به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مهر ۱۶, شنبه

چهارمین دیکتاتور خاورمیانه هم رفتنی شد: علی عبدالله صالح

کلمه
دقایقی قبل، علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور یمن اعلام کرد که در چند روز آینده از قدرت کنار می‌رود. اگر وعده او به تحقق بپیوندد، او چهارمین دیکتاتور خاورمیانه و شمال آفریقا است که در گرداب تحولات سیاسی منطقه غرق می‌شود. پیش از این بن‌علی در تونس و حسنی مبارک در مصر از قدرت کناره‌گیری کرده بودند و معمر قذافی هم در هفته‌های اخیر، پس از مدتها مقاومت و خون‌ریزی، فراری......................

دقایقی قبل، علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور یمن اعلام کرد که در چند روز آینده از قدرت کنار می‌رود. اگر وعده او به تحقق بپیوندد، او چهارمین دیکتاتور خاورمیانه و شمال آفریقا است که در گرداب تحولات سیاسی منطقه غرق می‌شود. پیش از این بن‌علی در تونس و حسنی مبارک در مصر از قدرت کناره‌گیری کرده بودند و معمر قذافی هم در هفته‌های اخیر، پس از مدتها مقاومت و خون‌ریزی، فراری شده است.
چندی قبل، یک فعال اینترنتی خوش‌ذوق بر روی عکس یادگاری معروف چهار دیکتاتور منطقه شماره‌گذاری کرد. وقتی او سال جاری قمری را بر روی این عکس حک می‌کرد تا تاکید کند که پس از بن علی و مبارک، نوبت قذافی و عبدالله صالح است، هنوز این دو رهبر، کشورهای خود را ترک نکرده بودند؛ قذافی در حال جنگ مسلحانه با مخالفانش بود و صالح در تدارک بازگشت به کشورش. او که زخم‌خورده‌ی شلیک مخالفان بود، مدتی برای درمان در عربستان به سر برد و همین حضور نداشتنش، موجب فروکش کردن اعتراضات شده بود.
اما بازگشت علی عبدالله صالح به یمن، شعله‌ی اعتراضات ضد حکومتی را دوباره برافروخت و وساطت‌های کشورهای عربی هم نتیجه نداد، تا آنکه امروز در نهایت دیکتاتور یمن اعلام کرد در روزهای آینده از قدرت کناره‌گیری می‌کند. این البته چهارمین یا پنجمین بار است که او چنین وعده‌ای را مطرح می‌کند، اما به نظر می‌رسد که تاکنون نه صالح به این صراحت از کناره‌گیری صحبت کرده بود و نه شرایط تا این حد برای او دشوار شده بود.
بدین ترتیب احتمال می‌رود که این بار، بهار عربی در یمن هم به ثمر برسد و کار چهارمین دیکتاتور یمن هم تمام شود. اما برای قطعیت این خبر، چند روز دیگر باید صبر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر