به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

اعطای امتیاز مجدد میلیاردی، به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران

در ادامۀ اعطای امتیازات و انعقاد قراردادهای کلان و پول ساز نفتی و گازی با قرارگاه خاتم الانبیاء، وابسته به سپاه پاسداران از سوی دولت، به زودی قرارداد ساخت بزرگترین کارخانه ان.جی.ال ایران به ارزش تقریبی نیم میلیارد دلار به صورت ترک تشریفات مناقصه، مجددا به این قرارگاه واگذار می شود. به گزارش مهر، قرار است ساخت کارخانه ان.اج.ال ۲۳۰۰ منطقه نفتی مارون به ارزش تقریبی نیم میلیارد دلار شامل یکهزار و ۸۷۷ میلیارد ریال و ۱۹۴ میلیون یورو به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شود. در صورت واگذاری این قرارداد گازی، سومین قرارداد صنعت نفت بوده که در دوران مدیریت رستم قاسمی در وزارت نفت به این..............................
 در ادامۀ اعطای امتیازات و انعقاد قراردادهای کلان و پول ساز نفتی و گازی با قرارگاه خاتم الانبیاء، وابسته به سپاه پاسداران از سوی دولت، به زودی قرارداد ساخت بزرگترین کارخانه ان.جی.ال ایران به ارزش تقریبی نیم میلیارد دلار به صورت ترک تشریفات مناقصه، مجددا به این قرارگاه واگذار می شود.

به گزارش مهر، قرار است ساخت کارخانه ان.اج.ال ۲۳۰۰ منطقه نفتی مارون به ارزش تقریبی نیم میلیارد دلار شامل یکهزار و ۸۷۷ میلیارد ریال و ۱۹۴ میلیون یورو به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شود.

در صورت واگذاری این قرارداد گازی، سومین قرارداد صنعت نفت بوده که در دوران مدیریت رستم قاسمی در وزارت نفت به این مجموعه واگذار شده است.

شهریور ماه سالجاری هم قرارداد ساخت خط لوله اتان و اتیلن مرکز به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی به قرارگاه سازندگی خاتام الانبیا واگذار شده بود.

در دومین قرارداد از زمان تصدی پست وزارت نفت توسط پاسدار قامسی، غلامرضا غریبی مدیر عامل سابق پایانه های نفتی ایران نیز، اخیرا در جمع خبرنگاران از واگذاری قرارداد مطالعاتی ساخت مخازن زیر زمینی نفت خام به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبر داده بود.

منابع خبری، هدف از ساخت کارخانه ان.جی.ال منطقه نفتی مارون جمع آوری گازهای تولیدی از مخزن خامی میدان نفتی مارون، همچنینن گازهای همراه نفت واحدهای بهره برداری شماره ۳ و ۵ این میدان نفتی به عنوان منبع اصلی خوراک کارخانه در نظر گرفته شده است.

تولیدات کارخانه گاز و گاز مایع ۲۳۰۰ مارون شامل ۲۸ هزار بشکه در روز مایعات سنگین تر از اتان و حدود ۲۰۷ میلیون فوت مکعب گاز سبک اعلام شده است.

گفتنی است، تابستان امسال و در جریان مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید قرارگاه خاتم الانبیاء، پاسدار رستم قاسمی فرمانده سابق این قرارگاه و وزیر جدید نفت گفته بود که "قرارگاه خاتم الانبیاء باید جایگزین شرکت های بزرگ خارجی شود."

قاسمی گفت که قرارگاه خاتم الانبیاء "بزرگترین مجموعه پیمانکاری در کشور به شمار می آید و باید آن را قوت بخشید."

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بعد از آغاز ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد فعالیت های خود را از ساخت راه و سد، به نفت و گاز و فعالیت های کلان اقتصادی گسترش داد و پروژه های بسیاری را با کمک دولت احمدی نژاد و بویژه دستور و سفارش محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت در اختیار گرفت.

این نهاد وابسته به سپاه، بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، و در حالی که سپاه نقش تعیین کننده در مقابله و سرکوب معترضان به نتایج انتخابات را بر عهده داشت، فعالیت های خود را در بخش اقتصادی به صورت خزنده گسترش داد و در این دوران پای سپاه پاسداران کاملا در صنعت نفت باز شد و ۲۵ میلیارد دلار قرارداد با دولت امضا کرد و نیمی از سهام شرکت مخابرات ایران را خرید.

با وجود گسترش فعالیت های اقتصادی سپاه، این نهاد با مشکل تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های خود رو بروست و فرمانده کل سپاه تابستان امسال ابراز امیدواری کرده بود که "با رفتن رستم قاسمی به وزارت نفت این مشکل حل شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر