به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

منبع: جرس
بعد از سالها مذاکره، وعده و ادعای امضای موافقتامه، یک مقام ارشد نظامی روسیه شامگاه دیروز اعلام کرد که "بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران، مسکو هیچ گونه سیستم موشکی در اختیار تهران قرار نمی دهد." ایران طی چند سال اخیر قصد خرید سامانه های موشکی اس ۳۰۰ روسیه را.........
بعد از سالها مذاکره، وعده و ادعای امضای موافقتامه، یک مقام ارشد نظامی روسیه شامگاه دیروز اعلام کرد که "بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران، مسکو هیچ گونه سیستم موشکی در اختیار تهران قرار نمی دهد."

ایران طی چند سال اخیر قصد خرید سامانه های موشکی اس ۳۰۰ روسیه را داشت و مقامات روس، سالها طرف ایرانی خود را معطل نگاه داشته بودند.

به گزارش مهر، السکاندر فومین، معاون اول مدیر سازمان فدرال همکاریهای فنی و نظامی روسیه، در تکمیل تبعیت مسکو از تصمیم غرب، تاکید کرد که بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران، مسکو هیچ گونه سیستم موشکی در اختیار تهران قرار نمی دهد.

این مقام روس، بدون اشاره به سامانه اس ۳۰۰، اعلام کرد که روسیه از تحویل سیستم های موشکی بزرگ به ایران اجتناب می کند و بر پیروی روسیه از قطعنامه جدید شورای امنیت (١۹٢۹) علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد.

مقامات روسیه قبلا اعلام کرده بودند که دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری آن کشور باید در مورد تحویل و یا عدم تحویل اس ۳۰۰ به ایران تصمیم گیری کند، که تا کنون رئیس جمهور روسیه تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است.

بعد از صدور چهارمین قطعنامه شورای امنیت (قطعنامه شماره ۱۹۲۹) در خرداد ماه سال جاری، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تبعیت از غرب اعلام کرد که در مسئله تحویل سیستم های پدافند موشکی اس-۳۰۰ به ایران،
روسیه قطعا مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال ایران را رعایت خواهد کرد.

وی تاکید کرده بود "ابزار اجرای عملی این قطعنامه، دستورات رئیس جمهور روسیه خواهد بود و در این دستور فقط قید خواهد شد که چه تسلیحاتی تحت این قطعنامه قرار خواهند گرفت."

هنوز از سوی مقامات نظامی و سیاسی ایران، واکنشی در این زمینه منتشر نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر