به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

اختلاس ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سازمان بازنشستگی

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مجلس از اختلاس یکهزار میلیارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا خبر داده است و با اشاره به اینکه حجم تخلفات رخ داده بیش از سه هزار میلیارد تومان است، گفته هیئت رئیسه مجلس مانع از ادامه تحقیقات در این باره شده است. 
فشارهای سیاسی از همان روز اول
سلیمان جعفرزاده در گفتگو با خبرگزاری مهر در مورد دلایل تاخیر ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی گفته: « چالشهای پیش رو در این پرونده آنقدر زیاد است که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اینچنین سیاسی......................

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مجلس از اختلاس یکهزار میلیارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا خبر داده است و با اشاره به اینکه حجم تخلفات رخ داده بیش از سه هزار میلیارد تومان است، گفته هیئت رئیسه مجلس مانع از ادامه تحقیقات در این باره شده است.
فشارهای سیاسی از همان روز اول
سلیمان جعفرزاده در گفتگو با خبرگزاری مهر در مورد دلایل تاخیر ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی گفته: « چالشهای پیش رو در این پرونده آنقدر زیاد است که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اینچنین سیاسی نشده بود. »
این نماینده مجلس در ادامه سخنانش با اشاره به فشارهای وارده به این هیئت تحقیق گفته: « از روز اولی که طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی آغاز شد بلافاصله با فشارهای سیاسی از سوی بسیاری از چهره ها و حتی هیئت رئیسه مجلس مواجه شدیم چرا که نمایندگان حاضر در تیم تحقیق و تفحص به سراغ شرکتهایی رفتند که شصت سال هیچگونه نظارتی بر عملکرد آنها نبوده است. همین شرکتها تهمت‌ها و افتراهای بسیاری به گروه تحقیق و تفحص وارد کردند ولی ما به دور از تمام این حاشیه ها به کارمان ادامه دادیم.»
مبلغ اختلاس بیشتر از هزار میلیارد تومان است
رئیس اسبق کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه گزارش نهایی تیم تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی کشور در روز سه شنبه در صحن علنی مجلس خبر داده و افزود: در این گزارش آمده است که پس از بررسی وضعیت صد و پنجاه شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و "شستا" بیش از یکهزار میلیارد تومان اختلاس انجام شده است.
با این همه آقای جعفر زاده میزان واقعی اختلاس در "شستا" را بیش از سه هزار میلیارد تومان اعلام کرده و گفته « در حالی که داشتیم به سرنخهای بیشتری در این پرونده بزرگ اختلاس پی می‌بردیم هیئت رئیسه مجلس از ادامه تحقیق و تفحص جلوگیری کرد. به اعتقاد اعضای تیم تحقیقی اگر فعالیت ما تا شصت روز دیگر ادامه داشت می توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکتها را اثبات کنیم. »
هیئت رئیسه مجلس مانع می شود
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از شرکتهای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این فساد مالی در یک دوره زمانی خاص انجام شده است گفت: « متاسفانه هیئت رئیسه مجلس به هیچ عنوان با تیم تحقیق همکاری نداشت و موانعی را سد راه ما می کرد. حتی زمانیکه از یک شرکت خواستیم تا اسناد بلاتکلیفی ۷۰ میلیارد تومان از سرمایه خود را ارائه کند هیئت رئیسه مجلس دستور داد تا کار همانجا متوقف شده و دیگر ادامه ندهیم. »
نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس گفت: « این پرونده هنوز به مراجع قضایی ارجاع نشده است و نهایتا ما تمامی اسناد و مدارک خود را در صحن علنی مجلس قرائت می کنیم. ولی آنچه باعث تاسف است اینکه اموال ۳۰ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی را تبدیل به شرکتهای خانوادگی کرده اند و تمامی قراردادهای کوچک و بزرگ به فرزندان مدیران و بستگان و آقازاده ها واگذار شده است.»
تخلفات نمایندگان محرز است
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شرکتهای زیرمجموعه شستا و سازمان بازنشستگی حیات خلوت احزاب و گروهها و طیفها در دولت بوده است گفت: تحقیق ما در مورد سه سال اخیر بوده و در این پرونده ها اشخاصی را داریم که در ۱۰  شرکت عضو هیئت مدیره هستند.
جعفرزاده افزود: رشوه را نشنیدم ولی برخی از نمایندگان در برخی از این شرکتها ورود پیدا کرده اند و در تخلف مالی آنها شریکند به طوریکه تخلفات برخی از نمایندگان در این فسادمالی محرز و مستند است.
پاداشهای ۴۵۰  میلیونی
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از شرکتهای شستا و سازمان بازنشستگی گفت: در ادامه تحقیقات به مدیری برخوردیم که کارخانه ای را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اضافه بر قیمتش خریداری کرده و به عنوان تشویق از پاداشتهای ۴۵۰ میلیون تومانی تا یکهزار سکه به برخی افراد و کارکنان سکه هدیه داده است.
بر ملا شدن رسوایی هایی مالی سنگین در رسانه های اصولگرایان در حالی این روزها به یک جنگ اطلاعاتی تبدیل شده است که ناظران سیاسی معتقدند میزان تخلفات پنهان مانده در میان اصولگرایان در قدرت مانده، به مراتب بیشتر از مبالغ و ارقامی است که اعلام می شود.
از زمان بروز بحران اختلاس سه هزار میلیاردی در نظام بانکی کشور پای مقامات بلند پایه ای نظیر علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی، حمید پور محمدی، قائم مقام بانک مرکزی ، محمد جهرمی، رئیس برکنار شده بانک صادرات و چند نماینده مجلس به بازجویی باز شده است.
با این همه کارشناسان سیاسی و ناظران امور معتقدند که قوه قضائیه جمهوری اسلامی توانایی و قدرت کافی برای دستگیری عوامل اصلی این رسوایی بی سابقه مالی را ندارد.
آیت الله خامنه ای در تنها واکنش خود نسبت به " بحران اختلاس سه هزار میلیاردی" رخ داده در بانک صادرات، از رسانه ها خواست تا خیلی در این باره « جار و جنجال » به راه نیاندازند و این موضوع را « خیلی کش ندهند ».
رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی ضمن یادآوری تاکیدات خود به مسئولان دولتی در سالهای گذشته از مسئولان قضایی خواست تا « بدون ترحم » با متخلفین برخورد کنند.
با این همه آیت الله خامنه ای هشدار داد که دشمنان می خواهند عده ای می خواهند « از ماجرای اختلاس برای زير سؤال بردن مسئولان استفاده کنند. »

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر