. برخی گمانه زنی ها نیز اعتصاب بازار را کاملا سیاسی می دانند. محمود احمدی نژاد که معمولا درباره هر مساله ای به سرعت اظهار نظر می کند در هشت روز گذشته هیچ گونه اشاره ای در سخنرانی های متعددش به اعتصاب بازار تهران نداشته است و این را می توان به ضعف حاد دولت در مسائل اقتصادی و ترس از عصبانی کردن بازاریان نسبت داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر