به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مهر ۲۱, پنجشنبه

ایالات متحده شرکت هواپیمایی " ماهان ایر " را تحریم کرد

ندای سبز آزادی
در نخستین واکنش عملی دولت آمریکا پس از طرح اتهام قصد سپاه قدس ایران برای اجرای نقشه ترور سفیر دولت عربستان در این کشور، خبرگزاریها از تحریم شرکت هواپیمایی "ماهان ایر" از سوی دولت ایالات متحده به دليل « ارائه خدمات به نيروی قدس سپاه پاسداران »، خبر می دهند. وزارت خزانه داری آمريکا با انتشار بیانیه ای در این باره مدعی شده است که شرکت هواپیمایی "ماهان اير" خدماتی هوايی چون «انتقال نيروها و کمک های مالی را برای سپاه پاسداران » انجام می دهد. به این ترتیب اموال و دارايی های شرکت هواپيمايی ماهان اير در قلمرو آمريکا توقيف و مسدود شده و  هرگونه....................
در نخستین واکنش عملی دولت آمریکا پس از طرح اتهام قصد سپاه قدس ایران برای اجرای نقشه ترور سفیر دولت عربستان در این کشور، خبرگزاریها از تحریم شرکت هواپیمایی "ماهان ایر" از سوی دولت ایالات متحده به دليل « ارائه خدمات به نيروی قدس سپاه پاسداران »، خبر می دهند.
وزارت خزانه داری آمريکا با انتشار بیانیه ای در این باره مدعی شده است که شرکت هواپیمایی "ماهان اير" خدماتی هوايی چون «انتقال نيروها و کمک های مالی را برای سپاه پاسداران » انجام می دهد.
به این ترتیب اموال و دارايی های شرکت هواپيمايی ماهان اير در قلمرو آمريکا توقيف و مسدود شده و  هرگونه  ارتباط و همکاری شهروندان امريکايی با اين شرکت هواپيمايی ممنوع اعلام شده است.
خبرگزاری فرانسه در همین رابطه به نقل از وزارت خزانه داری ایالات متحده نوشته است که این شرکت خدمات هوايی برای انتقال مخفيانه نيروهای عملياتی نيروی قدس به کشورهايی چون سوريه، عراق و لبنان ارائه کرده است.
در بيانيه وزارت خزانه داری آمريکا آمده است:«همکاری نزديک ماهان اير با نيروی قدس برای انتقال سلاح، نيرو و  کمک های مالی از طريق پروازهايش، بيانگر  چهره ديگری از تلاش های گسترده سپاه پاسداران برای نفوذ در بخش تجاری ايران برای تسهيل کمک هایش به تروريسم است.»
وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه بيانيه خود همچنين مدعی شده است که « نيروی قدس سپاه پاسداران از سيستم مالی بين المللی در « راستای پرداخت پول برای قتل و استخدام افراد » استفاده می کند.
مقام های آمريکا روز سه شنبه دو ايرانی به نامهای "منصور ارباب سيار"  و "غلام شکوری" قصد ترور سفیر دولت عربستان در این کشور را داشته اند.
منصور ارباب سيار دارای تابعيت ايرانی - آمريکايی است و هم اکنون در بازداشت به سر می برد، ولی غلام شکوری فراری است و گفته می شود که وابسته به نيروی قدس سپاه پاسداران است.
جو بايدن، معاون رييس جمهور آمريکا، روز چهارشنبه با اشاره به اتهامات واشينگتن مبنی بر دست داشتن دو ايرانی در طرح ترور سفير عربستان، گفت: اين اقدام  وحشتناکی است و ايران بايد پاسخگوی اقدامات خود باشد.
هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، نيز روز سه شنبه گفته بود: واشينگتن در واکنش به اين توطئه، تلاش خواهد کرد با جلب حمايت ساير کشورها ايران را بيشتر منزوی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر