به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

اعتراض به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران

 منبع: مردمک
عده‌ای از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران، امروز 9 آبان‌ماه در اعتراض به انحلال این دانشگاه در مقابل آن تجمع کردند.خبرگزاری فارس تعداد تجمع‌کنندگان را 800 نفر ذکر کرده است. این افراد با شعار «نه بهشتی نه تهران فقط دانشگاه ایران» به تصمیم دولت مبنی بر انحلال دانشگاه ایران اعتراض کردند.امروز همچنین خبرگزاری ایلنا گزارش داد که دانشجویان دانشکده‌ پرستاری و مامایی دانشگاه علوم............


عده‌ای از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران، امروز 9 آبان‌ماه در اعتراض به انحلال این دانشگاه در مقابل آن تجمع کردند.
خبرگزاری فارس تعداد تجمع‌کنندگان را 800 نفر ذکر کرده است. این افراد با شعار «نه بهشتی نه تهران فقط دانشگاه ایران» به تصمیم دولت مبنی بر انحلال دانشگاه ایران اعتراض کردند.
امروز همچنین خبرگزاری ایلنا گزارش داد که دانشجویان دانشکده‌ پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مقابل این دانشگاه تجمع کردند. این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران از پذیرش دانشجویان این دانشکده خودداری کرده است.
دانشجویان تجمع‌کننده ضمن اعتراض به انحلال دانشگاه علوم ایران، از این‌که درباره انحلال دانشگاه با آنان مشورت نشده، گله‌مند هستند.
«انحلال دانشگاه، توهین به مجلس است»
در همین رابطه، علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس و وزیر اسبق بهداشت از جلسه اضطراری ظهر امروز این کمیسیون برای بررسی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داده است.
به گفته آقای مرندی، «هیچ‌یک از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت از انحلال این دانشگاه خبر نداشته» و «همه نمایندگان از طریق روزنامه‌ها» از این خبر مطلع شدند. او این تصمیم ناگهانی را «توهین به مجلس» دانست.
این عضو کمیسیون بهداشت همچنین گفت: همکاران غیرپزشک در مجلس، اعضای هیئت علمی و دانشجویان به ما تلفن می‌زنند و از چند و چون کار می‌پرسند، در حالی که ما شرمنده‌ایم. هیچ‌کدام از دکتر صدر در هیئت‌رئیسه تا دکتر شهریاری در کمیسیون بهداشت از این واقعه مطلع نبودیم و نمی‌دانیم چه شده که این تصمیم ناگهانی را در وزارت بهداشت گرفته‌اند.
صبح هشتم آبان، خبرگزاری‌های رسمی ایران متن ابلاغیه‌ای را انتشار دادند که بر اساس آن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داده بود واحدهای بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه شهیدبهشتی و واحدهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی آن به دانشگاه علوم پزشکی تهران انتقال یابد.
وزیر بهداشت می‌گوید این دستور را جهت اجرایی کردن تصمیم دولت برای خلوت کردن پایتخت صادر کرده و به موجب آن، عملاً دانشگاه علوم پزشکی ایران منحل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر