به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

مراسم بزرگداشت محمد کامرانی فردا جمعه در تهران برگزار خواهد شد

 منبع: جرس
مراسم بزرگداشت محمد کامرانی، از شهدای حوادث بعد از انتخابات و قربانیان بازداشتگاه کهریزک، فردا جمعه ٢۵ تیرماه ۸۹ در تهران برگزار خواهد شد.به گزارش منابع خبری جرس، مراسم اولین سالگرد شهادت محمد کامرانی، راس ساعت هفت بعد از ظهر جمعه ٢۵ تیرماه ۸۹ در تهران، میدان فاطمی مسجد نور برگزار خواهد شد.در اطلاعیۀ مراسم سالگرد این جوان شهید جنبش سبز آمده است "یک سال به امتداد یک عمر، با زخمی به عمق یک اقیانوس متلاطم و با صبری به سنگینی کوه، فراق را تحمل......
مراسم بزرگداشت محمد کامرانی، از شهدای حوادث بعد از انتخابات و قربانیان بازداشتگاه کهریزک، فردا جمعه ٢۵ تیرماه ۸۹ در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش منابع خبری جرس، مراسم اولین سالگرد شهادت محمد کامرانی، راس ساعت هفت بعد از ظهر جمعه ٢۵ تیرماه ۸۹ در تهران، میدان فاطمی مسجد نور برگزار خواهد شد.

در اطلاعیۀ مراسم سالگرد این جوان شهید جنبش سبز آمده است "یک سال به امتداد یک عمر، با زخمی به عمق یک اقیانوس متلاطم و با صبری به سنگینی کوه، فراق را تحمل کردیم و وجودمان چون شمع عمر عزیز دل ما و فرزند دلبندمان، آرام آرام آتش گرفت و آب شد و اکنون...در اولین سالگرد جاودانگی روح بلند جگرگوشه و میوه قلبمان شهید مظلوم محمد کامرانی، جشنوارۀ غـــم بر پا می کنیم و شما را به اولین جشن تولد زندگی ابدی و حیات پاک محمد عزیز فرا می خوانیم."

گفتنی است شهید محمد کامرانی که تنها ١۸ سال داشت و قرار بود در كنكور پزشكی شركت كند، روز هجدهم تیر ۸۸ در حوالی میدان ولیعصر تهران دستگیر و بعد از چند روز پس از بازداشت، به همراه گروه دیگری از بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شد. خانواده‌ این شهید وقتی از محل نگهداری او خبردار شدند كه یك مامور زندان اوین در جمع خانواده‌ بازداشت‌شدگان در مقابل زندان، فهرستی از اسامی افراد بازداشت شده راخواند و از انتقال آنها از كمپ كهریزك به زندان اوین خبر داد. پیگیری خانواده‌ کامرانی به اینجا رسید كه مطلع شدند دستور آزادی وی نیز صادر شده و به همین منظور صبح روز چهارشنبه ٢۴ تیر به زندان اوین مراجعه كردند، اما در آنجا به آنها گفته شد كه فرزند شما مجروح بوده و به بیمارستان منتقل شده است. وقتی این خانواده به بیمارستان لقمان رفتند، با پیكر نیمه جان محمد روبه‌رو شدند كه همچنان تحت كنترل ماموران بود. آنها با هماهنگی مسئولان بیمارستان و باز تحت كنترل شدید ماموران، فرزند خود را به بیمارستان مهر منتقل كردند، اما تلاش‌های كادر پزشكی در نهایت بی‌نتیجه ماند و محمد كامرانی ١۸ ساله نیز، به محسن روح الامینی، امیرجوادی فر و رامین آقازاده قهرمانی پیوست. پیكر محمد كامرانی صبح روز شنبه ٢۷ تیر ماه، در قطعه ٢٢١ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، تعداد زیادی از بازداشت شدگان اعتراضات روز ۱۸ تیر ماه، با دستور قاضی سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران، به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند، که بعد از چند روز تعدادی از بازداشت شدگان، بر اثر شدت شکنجه جان باختند و مقامات ذیربط، بویژه دادستان وقت تهران، "مننژیت و بیماری" را عامل فوت آنان اعلام کردند. (این نظر قویا توسط پزشکی قانونی کشور رد شد.)
پس از درز اخبار آن فجایع، رهبر جمهوری اسلامی، در روز پنجم مردادماه، دستور تعطیل شدن بازداشتگاه کهریزک را به دلیل "غیراستاندارد" بودن صادر کرد.

علی کامرانی، پدر شهید محمد، چند روز پیش در گفتگو با جرس خاطرنشان کرد "کهریزک یک پرونده دردناک اما تاریخی برای ایران است و تا زمانی که متهمان اصلی این پرونده و همان کسانی که دستور جنایات صورت گرفته در کهریزک را صادر کرده اند، به سزای اعمال خودشان نرسند، ما آرام نخواهیم شد. برای همین به اندازه توانایی ام فریاد خواهم زد تا حداقل دنیا بداند، محمد من حتی سن قانونی برای رای دادن هم نداشت، در تجمع هم نبود، اما کسانی به اسم لباس شخصی دستگیرش کردند، او را بی رحمانه مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعد بچه ای که در کما بود و تب شدید داشت را با غل و زنجیر به تخت بیمارستان لقمان بسته بودند تا زمانی که پس از انتقال به بیمارستان مهر تهران، دیگر جان اش را از دست داد.

گفتنی است مراسم بزرگداشت محسن روح الامینی، از دیگر شهدای حوادث بعد از انتخابات و قربانیان بازداشتگاه کهریزک، عصر امروز پنجشنبه ٢۴ تیرماه ۸۹ در قطعه ٢٢٢ بهشت زهرای تهران و مراسم اولین سالگرد شهادت امیر جوادی فر نیز، راس ساعت شش و نیم عصر امروز در تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان ۲۲ بهمن، خیابان حاج سید احمدی جنب پمپ بنزین، گلستان دوم، پلاک ۶۲ برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر