به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

به حصر میرحسین و کروبی پایان دهید

شکور اکبرنژاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار پایان بخشیدن « به بدعت غیر قانونی و غیر شرعی حصر خانگی » میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی شد.
مشروح سخنان شکور اکبری نژاد
به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی، این نماینده مجلس در سخنانی که به..................
شکور اکبرنژاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار پایان بخشیدن « به بدعت غیر قانونی و غیر شرعی حصر خانگی » میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی شد.
مشروح سخنان شکور اکبری نژاد
به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی، این نماینده مجلس در سخنانی که به عنوان نطق پیش از دستور بیان می کرد گفت: « به احترام بخشهایی از ملت که متفاوت از ما فکر میکنند، به زندان و حصر خانگی پایان داده و اخوت و محبت را جایگزین آن نماییم. »
نماینده مردم تبریز همچنین گفته است: « آیا کشور داری ما بر اساس عقلانیت است یا احساسات؟ چرا که کشور ما کشوری ممتاز از نظر ظرفیتهای مختلف است اما مدیریت غیراصولی و احساسی و پرهزینه باعث افزایش شاخص‌های تورمی و افزایش پرونده‌های قضایی شده است.»
صدا و سیما و آزادی بیان
آقای اکبر نژاد همچنین با انتقاد از صدا و سیما گفته است: « ۱۷۵ قانون اساسی صدا و سیما باید آزادی بیان را با رعایت پیش شرطهای لازم رعایت کند و متعلق به همه اندیشه‌ها باشد اما چه کسی امروز باور می‌کند که این نهاد به همه سلیقه‌ها اهمیت می‌دهد؟ »
به گفته این نماینده مجلس « صداوسیما تنها نماینده بخشی از مردم جامعه است و بخش زیادی از مخاطبان این سازمان تحلیل‌های صدا و سیما را توهین به شعور خود تلقی کرده و به رسانه‌های دیگر پناه می‌برند. »
حصری دردسر ساز
میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز ایران از بیست و پنجم بهمن ماه سال گذشته و در پی دعوت از هوادارانشان به حضور در خیابانها برای حمایت از مردم مصر و تونس، در بازداشت و حصر خانگی به سر می برند.
حصر و زندان دو رقیب انتخاباتی محمود احمدی نژاد در حالی اتفاق وارد نهمین ماه خود می شود که هنوز هیچ دادگاه صالحه و بی طرفی آنان را محکوم به زندان و یا تبعید نکرده است.
جنبش سبز
در پی برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه ۱۳۸۸ و اعتراض میرحسین موسوی و مهدی کروبی به نتایج انتخابات و اعلام تقلب از سوی آنان و هوادارانشان، در ایران جنبشی متولد شد که از آن تحت عنوان جنبش سبز ایران، یاد می کنند.
بنا بر تعریف دانشنامه آزاد " ویکی پدیا " جنبش سبز ایران، به سلسله اقداماتی اطلاق می‌شود که در آن معترضان به نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران، خواهان برکناری محمود احمدی‌نژاد پس از انتخابات شدند.
رنگ سبز ابتدا به عنوان نماد طرفداران میرحسین موسوی انتخاب شد اما پس از انتخابات ۱۳۸۸ ایران و اعتراضات گسترده در واکنش به آن، این رنگ نماد اتحاد و امید کسانی به شمار می‌آمد که به انتخاب غیر قانونی و مجدد محمود احمدی‌نژاد مخالف بودند.
میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی به عنوان «رهبران جنبش سبز» شناخته شده‌اند.
در ایران این جنبش از انقلاب سال ۵۷ به بعد بی‌سابقه بوده‌است، با این تفاوت که این جنبش نسبت به انقلاب ۵۷ با شدت بیشتری سرکوب شده‌ است.
سرکوب معترضان به نتایج انتخابات زمانی شدت گرفت که آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی که در اقدامی بی سابقه، بدون تائید شورای نگهبان نتیجه انتخابات را غیر قابل تغییر عنوان کرده بود، در خطبه های نمازجمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ معترضین را تهدید کرد که خونشان بر گردن خودشان است!
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر