به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

قطعنامه اخیر جوکی است که کسی برای آن تره خرد نمی‌کند

منبع: کلمه
رئیس دفتر احمدی نژادمعتقد است “تحریم‌ها تاثیری ندارد و قطعنامه پنجم نیز تنها یک جوک است و کسی برای آن تره خرد نمی‌کند. در چهار قطعنامه دیگر، مردم ما و کشورهای جهان، بعد از صدور آنها، به تعطیلات خودشان رفتند. ”وی همچنین گفت “برای ایرانیان ممنوعیت ورود وجود ندارد، اما ممکن است ممنوعیت خروج وجود داشته باشد.”و همزمان اخبار رسانه ها در مورد پرداخت ارقامی تا سقف صد میلیون تومان برای مدعوین “همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور” را تایید کرد و آنرا رقمی ناچیز در برابر دلار خواند .بعد از قطعنامه ها، همه به تعطیلات می رفتندبه گزارش ایلنا، اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه نشست خبری همایش ایرانیان خارج از کشور، پیرامون تحریم‌هایی که تاکنون علیه پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی در شورای امنیت سازمان ملل صادر شده، گفت: با بررسی چهار قطعنامه گذشته متوجه می‌شویم که قیمت تحریم‌ها در کشور ما بسیار پایین است و مردم ما اهمیت چندانی به این تحریم‌ها نمی‌دهند؛ قطعنامه‌های گذشته در فضایی صادر شد که مردم کشور ما و حتی مردم دیگر کشورهای جهان پس از آن به تعطیلات رفتند و قطعنامه چهارم نیز زمانی صادر شد که.......

رئیس دفتر احمدی نژادمعتقد است “تحریم‌ها تاثیری ندارد و قطعنامه پنجم نیز تنها یک جوک است و کسی برای آن تره خرد نمی‌کند. در چهار قطعنامه دیگر، مردم ما و کشورهای جهان، بعد از صدور آنها، به تعطیلات خودشان رفتند. ”
وی همچنین گفت “برای ایرانیان ممنوعیت ورود وجود ندارد، اما ممکن است ممنوعیت خروج وجود داشته باشد.”
و همزمان اخبار رسانه ها در مورد پرداخت ارقامی تا سقف صد میلیون تومان برای مدعوین “همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور” را تایید کرد و آنرا رقمی ناچیز در برابر دلار خواند .
بعد از قطعنامه ها، همه به تعطیلات می رفتند
به گزارش ایلنا، اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه نشست خبری همایش ایرانیان خارج از کشور، پیرامون تحریم‌هایی که تاکنون علیه پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی در شورای امنیت سازمان ملل صادر شده، گفت: با بررسی چهار قطعنامه گذشته متوجه می‌شویم که قیمت تحریم‌ها در کشور ما بسیار پایین است و مردم ما اهمیت چندانی به این تحریم‌ها نمی‌دهند؛ قطعنامه‌های گذشته در فضایی صادر شد که مردم کشور ما و حتی مردم دیگر کشورهای جهان پس از آن به تعطیلات رفتند و قطعنامه چهارم نیز زمانی صادر شد که دیپلماسی آمریکایی در برابر دیپلماسی ایرانی زانو زده بود.
می خواستند ما را ضعیف و عقب‌مانده و در آستانه اضمحلال معرفی کنند
مشایی در رابطه با سیاست‌های دولت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران گفت: اولین سیاست ما رفع ذهنیت منفی بود که نسبت به بازگشت ایرانی‌ها به کشورشان وجود داشت. دیدگاهی در کشور نیز مطرح بود مبنی بر این‌که ایرانیان خارج از کشور تعلق خاطری به کشورشان ندارند که البته ممکن است این موضوع در رابطه با برخی افراد قابل طرح باشد اما نمی‌توان آن را به جمعیت چند میلیونی ایرانیان خارج از کشور تعمیم داد.
وی افزود: تبلیغات منفی از سوی برخی کشورها که عمدتا استکباری هستند نسبت به بازگشت ایرانی‌ها به کشورشان در ذهن آنها مطرح شده تا کشور ما را ضعیف و عقب‌مانده و در آستانه اضمحلال معرفی کنند.
ممنوع الورود نداریم
جانشین احمدی نژاددر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور متذکر شد: بحث ما بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران نیست؛ سیاست ما ارتباط با این افراد است؛ ایرانیان در هرکجای دنیا مشکلی برای ورود به ایران ندارند ممکن است در خروج با مشکلاتی مواجه شوند اما قاعدتا اتباع ایرانی در بدو ورود با مشکلی مواجه نخواهند شد.
مشایی متذکر شد: سیاست دولت آن است که با تشویق ایرانیان خارج از کشور به ارتباط با داخل بتوانند از قابلیت‌های تخصصی این افراد استفاده کنند.
اسفندیار رحیم مشایی، به نرخ بالای فرار مغزها از کشور، اشاره ای نکرد.
پنجاه تا صد میلیون رقمی نیست
وی با تایید با اخبار رسانه‌های خارجی که در آستانه برگزاری همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور اعلام کردند “به چهره‌های سرشناس مدعو پنجاه تا صد میلیون تومان پرداخت شده”، گفت: این اخبار و تبلیغات منفی به هیچ‌وجه درست نیست. پنجاه میلیون تومان برای چهره‌های شناخته شده‌ای به این همایش دعوت شده‌اند معادل پنجاه هزار دلار است که رقم ناچیزی محسوب می‌شود؛ طرح این موضوعات تنها برای خراب کردن چهره و وجهه مدعوین همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور است.
خوانندگان لس آنجلسی نیز می توانند بازگردند
رئیس دفتر احمدی نژاد، با بیان اینکه همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور “خاری است به چشم” کسانی که به ملت ایران تعلق خاطر ندارند”، در رابطه با “امکان بازگشت خوانندگان لس‌آنجلسی به ایران” نیز گفت: ما فضایی را فراهم کرده‌ایم تا ایرانیان در هر کجای دنیا و در هر زمان منعی برای بازگشت به ایران نداشته باشند فردی که تبعه ایران است برای بازگشت به کشور ویزا نمی‌خواهد تا به امروز نیز هیچ ایرانی از جمله فرد خاصی که به آن اشاره شد اجازه‌ای برای بازگشت به ایران از ما نگرفته است.
وی تاکید کرد: این موضوع به ما ارتباطی ندارد؛ یک فرد ایرانی برای بازگشت به ایران از کسی اجازه نمی‌گیرد و ما نیز قرار نیست به کسی پاسخگو باشیم البته ممکن است کسانی از چهره‌های ورزشی و هنرمندان به ایران آمده باشند که از آن مطلع نشده باشیم اما این افراد در صورتی که مصاحبه‌ای را با یکی از رسانه‌ها انجام دهند از ورود این افراد مطلع می‌شویم.
مذاکره از نوع آنان را نمی پذیریم
رئیس‌دفتر احمدی نژاد همچنین گفت: قطعنامه جهانی صادر شد تا پس از آن بخواهند از موضع بالا با ما گفت‌وگو کنند؛ ما اصل مذاکره را می‌پذیریم اما آنها می‌خواهند بگویند که ما از موضع ضعف با آنها گفت‌وگو کنیم که ما آن را نمی‌پذیریم.
وی در رابطه با روابط ایران با کشورهایی نظیر روسیه و چین گفت: مواضع ما در رابطه با همه کشورها مشخص است اگر مناسبات عادلانه‌ای باشد حتی با دولت آمریکا اگر حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسد به گفت‌وگو می‌پردازیم تنها کشوری که ما با آن هیچ ارتباطی نداریم اسراییل است. موضع ما با چین، روسیه و اروپا دوستانه است اما اگر اینطور وانمود شود که ایستادگی ما بر مواضعمان را بخواهند با خط و نشان پاسخ دهند هر کشوری که باشد رفتاری متقابل به مثل را خواهیم داشت.
گفتنی است دومین گردهمایی موسوم به “همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور”، یازدهم و دوازدهم امرداد ماه سال جاری، در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد.
محمود احمدی نژاد، با بهره برداری از اینگونه کنفرانس ها و تطمیع و ارتباط گیری با ایرانیان خارج از کشور، درصدد کسب مشروعیت برای دولت خود، بدلیل عملکرد شعاری و سوء مدیریت سالهای اخیر می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر