به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

قیمت برق 265 درصد افزایش می‌یابد

 منبع: مردمک
با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت برق با 265 درصد افزایش به 43 تومان برای هر کیلووات ساعت می‌رسد.خبرگزاری مهر امروز، سوم آبان ماه خبر داد که کارگروه طرح تحول اقتصادی قیمت برق را 430 ریال برای هر کیلووات ساعت تعیین کرده، در حالی که پیش از این، هر کیلووات..............

با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت برق با 265 درصد افزایش به 43 تومان برای هر کیلووات ساعت می‌رسد.
خبرگزاری مهر امروز، سوم آبان ماه خبر داد که کارگروه طرح تحول اقتصادی قیمت برق را 430 ریال برای هر کیلووات ساعت تعیین کرده، در حالی که پیش از این، هر کیلووات ساعت برق، 162 ریال محاسبه می‌شد.
دیروز هم این خبرگزاری جزئیات 11 گانه تغییر قیمت برق را منتشر کرد که براساس آن، صورت‌حساب 70 درصد مشترکان تا چهار هزارتومان و صورت‌حساب 90 درصد مشترکان تا هفت هزار تومان افزایش خواهد یافت.
یعنی برق مشترکانی که زیر الگوی مصرف دارند و قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حدود 3240 تومان محاسبه می‌شد، بعد از اجرای این قانون به حدود 7240 تومان افزایش می‌یابد، البته باید به این ارقام، هزینه‌های جانبی قبوض مانند آبونمان را نیز اضافه کرد.
قرار است که الگوی مصرف هر خانواده تا سقف 200 کیلووات ساعت در ماه محاسبه شود که در صورت مصرف بیش از این مقدار، قیمت برق به شکل پلکانی و تصاعدی افزایش می‌یابد.
محمد بهزاد، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به خبرگزاری مهر گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مردم در قبوض برق خود مشاهده خواهند کرد که افزایش قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از انتظارشان بوده است.
افزایش 265 درصدی قیمت برق در حالی صورت می گیرد که تابستان امسال شهروندان ایرانی از افزایش ناگهانی قیمت برق مصرفی‌شان در این فصل شگفت‌زده شدند. در قبض برق شهریورماه بسیاری از ساکنان تهران ارقامی بین 150 تا 220 هزار تومان درج شده بود. این در حالی است که قبض برق افرادی که هزینه برق آن‌ها در هر دوره از 10 هزار تومان تجاوز نکرده است در این دوره به 50 هزار تومان رسید.
همان موقع با ابراز نگرانی نمایندگان مجلس و برخی مسئولین، خبرهایی منتشر شد که ممکن است قبض برق شهروندان تهرانی اصلاح شود. اما 24 شهریورماه محمد بهزاد، معاون وزیر نیرو اعلام کرد که اشتباهی در صدور قبض برق شهروندان تهرانی رخ نداده بلکه این تغییر مبلغ در قبض‌ها ناشی از «افزایش مصرف شهروندان» در ماه‌های گرم تابستان است و بر این اساس قرار نیست قبض‌ها اصلاح شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر