به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

۳۲ مجروح در زمین لرزه استانهای هرمزگان و فارس

منبع: کلمه
رئیس سازمان امداد و نجات کشور از مجروحیت ۳۲ نفر بر اثر زلزله ۸/۵ ریشتری شب گذشته استان‌های فارس و هرمزگان خبر داد.به گزا ش فارس،   زلزله‌ای با قدرت ۸/۵ دهم ریشتر در ساعت ۸ دقیقه بامداد مورخ ۳۰ تیر مناطق بین استان‌های فارس و هرمزگان را به لرزه درآورد که بر اثر این زلزله ۸ روستای این دو استان متحمل خسارات شدیدی شده‌اند.وی ادامه داد: این زلزله در دو شهر لامرد استان فارس و بستک هرمزگان به وقوع پیوست که بر اثر آن ۳۰ نفر در لامرد و ۲ نفر نیز در روستای کشمک از توابع پستک هرمزگان مجروح شده‌اند.رئیس سازمان امداد و نجات کشور افزود: نیروهای ارزیاب هلال‌احمر در سریعترین زمان ممکن بعد از وقوع زلزله به محل‌های زلزله مراجعه کردند و با ارزیابی خسارات وارده شده مالی و جانی توانستند ۳۲ مجروح را از زیر آوار بیرون کشیده و برای مدوای آنها اقدامات لازم را انجام دهند.مظفر تصریح کرد: زلزله ۸/۵ ریشتری استان فارس و هرمزگان ساعت ۴ بامداد یک پس لرزه را داشت که در ادامه پس لرزه‌های از شدت آنها کاهش می‌یافت.‌............

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از مجروحیت ۳۲ نفر بر اثر زلزله ۸/۵ ریشتری شب گذشته استان‌های فارس و هرمزگان خبر داد.
به گزا ش فارس،   زلزله‌ای با قدرت ۸/۵ دهم ریشتر در ساعت ۸ دقیقه بامداد مورخ ۳۰ تیر مناطق بین استان‌های فارس و هرمزگان را به لرزه درآورد که بر اثر این زلزله ۸ روستای این دو استان متحمل خسارات شدیدی شده‌اند.
وی ادامه داد: این زلزله در دو شهر لامرد استان فارس و بستک هرمزگان به وقوع پیوست که بر اثر آن ۳۰ نفر در لامرد و ۲ نفر نیز در روستای کشمک از توابع پستک هرمزگان مجروح شده‌اند.
رئیس سازمان امداد و نجات کشور افزود: نیروهای ارزیاب هلال‌احمر در سریعترین زمان ممکن بعد از وقوع زلزله به محل‌های زلزله مراجعه کردند و با ارزیابی خسارات وارده شده مالی و جانی توانستند ۳۲ مجروح را از زیر آوار بیرون کشیده و برای مدوای آنها اقدامات لازم را انجام دهند.
مظفر تصریح کرد: زلزله ۸/۵ ریشتری استان فارس و هرمزگان ساعت ۴ بامداد یک پس لرزه را داشت که در ادامه پس لرزه‌های از شدت آنها کاهش می‌یافت.‌
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکصد امدادگر هلال‌احمر در دو استان فارس و هرمزگان در شرایط استراری و آماده در صحنه حادثه زلزله در صحنه حضور دارند.
این در حالی است که واحد مرکزی خبر به نقل از مسوول هلال احمر شهرستان لامرد اعلام کرد : در پی وقوع زمین لرزه ۵ و ۸ دهم ریشتری که ساعت هشت دقیقه بامداد در این بخش روی داد ، ۱۵ نفر از اهالی روستاهای کدوین (kodeyoon ) ، زین الدین (zayendin ) ، پسند ، دهو (dehoo ) ، ده پایین و شهر اشکنان مصدوم شدند که ۱۳ نفر آنان سرپایی مداوا و ۲ نفر به بیمارستان اشکنان منتقل شدند.
حیدری پور افزود : میزان خسارت به منازل مسکونی ۵۰ تا ۷۰ درصد است.
وی گفت : امداد رسانی به آسیب دیدگان از نخستین ساعت وقوع زلزله آغاز شده و تا کنون با ۲ بالگرد لوازم اولیه در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته است .
همچنین بعد از وقوع این زمین لرزه پنج پس لرزه به وقوع پیوست که مردم پس از زمین لرزه اول شب را بیرون از خانه صبح کردند . اشکنان در ۵۰۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
شایان ذکر است ۱۱پس لرزه پس از وقوع زمین لرزه ۵ و ۸ دهم ریشتری در بخش اشکنان لامرد روی داد .
به گزارش شبکه لرزه نگاری شیراز وابسته به مرکز لرزه نگاری کشور اخرین زمین لرزه ساعت ۵ و ۸ دقیقه بامداد امروز به بزرگی ۳ و نیم ریشتر روی داد. زمین لرزه ای به قدرت ۵و۸دهم ریشتر ساعت هشت دقیقه بامداد بخش اشکنان در استان فارس را لرزاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر