به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت مصالح و مسکن را افزایش می‌دهد

منبع: کلمه
یک کارشناس مسکن تصریح کرد: «با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت مسکن در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها بالا می‌رود».به گزارش ایسنا، باقر میلانی – کارشناس اقتصادی انجمن مفاخر معماری در درباره وضعیت بخش مسکن پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهار کرد: «پس از اجرای این قانون قیمت مصالح افزایش خواهد داشت، بنابراین در شهرهای کوچک که قیمت تمام شده تابعی از قیمت مصالح است با زایش قیمت روبه‌رو می‌شویم».وی ادامه داد: «در شهرهای بزرگ قیمت به میزان چشمگیر بالا نمی‌رود زیرا اگرچه قیمت مصالح در قیمت مسکن موثر است اما در.........

یک کارشناس مسکن تصریح کرد: «با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت مسکن در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها بالا می‌رود».
به گزارش ایسنا، باقر میلانی – کارشناس اقتصادی انجمن مفاخر معماری در درباره وضعیت بخش مسکن پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهار کرد: «پس از اجرای این قانون قیمت مصالح افزایش خواهد داشت، بنابراین در شهرهای کوچک که قیمت تمام شده تابعی از قیمت مصالح است با زایش قیمت روبه‌رو می‌شویم».
وی ادامه داد: «در شهرهای بزرگ قیمت به میزان چشمگیر بالا نمی‌رود زیرا اگرچه قیمت مصالح در قیمت مسکن موثر است اما در شهرهای بزرگ زمین عمده‌ترین اثر را در قیمت مسکن دارد به علاوه اکنون امکان افزایش قیمت در این بخش وجود ندارد؛ بنابراین در شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد و اصفهان با هدفمند شدن یارانه‌ها حاشیه سود سازنده کاهش می‌ِیابد».
این کارشناس مسکن با بیان این‌که در افزایش قیمتی که در سال‌های ۸۵ و ۸۶ اتفاق افتاد، هجوم نقدینگی نقش بسیاری داشت، گفت: «در کاهش قیمت، هم کاهش نقدینگی، بروز بحران در اقتصاد جهانی و بحران مسکن آمریکا موثر بود».
میلانی با بیان این‌که در شرایط فعلی نقدینگی موجود در بازار دو برابر سال‌های ۸۵ و ۸۶ است، اضافه کرد: «نحوه مدیریت نقدینگی هنر دولتمردان است یعنی هنر این است که پول موجود در دست مردم را به گونه‌ای هدایت کنند که وارد بخش‌های‌ آسیب‌پذیر نشود».
وی با تاکید بر این‌که نقدینگی موجود در بازار باید وارد بازارهای مجاور و بخش تولید شود، گفت: «در گذشته سرمایه‌ها وارد بخش خودرو می‌شدند اما این بخش با افزایش عرضه بازار را از معرض هجوم نقدینگی نجات داد».
به گفته او نقدینگی منتظر بازارهای ضعیف است که تقاضای زیاد دارند و میزان عرضه آن‌ها کم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر