به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

تعطیلی ناگهانی “کمیته اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه” و سرنوشت نامعلوم میلیون ها تومان بودجه تخصیصی

منبع: جرس
در حالیکه چندی پیش خبری مبنی بر "تاسیس کمیته ملی اطلاع‌رسانی هدفمند کردن یارانه‌ها" در محل خبرگزاری ایرنا و با تخصیص بودجه های کلان منتشر شده بود، اکنون در آستانه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، رسانه های خبری اعلام کردند که این کمیته اخیرا بطور ناگهانی تعطیل شده و..................
در حالیکه چندی پیش خبری مبنی بر "تاسیس کمیته ملی اطلاع‌رسانی هدفمند کردن یارانه‌ها" در محل خبرگزاری ایرنا و با تخصیص بودجه های کلان منتشر شده بود، اکنون در آستانه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، رسانه های خبری اعلام کردند که این کمیته اخیرا بطور ناگهانی تعطیل شده و سرنوشت پول های تخصیص داده شده نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

بنا به گزارش سامانه خبری «آتی‌نیوز»، امیرطاهر حسین خان؛ از نیروهای رسانه‌ای حامی دولت، در این مورد از علی‌اکبر جوانفکر مدیر عامل خبرگزاری ایرنا سئوال کرده و پرسیده است چرا با صرف هزینه‌ای هنگفت کمیته ملی اطلاع‌رسانی هدفمند کردن یارانه‌ها تعطیل شد؟

به نوشته این سامانه خبری، چندی پیش خبرگزاری ایرنا یک ساختمان سازمانی خود را برای راه‌اندازی کمیته ملی اطلاع‌رسانی هدفمند کردن یارانه‌ها اختصاصی داد، عملی که به نوبه خود مورد قبول و منطقی بود و مورد استقبال عموم قرار گرفت.

گفته می‌شود برای راه اندازی این مرکز از سوی ایرنا مبلغی معادل دویست میلیون تومان از بودجه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هزینه شده است و این مرکز قرار بود به عنوان شریان خبری پروژه ملی هدفمند کردن یارانه‌ها عمل کند؛ اما بر اساس اخبار واصله و موثق، از دو هفته پیش کمیته ملی اطلاع‌رسانی هدفمند کردن یارانه‌ها تعطیل و سرنوشت دویست میلیون پول نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

این گزارش تاکید کرده است صرف چنین مبلغ هنگفت با آن هیاهوی پرطمطراق و در نهایت تعطیلی مرکز فوق الذکر، نشان از عدم مدیریت صحیح و منطقی از سوی مدیران فعلی ایرنا دارد.

گزارش مذکور در پایان خاطرنشان می کند "به خاطر داریم که مدیریت فعلی ایرنا در بدو ورود، نسبت عملکرد مالی ایرنا انتقاداتی را مطرح کرد؛ حال چگونه است که مدیریت فعلی این خبرگزاری خودش بدون کار کارشناسی اینگونه بودجه این خبرگزاری را صرف پروژه‌های فشل و از قبل شکست خورده می‌کند."

اجرای طرح جنجالی هدفمندی یارانه ها، بعد از چهار تاخیر متوالی ، در حالی قرار است در اول آبان ماه جاری وارد فاز عملی شود، که کارشناسان اقتصادی، اجتماعی و همچنین برخی نمایندگان، نسبت به عواقب اجتماعی آن هشدارهای جدی داده اند.

طی هفته های اخیر، دولت افزایش قیمت حامل های انرژی را به تصویب رساند و مقامات ارشد اجرایی و وزارت بازرگانی نیز، از "آغاز ذخیره سازی کالاهای اساسی"، "ورود مجدد کالا برگ (کوپن) برای توزیع مواد غذایی اساسی"، و همچنین تدابیر خاص دیگر خبر داده اند و از سوی دیگر، فرماندهان و مسئولین نهادهای نظامی، امنیتی و شبه نظامی نیز، با برگزاری مانورهای متعدد خیابانی و شهری، و همچنین هشدارهای متعدد مدعی "آمادگی کامل برای مقابله با بحران های احتمالی" شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر