به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مهر ۲۷, چهارشنبه

دعوای اصولگرایان بر سر ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی سایپا

ندای سبز آزادی
یک نماینده اصولگرای حامی آیت الله خامنه ای در حالی خواستار ممنوع الخروج شدن رئیس و هیئت مدیره شرکت خودرو سازی سایپا شده است که مدیران این گروه صنعتی گفته اند از آقای قاضی پور شکایت خواهد کرد.
گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی
نادر قاضی پور، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گروه خودرو سازی سایپا روز..................... یک نماینده اصولگرای حامی آیت الله خامنه ای در حالی خواستار ممنوع الخروج شدن رئیس و هیئت مدیره شرکت خودرو سازی سایپا شده است که مدیران این گروه صنعتی گفته اند از آقای قاضی پور شکایت خواهد کرد.
گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی
نادر قاضی پور، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گروه خودرو سازی سایپا روز گذشته در نامه ای به دادستان تهران با تاکید بر عدم وجود نظارت کافی بر گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در گروه صنعتی سایپا نوشته بود: « پرونده سایپا اگر مهم تر از کلاهبرداری اخیر سه هزار میلیارد تومانی نباشد، کمتر از آن هم نیست.»
مدیرانی با تابعیت دوگانه
به گفته این نماینده مجلس مدیران ارشد این شرکت، «تابعیت دوگانه دارند و باید ممنوع الخروج شدن این افراد تا نهایی شدن گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس قطعی گردد.»
بر اساس قوانین جمهوری اسلامی تصدی شهروندانی که دارای تابعیت دوگانه هستند در سطوح عالی مدیریت دولتی ممنوع است.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از گروه خودرو سازی سایپا همچنین از رئیس قوه قضائیه ایران خواسته بود که شعبه ویژه ای را مامور رسیدگی به تخلفات شرکت سایپا کند تا « مانع از ضایع شدن حقوق سهامداران و مصرف کنندگان شوند.»
 وثیقه ۶ میلیارد تومانی
بنا به سخنان آقای قاضی پور پیش از این رئیس هیات مدیره و مدیر بازرسی سایپا توسط قوه قضائیه بازداشت شدند اما با قید وثیقه ۶ میلیارد تومانی فعلاً آزاد شده اند.
این نماینده مجلس می گوید که یکی از مدیرانی که با وثیقه آزاد است، اخراج شده و دیگری موقتا مشغول کار است.
 عدم نصب اطلاعیه درخواستی هیئت تحقیق و تفحص مجلس در محوطه کارخانجات سایپا برای اعلام شکایت و دادن اطلاعات توسط افراد مطلع، عدم پاسخگویی به مکاتبات این هیئت، عدم همکاری و اعلام اطلاعات مالی برای ارائه به حسابرسان قانونی از جمله موارد عدم همکاری شرکت سایپا با هیئت تحقیق و تفحص مجلس هشتم عنوان شده است.
شکایت متشاکی
گروه صنعی خودرو سازی سایپا اما ضمن رد تمام اتهامات ایراد شده توسط آقای قاضی پور و تکذیب آنها اعلام کرده از این نماینده مجلس به جرم افترا و تهمت و تشویش اذهان عمومی شکایت خواهد کرد.
در دی ماه سال ۱۳۷۸ و در زمان تصدی آقای بذر پاش مدیر عامل بیست و هفت ساله نزدیک به احمدی نژاد به عنوان رئیس این مجموعه بزرگ صنعتی، بیش از ۵۱ درصد سهام این شرکت واگذار شد و بدین ترتیب سایپا نیز در زمره شرکت‌های خصوصی قرار گرفت.
گفته می شود که بیشتر سهام فروخته شده به نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر و نزدیکترین یار محمود احمدی نژاد تعلق گرفته است.
کارخانه ای به وسعت سایپا
شرکت سایپا با در اختیار داشتن بیش از ۹۰ شرکت خودرو‌ساز، قطعه ساز، تحقیقاتی، مالی و رفاهی به صورت تابعه و وابسته (مستقیم و غیر مستقیم)، به یک گروه خودرو‌سازی بزرگ با امکان تولید " انواع مختلف خودروهای سواری و تجاری " تبدیل شده  به طوری که در عرصه جهانی به عنوان بیست و یکمین شرکت خودرو‌ساز بین‌المللی مطرح شده است.
بالا گرفتن منازعات حقوقی میان اصولگرایان بر سر بیش از ده هزار میلیارد تومان گردش مالی در شرایطی رخ می دهد که نظام بانکی ایران همچنان درگیر بی سابقه ترین رسوایی مالی تمام تاریخ اقتصاد ایران است.
اختلاسی بزرگتر از رسوایی
شهریور ماه گذشته رئیس سازمان بازرسی کل کشور از وجود اختلاسی به رقم سه هزار میلیارد تومان در بانک صادرات ایران خبر داد.
امری که با خروج آقای خاوری مدیر عامل مستعفی بانک ملی و دستگیری دهها نفر در ارتباط با این پرونده و برکناری مدیران دست کم چهار بانک ابعاد گسترده تری به خود گرفته است.
آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی اما از رسانه ها خواسته است تا این ماجرا را خیلی « کش » ندهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر