به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

آخرین اخبارغیررسمی ازتعیین تكلیف سوخت

منبع: آینده
با وجود گذشت یك سال از تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها و آغاز واریز یارانه نقدی به حساب بخشی از مردم، تكلیف سوخت كشور تا كنون مشخص نشده و آخرین اخبار حكایت از 4 برابر شدن قیمت رسمی بنزین و ده برابر شدن قیمت گازوئیل دارد. به گزارش خبرنگار آینده منابع غیررسمی از نهایی شدن قیمت بنزین و گازوئیل در طرح هدفمندی یارانه ها دارند، اما این قیمتها به تایید قطعی دكتر احمدی نژاد نرسیده است. بنابه اظهار منابع خبری قیمت نهایی برای بنزین  400 تومان با حذف كامل بنزین سهمیه بندی تعیین شده..........

با وجود گذشت یك سال از تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها و آغاز واریز یارانه نقدی به حساب بخشی از مردم، تكلیف سوخت كشور تا كنون مشخص نشده و آخرین اخبار حكایت از 4 برابر شدن قیمت رسمی بنزین و ده برابر شدن قیمت گازوئیل دارد.
به گزارش خبرنگار آینده منابع غیررسمی از نهایی شدن قیمت بنزین و گازوئیل در طرح هدفمندی یارانه ها دارند، اما این قیمتها به تایید قطعی دكتر احمدی نژاد نرسیده است.
بنابه اظهار منابع خبری قیمت نهایی برای بنزین  400 تومان با حذف كامل بنزین سهمیه بندی تعیین شده است و قیمت گازوئیل نیز 160 تومان بدون سهمیه بندی تعیین شده است.
اگرچه پیش از این نیز قیمت جدید بنزین كه از قیمت دولتی صدتومانی به 400 تومان افزایش می یابد به صورت تلویحی از سوی وزیر اقتصاد اعلام شده بود، اما بررسی ها نشان می دهد این تغییر، درآمد چندانی برای دولت ایجاد نمی كند.
هم اكنون از حدود 6 میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین، بیش از یك سوم آن با قیمت آزاد فروخته می شود و یك سوم نیز توسط خودروهای دولتی و عمومی مصرف می شود كه عملا تغییر در قیمت آن، باید توسط دولت جبران شود.
بنابراین تغییر قیمت بنزین تنها مبلغ 6 میلیارد تومان در روز یا 180میلیارد تومان در ماه می شود كه تنها 7 درصد اعتبار لازم برای پرداخت یارانه 40 هزارتومانی به افراد را تامین می كند.
از سوی دیگر با توجه به مصرف 90ملیون لیتر گازوئیل در روز در كشور، قیمت 160تومانی برای گازوئیل پیش بینی شده كه به معنای ده برابر شدن قیمت آن می باشد و مبلغی معادل 14میلیارد تومان در روز یا 420 میلیارد تومان در ماه كه 15درصد یارانه نقدی است را تامین می كند. اما اثر افزایش قیمت گازوئیل بر صنعت كشاورزی و حمل ونقل موجب شده است تا این افزایش با تردید دكتر احمدی نژاد همراه شود.
آخرین شنیده ها حاكی از آن است كه به دلیل عدم تعیین تكلیف سوخت و كامل نشدن واریز یارانه ها، سهمیه بندی سوخت برای آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر