به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

دولت افزایش قیمت برق را تصویب کرد

منبع: جرس
سه روز پس از گزارش خبرگزاری ها مبنی بر "افزایش قریب الوقوع قیمت هفت حامل انرژی (بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق) با آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها"، امروز دوشنبه ١۹ مهرماه ۸۹، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، از تصویب بسته هدفمندی برق و.................سه روز پس از گزارش خبرگزاری ها مبنی بر "افزایش قریب الوقوع قیمت هفت حامل انرژی (بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق) با آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها"، امروز دوشنبه ١۹ مهرماه ۸۹، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، از تصویب بسته هدفمندی برق و افزایش قیمت این حامل خبر داد.

این مقام دولتی بدون اشاره به میزان ناچیز یارانه های نقدی مصوب دولت و عدم امکان برداشت آن توسط صاحبان حساب، وعده داد "مردم نباید نگران اجرای این قانون باشند، چراکه با اندکی مدیریت در مصارف خود می توانند از صندوق هدفمندی یارانه ها سهم بیشتری داشته باشند."

به گزارش مهر، محمد بهزاد، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امروز از تصویب بسته هدفمندی برق توسط کارگروه تحول اقتصادی دولت خبرداد و گفت: تعرفه‌های برق در این بسته، ساده سازی شده است.

این مقام دولتی افزود "در بسته برق که در کارگروه طرح تحول اقتصادی به تصویب رسیده است، تعرفه های برق ساده سازی شده و به زودی به مردم اعلام خواهد شد."

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: مردم نباید نگران اجرای این قانون باشند، چراکه با اندکی مدیریت در مصارف خود می توانند از صندوق هدفمندی یارانه ها سهم بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این بسته سعی شده است تا تمامی جوانب برای مصرف کنندگان بخشهای مختلف اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی لحاظ شود تا در نهایت، اجحافی در حق مصرف کنندگان صورت نگیرد.

به گفته بهزاد، در این بسته، تدابیر به گونه ای اندیشیده شده است که جریمه مازاد بر مصرف بیش از الگو برای مشترکان پرمصرف اعمال شود.

وی اظهار داشت: همچنین مناطق عادی، گرم ١ و گرم٢، گرم ٣ و گرم ۴ نیز همچون گذشته برای مصارف برق لحاظ شده است.

گفتنی است چندی پیش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد که بر اساس مصوبه هیئت وزیران و به پیشنهاد وزارت نیرو، الگوی مصرف مشترکان خانگی و همچنین طبقه‌بندی مناطق گرم و مرطوب کشور و مدت و دوره زمانی آن چنین تعیین شده است.

مناطق گرم یک
بر این اساس، کلیه شهرهای استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و شهرهای چابهار و کنارک از استان سیستان و بلوچستان طی نه ماهه ابتدای فروردین تا پایان آذر جزء منطقه گرم یک قرار گرفتند. همچنین شهرستان‌های دوگنبدان و لیکک طی هفت ماهه ابتدای فروردین تا پایان مهر، شهرستان‌های مهران، دهلران و نیک‌شهر طی شش ماهه ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر و شهرستان‌های جیرفت،‌ کهنوج، عنبرآباد، مینوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب طی هفت ماهه ابتدای فروردین تا پایان مهر، جزء مناطق گرم یک محسوب می‌شوند.

مناطق گرم دو
شهرستان‌های لار و لامرد طی دوره سه ماهه اول تیر تا پایان شهریور جزء مناطق گرم ١ و طی ماه‌های اردیبهشت، خرداد و مهر جزء مناطق گرم ٢ تعیین شدند. شهرستان زابل طی ۴ ماهه ابتدای خرداد تا پایان شهریور جزء مناطق گرم ٢ و طی ماه‌های اردیبهشت و مهر جزء مناطق گرم ٣ محسوب شده است. شهرستان‌های دهدشت، شهداد، شاهماران، بم، فهرج و ایرانشهر طی ششماهه ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر جزء مناطق گرم ٢ هستند.

مناطق گرم سه
بر اساس مصوبه دولت، شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل ذهاب، قصر شیرین، نفت‌شهر، قیر، کارزین و فراشبند و دهستان‌های سرقلعه و جگیران طی شش ماهه ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر و شهرستان‌های پلدختر،‌ گنبد، کلاله و مینودشت طی ٣ ماهه ابتدای تیر تا پایان شهریور، جزء مناطق گرم ٣محسوب می‌شوند.

مناطق گرم چهار
شهرستان‌های دره‌شهر، آبدانان، نورآباد، خشت، کمارج، کازرون، داراب، جهرم و طبس طی ۴ماهه ابتدای خرداد تا پایان شهریور، شهرستان‌های جعفرآباد، پارس آباد، اصلاندوز، بیله سوار و کلیه شهرستان‌های استانهای شمالی(بجز شهرستان‌های گنبد، کلاله و مینودشت) طی ٣ماهه ابتدای تیر تا پایان شهریور، بافق و قم طی ٣ماهه ابتدای خرداد تا پایان مرداد و گرمسار، کاشان، آران و بیدگل و خور و بیابانک طی دو ماهه تیر و مرداد جزء مناطق گرم ۴ کشور قرار گرفته‌اند.

 لازم به ذکر است براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده، قرار است در آبان ماه امسال سوت افزایش قیمتها به صدا در‌آید و گزارشهای دریافتی از جلسات هدفمندی یارانه ها در دولت که با حضور مقامات ارشد اجرایی برگزار می‌شود، نشان می دهد که قیمت حامل های انرژی، مواد اولیه، کالاهای اساسی، هزینه حمل و نقل، و همچنین خدمات، با آغاز اجرای هدفمندی یارانه ها - در آبان ماه - افزایش خواهد یافت.

رئیس دولت و مقامات اجرایی کماکان معتقدند "مردم نباید نگران گرانی کالاها و خدمات را داشته باشند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر