به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مهر ۲۶, سه‌شنبه

بازنشستگی ناگهانی ۲۵ استاد دانشگاه صنعتی شریف

درحالیکه رئیس دولت طی نامه ایی در تابستان امسال، مدعیِ نارضایتی از بازنشستگی استادان دانشگاه شده و دستور به توقف این امر داده بود، منابع خبری گزارش داده اند که رئیس دانشگاه صنعتی شریف از بازنشستگی ۲۵ استاد این دانشگاه با درجه مربی و دارای ۶۵ سال سن خبر داده است. به گزارش مهر، رضا روستا آزاد با اعلام این خبر درباره برخی جزئیات بازنشستگی ۲۵ استاد این دانشگاه که امروز صورت گرفت، گفت: طبق آیین‌نامه جدید بازنشستگی وزارت علوم که ابلاغ شده ۲۵ نفر از استادان دانشگاه شریف با درجه مربی و................

درحالیکه رئیس دولت طی نامه ایی در تابستان امسال، مدعیِ نارضایتی از بازنشستگی استادان دانشگاه شده و دستور به توقف این امر داده بود، منابع خبری گزارش داده اند که رئیس دانشگاه صنعتی شریف از بازنشستگی ۲۵ استاد این دانشگاه با درجه مربی و دارای ۶۵ سال سن خبر داده است.

به گزارش مهر، رضا روستا آزاد با اعلام این خبر درباره برخی جزئیات بازنشستگی ۲۵ استاد این دانشگاه که امروز صورت گرفت، گفت: طبق آیین‌نامه جدید بازنشستگی وزارت علوم که ابلاغ شده ۲۵ نفر از استادان دانشگاه شریف با درجه مربی و دارای مدرک کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد را بازنشسته کردیم.
 وی تاکید کرد: این اقدام دقیقاً طبق قانون صورت گرفته و هیچ مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: طبق قانون این استادان دارای ۳۰ سال خدمت و ۶۵ سال سن هستند. به هرحال، این استادان یک عمر زحمت کشیده‌اند و الان هم زمان بازنشستگی شان فرا رسیده است.

روستا آزاد درباره جذب استادان جدید در این دانشگاه، اظهار داشت: ما محدودیتی در جذب نداریم و طی سه سال گذشته تاکنون ۶۰ نفر با درجه عمدتاً استادیاری و منطبق بر راهبردهای دانشگاه و وزارت علوم جذب شده‌اند. همه این افراد که جذب شده‌اند شاخص و جوان هستند.

پایگاه اطلاع رسانی دولت روز چهارشنبه پانزدهم تیرماه اعلام کرده بود که محمود احمدی نژاد، رئیس دولت، طی نامه ای مشترک به وزرای علوم و بهداشت، آنها را از ادامه روند جاریِ "بازنشستگی استادان" و "اجرای طرح تفکیک جنسیتی" بازداشته است، اما دو روز بعد، مشاور عالي وزير علوم با بیان اینکه "نمي‌دانم نامه منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از رئيس جمهور تا چه حد صحت دارد؛ چرا كه چنین نامه ای هنوز به وزارت علوم نرسيده است"، مدعی گردید: "نامه منتشر شده در رسانه‌ها غیر متداول است، زیرا وقتی رئیس جمهور نامه‌ای به وزارت علوم می‌نویسد اول باید به وزارت علوم برسد. "
این مقام ارشد وزارت علوم، با بیان اینكه نامه منتشر شده در رسانه‌ها غیر متداول است گفته بود: وقتی رئیس جمهور نامه‌ای به وزارت علوم می‌نویسد اول باید به وزارت علوم برسد.

به گفته عباس طائب (مشاور عالی وزیر علوم)، کامران دانشجو (وزیر) در تصفیۀ استادان و دانشجویان و همچنین برقراری تفکیک جنسیتی در دانشگاهها تلاش زیادی داشته است. وی هفته گذشته گفته بود "وزیر علوم وقتی برنامه خود را به مجلس ارائه می‌داد اسلامی كردن دانشگاه‌ها را مطرح می‌كرد و اعلام كرد كه دغدغه اسلام و دین دارد و جزئیات این برنامه را به استماع رئیس جمهور رسانده است... ما هنوز ما وارد اسلامی كردن دانشگاه‌های نشده‌ایم تا به تصویب كسی برسد ."
وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفته بود: "منتظر باشید كه در بحث اسلامی كردن دانشگاه‌ها اذیت‌تان خواهند كرد. این موضوع جنگ نرم است. "

مصوبه جدید
گفتنی است، طبق مصوبۀ اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از این پس تصمیم‌‌گیری نهایی در خصوص بازنشستگی استادان دانشگاه ها، براساس قانون برنامه پنجم توسعه و تصمیم‌ وزرای علوم، بهداشت و هیئت امنای مرکزی این وزارتخانه‌ها صورت می ‌گیرد.

خبرگزاری ایلنا چندی پیش اعلام کرده بود که این امر به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و بر اساس تصمیم گرفته شده، از این پس بازنشستگی استادان دانشگاه براساس چارچوبی مشخص انجام می شود تا دانشگاه ها با وحدت رویه به وظایف قانونی خود عمل كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر