به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

ادامه فعالیت جوانان در حوزه اجتماعی؛ اینبار پارک پردیسان به تسخیر بادبادکها در آمد

جمعه ۲۹ مهرماه طبق قرار قبلی جمعی دیگر از جوانان در پارک پردیسان جمع شدند و با به پرواز در آوردن بادباک چهارمین حرکت اجتماعی را به وجود آوردند. به گزارش خبرنگار کلمه، ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه تعداد انبوه بادبادک های پارک پردیسان توجه هر بیننده ای را جلب می کرد. انتقال فعالیت های جوانان به حوزه اجتماعی، این شاید بهترین اصطلاح برای فعالیت های اخیر مجازی جوانان باشد. با بسته شدن فضای سیاسی و ایجاد محدودیت برای فعالین دانشجویی عصر روز جمعه جمعی از جوانان تهرانی با هماهنگی قبلی در پارک پردیسان جمع شدند و بادبادک های خود را بر فراز شهر به پرواز در آوردند. ترویج فضای شادی و صلح و ایجاد حس امید از جمله دلایلی بود که به جوانان انگیزه داد جشن بادبادک ها را برگزار کنند. آنان در صفحه تبلیغی.....................
جمعه ۲۹ مهرماه طبق قرار قبلی جمعی دیگر از جوانان در پارک پردیسان جمع شدند و با به پرواز در آوردن بادباک چهارمین حرکت اجتماعی را به وجود آوردند.
به گزارش خبرنگار کلمه، ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه تعداد انبوه بادبادک های پارک پردیسان توجه هر بیننده ای را جلب می کرد.
انتقال فعالیت های جوانان به حوزه اجتماعی، این شاید بهترین اصطلاح برای فعالیت های اخیر مجازی جوانان باشد. با بسته شدن فضای سیاسی و ایجاد محدودیت برای فعالین دانشجویی عصر روز جمعه جمعی از جوانان تهرانی با هماهنگی قبلی در پارک پردیسان جمع شدند و بادبادک های خود را بر فراز شهر به پرواز در آوردند.
ترویج فضای شادی و صلح و ایجاد حس امید از جمله دلایلی بود که به جوانان انگیزه داد جشن بادبادک ها را برگزار کنند. آنان در صفحه تبلیغی این جشنواره نوشته بودند: “هی بادبادک جان، چشم هایم را به کاغذهای رنگی ات سوار می کنم تا فراز روشن آسمان را ببینند و یک پا نور شوند، تاریکی پلک و خاک را بتکانند و به آینه کوچک کودکان بتابند. بهانه دویدنی تو! با قدم های شاد و سری رو به آسمان، سرخوشانه پیچ و تابت دادند و زیر آواز زدند. بخند که ریسمان به رهایی تو در دل من نیست. بند به بند آزادت می کنم تا در بین هر شاخه سبزی که می نشینی ، خانه کنی و رویای پرواز من را به حافظه اولین پرنده درخت بسپاری. به گوشش بخوان: من روزی بال هایم را پیدا خواهم کرد…”
مردم تهران نیز از این فراخوان استقبال کردند و رفتند تا تاریکی را بتاکنند و آسمان آبی تهران را رنگی و دوران کودکی خود را زنده کنند. بادبادک ها سبز، زرد، قرمز، آبی و هفت رنگ رنگین کمان بر فراز شهر به پرواز در آمد تا زندگی را بار دیگر معنی بخشند. البته این اولین حرکت اجتماعی جوانان نیست که برگزار شده است. برای اولین بار رسانه ها گزارش برنامه ای که به آب بازی معروف شد را منتشر کردند که برخی جوانان طبق هماهنگی قبلی در پارک آب آتش جمع شدند و با پاشیدن آب به روی همدیگر یکی از مهمترین اتفاقات رسانه ای را رقم زدند.
البته این شادی چندان مورد پسند رسانه های اقتدار گرا واقع نشد و رسانه هایی چون فارس و رجا و جهان با عصبانیت جشنواره آب بازی را گزارش کردند و از برباد رفتن ارزش های اسلامی گله کردند. حتی برنامه خبری ۲۰ و سی نیز وارد این جریان شد و پای استکبار جهانی و اسراییل را به میدان باز کرد شد و مانند همیشه سناریو اعترافات مبنی بر اینکه این دو به همراه جنبش سبز! به این جوانان پول داده اند تا با آب بازی امنیت ملی را به خطر اندازند و نظام را تضعیف کنند از این برنامه خبری پخش شد.
از آن طرف جمعی دیگر از جوانان با جمع شدن در زیر پل پارک وی در حمایت از کودکان کار اقدام به پاک کردن شیشه های ماشین ها کردند گزارش تصویری این برنامه نیز مانند آب بازی خشم اقتدارگرایان را به دنبال داشت و روزنامه کیهان حمله شدیدی به این جوانان کرد.
همین حمله شاید باعث شد تا بام تهران چند هفت بعد تبدیل به پادگان نظامی شود تا برنامه جشن فانوس ها برگزار نشود و با حمله نیروی انتظامی به جوانان به جرم فانوس بازی ابن برنامه برگزار نشود.
اما باز هم جوانان خسته نشدند، زندگی و شادی حق آنان است و برای همین نیز این بار آسمان تهران را بادبادک های خود رنگی کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر