به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

استرالیا به صورت یک جانبه ایران را تحریم می کند

منبع: جرس
بعد از اتخاذ تحریم های فراگیر آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا علیه ایران، کشور استرالیا نیز اعلام کرد که علاوه ‌بر پیروی کامل از تحریم‌های قطعنامه ١۹٢۹ شورای امنیت، تحریم‌های جداگانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی، به‌ویژه در مورد نفت و گاز ایران اعمال خواهد کرد.به گزارش آسوشیتد پرس، استفان اسمیت وزیر امور خارجه استرالیا، با اشاره به این موضوع، گفت: ما به‌طور کامل به اجرای قطعنامه تحریمی ١۹٢۹ علیه ایران پای‌بندیم و برای نخستین‌بار تحریم‌هایی را نیز به‌صورت یک‌جانبه علیه صنایع نفت و گاز و دیگر بخش‌ها در ایران اعمال خواهیم کرد. وزیر خارجه استرالیا خاطرنشان کرد که تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران مشابه تحریم‌هایی است که اتحادیه اروپا روز........... 
بعد از اتخاذ تحریم های فراگیر آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی، کشور استرالیا نیز اعلام کرد که علاوه ‌بر پیروی کامل از تحریم‌های قطعنامه ١۹٢۹ شورای امنیت، تحریم‌های جداگانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی، به‌ویژه در مورد نفت و گاز ایران اعمال خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، استفان اسمیت وزیر امور خارجه استرالیا، با اشاره به این موضوع، گفت: ما به‌طور کامل به اجرای قطعنامه تحریمی ١۹٢۹ علیه ایران پای‌بندیم و برای نخستین‌بار تحریم‌هایی را نیز به‌صورت یک‌جانبه علیه صنایع نفت و گاز و دیگر بخش‌ها در ایران اعمال خواهیم کرد.

وزیر خارجه استرالیا خاطرنشان کرد که تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران مشابه تحریم‌هایی است که اتحادیه اروپا روز دوشنبه علیه ایران به تصویب رسانده است.

گفتنی است ماه گذشته نیز، وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد که کشورش یک محموله صنعتی که قرار بود از طرف یک شرکت استرالیایی به ایران صادر شود را توقیف کرده است. دلیل اصلی توقیف آن محموله، "کاربرد احتمالی آن، در ساخت سلاح هسته‌ای" اعلام شده بود.

گفتنی است تحریم‌های اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا که بسیار شدید‌تر از تحریم‌های شورای امنیت می باشد، روز دوشنبه هفته اخیر تصویب و ظرف یک روز اجرایی گردید. به موجب این تحریم‌ها، بیش از شصت موسسه یا شرکت ایرانی در لیست سیاه قرار گرفته و محدودیت‌هایی نیز در قبال فعالیت‌های مالی و بانکی ایران به مورد اجرا گذارده شده است. همچنین لیستی از مسئولان ایرانی به عنوان لیست سیاه تهیه شده که از ورود آنها به کشورهای اروپایی جلوگیری شده و دارایی‌های آنها در بانک‌های اروپایی توقیف می‌شود.

مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده اند که تحریم‌های اعمالی شورای امنیت و دیگر کشورها‌، ایران را از مسیر فعالیت‌های هسته‌ای خود بازنخواهد داشت‌.

محمود احمدی‌نژاد نیز، سه‌شنبه شب طی مصاحبه‌ای تلویزیونی، با محکوم کردن تحریم‌های اعمالی یک‌جانبه علیه ایران‌، افزود که کشورهای تحریم کننده ایران در واقع خود را محروم می‌سازند و "این تحریم‌ها نه تنها مشکلی برای ایران به‌وجود نخواهد آورد‌، بلکه بر توانمندی و خوداتکایی ایران خواهد افزود‌."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر