به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس

 بی بی سی
ایالات متحده در پی تقویت حضور نظامی خود در خلیج فارس است. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، آمریکا تصمیم دارد پس از خروج سربازانش از عراق که تا پایان سال جاری میلادی صورت می گیرد، حضور نظامی خود را در منطقه از طریق افزایش همکاری با دیگر کشورهای عرب خلیج فارس تقویت کند. به نوشته این روزنامه، ایالات متحده در حال مذاکره با کویت است تا با...........................

ایالات متحده در پی تقویت حضور نظامی خود در خلیج فارس است.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، آمریکا تصمیم دارد پس از خروج سربازانش از عراق که تا پایان سال جاری میلادی صورت می گیرد، حضور نظامی خود را در منطقه از طریق افزایش همکاری با دیگر کشورهای عرب خلیج فارس تقویت کند.
به نوشته این روزنامه، ایالات متحده در حال مذاکره با کویت است تا با افزایش تعداد واحدهای رزمی خود در این کشور بتواند در صورت بروز وضع اضطراری در عراق یا رویارویی با ایران به سرعت آنها را وارد عمل کند.
این کشور همچنین قصد دارد یگان های نیروی دریایی خود را در منطقه افزایش دهد و در پی افزایش همکاری نظامی با اعضای شورای همکاری خلیج فارس است.
باراک اوباما پیش تر از خروج کامل نظامیان آمریکایی از عراق تا پایان سال خبر داده بود.
این تصمیم که از وعده های انتخاباتی آقای اوباما در انتخابات سال ۲۰۰۸ بود، بعد از آن اتخاذ شد که واشنگتن و بغداد نتوانستند درباره ادامه حضور حدود ۲۰ هزار نظامی آمریکایی درعراق و اعطای مصونیت قضایی به آنها به توافق برسند.
این در حالی است که آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران یکشنبه در دیدار با مسعود بارزانی، رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق، خروج نیروهای نطامی آمریکا را "برگ زرینی " در تاریخ این کشور دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: "ایستادگی یکپارچه همه اقوام و مذاهب عراق در برابر فشارهای آمریکا و مخالفت با مصونیت قضایی نظامیان اشغالگر و در نهایت مجبور شدن آمریکا به خروج از عراق، یک صفحه زرین در تاریخ این کشور است."
جمهوری خواهان کنگره از آقای اوباما انتقاد کرده اند که با خروج کامل از عراق دستاوردهای امنیتی را در این کشور به خطر می اندازد و از سوی دیگر این کار را یک پیروزی برای ایران عنوان کرده اند.
دوازده سناتور جمهوری خواه در نامه ای به رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا که چهارشنبه منتشر شد، نوشتند: "دشمنان ما در خاورمیانه، خروج کامل نظامی از عراق را یک پیروزی راهبردی برای ایران تلقی خواهند کرد."
آنها خواهان بررسی هر چه سریع تر این موضوع در کنگره شده اند.
اما به گفته وزرای امورخارجه و دفاع آمریکا، ایالات متحده ۴۰ هزار نظامی در منطقه دارد که آماده پاسخگویی به تحرکات ایران هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر