به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

صندلی خالی انجمن قلم کانادا برای نسرین ستوده

انجمن قلم کانادا، صندلی خالی سی و دومین دوره جشنواره بین المللی نویسندگان (IFOA) را به نسرین ستوده نویسنده و وکیل دربند دادگستری اختصاص داد. به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، این حرکت نمادین انجمن قلم کانادا همه ساله و برای حمایت از......................

انجمن قلم کانادا، صندلی خالی سی و دومین دوره جشنواره بین المللی نویسندگان (IFOA) را به نسرین ستوده نویسنده و وکیل دربند دادگستری اختصاص داد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، این حرکت نمادین انجمن قلم کانادا همه ساله و برای حمایت از نویسندگانی است که توسط حکومت های خود از حضور در مجامع و جشنواره های جهانی ادبی محروم شده اند. سال گذشته نیز صندلی خالی جشنواره بین المللی نویسندگان به حسین درخشان وبلا‌گ‌‌نویس دربند ایرانی اختصاص یافت.

نسری نستوده، وکیل مدافع حقوق بشر که در دفاع از حقوق زنان و کودکان و کنشگران سیاسی و مدنی شناخته می شود، علاوه بر اختصاص کرسی خالی انجمن قلم کانادا در سی و دومین جشنواره بین المللی نویسندگان، همچنین جایزه نخست انسانیت انجمن قلم کانادا را که به نویسنده ای اهدا می شود که «فراتر از مرزهای جغرافیایی و الهام بخش پیوند فرهنگ ها» فعالیت کرده باشد،دریافت خواهد کرد. این جایزه به ارزش 5 هزار دلار بیست و هفتم ماه مهر  و طی جلسه جمع آوری پول و منابع مالی برای انجمن قلم کانادا در سی و دومین جشنواره بین الملی نویسندگان بطور غیابی به وی اهدا خواهد شد.

سهیل پارسا، نویسنده، بازیگر و کارگردان هنری کمپانی «مدرن تایمز استیج» این جایزه را از طرف خانم ستوده دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر و برای هفدهمین سال در جشنواره بین المللی نویسندگان، از صندلی خالی برای برجسته کردن پرونده نویسندگانی که اجازه سفر آزادانه و یا حضور در جشنواره های ادبی در جهان را ندارند استفاده می شود. صندلی های خالی پیشین جشنواره بین المللی نویسندگان شامل افرادی همچون «کن سارو ویوا» فعال نیجریه ای، «هرانت دینک» نویسنده ترک، و «حسین درخشان» وبلاگ نویس ایرانی شده است.

نسرین ستوده 48 ساله در حال حاضر در حال سپری کردن دوران محکومیت شش ساله خود به اتهام «تبلیغ علیع نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی» در زندان اوین است.

فروردین ماه سال جاری نیز انجمن قلم آمريکا، نسرين ستوده،  را به عنوان برندۀ جايزۀ ۲۰۱۱ انجمن قلم/جايزۀ آزادی برای نوشتن باربارا گلداسميت معرفی کرد.
هنگامی که خانم ستوده جایزه «جايزۀ انجمن قلم/جايزۀ آزادی برای نوشتن باربارا گلداسميت» رادریافت کرد، کوآمه آنتونی آپيا، رييس انجمن قلم آمريکا اظهار داشت که «به عنوان يک نويسنده، به عنوان يک فعال، و به عنوان يک وکيل، او خود را وقف يک ايدۀ ساده و نيرومند کرده است: اين اصل که حقوق تضمين شده توسط قانون مطلق هستند و متعلق به همگان می باشند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر