به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

خانم ستوده کنارمان بمانید

منبع: جرس
در اعتراض به ادامه بازداشت نسرین ستوده، وکیل مدافع زندانی و فعال حقوق بشری، چهار تن از زندانيان سياسی ايران که در زندان رجايی‌شهر کرج محکوميت خود را سپری می‌کنند، با پشتيبانی از خواسته‌های ستوده، خواهان پايان اعتصاب غذای وی شدند. به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، منصور اسانلو، فعال کارگری، رسول بداغی، فعال کانون معلمان، عيسی سحرخيز، روزنامه‌نگار، حشمت‌الله طبرزدی، فعال سياسی؛ چهار زندانی‌ای..........در اعتراض به ادامه بازداشت نسرین ستوده، وکیل مدافع زندانی و فعال حقوق بشری، چهار تن از زندانيان سياسی ايران که در زندان رجايی‌شهر کرج محکوميت خود را سپری می‌کنند، با پشتيبانی از خواسته‌های ستوده، خواهان پايان اعتصاب غذای وی شدند.
به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، منصور اسانلو، فعال کارگری، رسول بداغی، فعال کانون معلمان، عيسی سحرخيز، روزنامه‌نگار، حشمت‌الله طبرزدی، فعال سياسی؛ چهار زندانی‌ای هستند که طی بيانيه‌ای از نسرين ستوده پشتيبانی کرده‌اند.

آن‌ها با بيان اين‌که از اعتصاب غذای خانم ستوده آگاه شده‌اند، خطاب به وی اعلام کرده‌اند که "ايران در راه آزادی‌خواهی به مبارزی همچون شما نياز دارند و آرمان‌خواهان راه آزادی ايران هم برای خشت روی خشت گذاشتن آزادی در ايران به راه نگاه می‌کنند و به همراهان‌شان."

چهار زندانی سياسی اين اقدام نسرين ستوده را "باعث افتخار" دانسته‌اند و ضمن اعلام حمايت از وی و بيان همدردی با خانواده او نوشته‌اند: "از شما وکيل و مبارز دربند می‌خواهيم تا اعتصاب غذای‌تان را بشکنيد تا بيش از اين نگرانی خانواده شما و آسيب به جسم و روان‌تان تشديد نشود."

گفته می‌شود نسرين ستوده در بند ۲۰۹ زندان اوين در حالی که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد تحت بازجویی قرار دارد.

همچنین چهار زندانی فوق الذکر گفته‌اند که اين تقاضا از هشدار نسبت به نقض حقوق وی که "توسط مسئولان و متصديان صورت می‌پذيرد" کم نمی‌کند.

اين چهار زندانی در پايان نامه خود مسئولان امور قضايی ايران را خطاب قرار داده نوشته‌اند: "بايد خوب هوشيار باشند که آن‌گاه زندانی دست به اعتصاب غذا می‌زند که بخواهد از تنها راه ممکن برای رساندن پيام مظلوميت‌اش استفاده کند."

اين زندانيان ضمن ابراز تأسف نسبت به جلوگيری از شرکت نسرين ستوده در مراسم ختم پدرش از مسئولان خواسته‌اند که به خواسته‌های وی رسيدگی کنند.

روز ۱۴ مهرماه جاری خبر رسيد که نسرين ستوده، وکيل پايه يک دادگستری و فعال حقوق بشر، در دوازدهمين روز اعتصاب غذای خود به‌سر می‌برد.

نسرين ستوده، وکيل بسياری از فعالان حقوق زنان، فعالان جامعه مدنی و کودکان محکوم به اعدام است که از تاريخ ۱۳ شهريور ۸۹ پس ازدريافت احضاريه‌ کتبی برای بازجويی، بازداشت شد و از آن زمان تا کنون در زندان اوين زندانی است.

اين وکيل دادگستری در روزهايی که در زندان به‌سر می‌برد، پدرش را از دست داد؛ با اين حال اجازه حضور در مراسم خاک‌سپاری پدرش و حتی تماس تلفنی با خانواده عزادارش نيز به او داده نشد.

نسرين ستوده به دو اتهام "اقدام عليه امنيت کشور" و "تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی" بازداشت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر