به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مهر ۲۶, سه‌شنبه

عباس پالیزدار برای بار دوم دستگیر شد


ندای سبز آزادی 
 منابع خبری در ایران از دستگیری عباس پالیزدار که با افشاگریهای خودش درباره فساد اقتصادی مقامات عالی جمهوری اسلامی نظیر محمد یزدی، ناطق نوری و آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه همدان، دستگیر و روانه زندان شد، بار دیگر و این بار در حالی که مخفی شده بود توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. دستگیری آقای پالیزدار در حالی اتفاق می افتد که این عضو سابق هیئت..................

 منابع خبری در ایران از دستگیری عباس پالیزدار که با افشاگریهای خودش درباره فساد اقتصادی مقامات عالی جمهوری اسلامی نظیر محمد یزدی، ناطق نوری و آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه همدان، دستگیر و روانه زندان شد، بار دیگر و این بار در حالی که مخفی شده بود توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.
دستگیری آقای پالیزدار در حالی اتفاق می افتد که این عضو سابق هیئت تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائیه که سال گذشته به موجب حکم دادگاه تجدیدنظر استان تهران از اتهام اقدام علیه امنیت کشور تبریه شده بود و  قاضی رسیدگی کننده به پرونده وی و رئیس وقت دادسرای کارکنان دولت به دلیل نداشتن اسناد محکمه پسند علیه او و شکایت ما پالیزدار و همکارانش لغو مصونیت قضایی شده اند
با این همه به گفته آقای "مصطفی ترک احمدی" وکیل وی، دستگیری آقای پالیزدار بواطه تحمل پنج سال حبس بابت اتهامات دیگرش مبنی بر «افشای اسناد محرمانه و خیانت در امانت و افترا» در ساعت یازده دوشنبه شب ( روز گذشته ) توسط تیم ویژه عملیات دادستانی انجام شده است.
جانباز دفاع مقدس
وکیل این عضو سابق هیئت تحقیق مجلس می گوید که آقای پالیزدار از جانبازان دفاع مقدس است و همینک از بیماری ناشی از صدمات گازهای شیمیایی درجنگ و قلبی و ریوی رنج می برد و بنا بر گواهی پزشکی قانونی تحمل کیفر را ندارد.
به گفته آقای "ترک احمدی" قاضی شعبه دوم اجرای احکام دادسرای کارکنان نیز که تاکنون با مساعدت خود موجبات تسهیل اقدامات قانونی برای وی را فراهم آورده است، قول مساعد برای آزادی آقای پالیزدار در صورت تائید مجدد گواهی پزشکی قانونی دال بر عدم تحمل کیفر را داده است.
وکیل عباس پالیزدار در ادامه می گوید: « همچنین این قاضی اجرای احکام با توجه به حبس طویل المدت انفرادی موکلین اینجانب(جواد ترابی و سعید آجیلی و عباس پالیزدار) که حتی به هشت ماه می رسد، و با اشاره به دستوری از مقام رهبری که طی آن به تجویز معادل سازی یک روز حبس در زندان انفرادی با ده روز در زندان عادی ، اینجانب را برای اخذ استعلام صحت این تجویز راهنمایی نموده اند.»
پالیزدار کیست؟
نام عباس پالیزدار پس از آن در رسانه های ایران مطرح شد  که او در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ طی سخنان جنجال‌برانگیز در دانشگاهای مختلف کشور خصوصا دانشگاه بوعلی سینای همدان مقامات بلندپایه و سران جمهوری اسلامی را متهم به فساد مالی شدید کرد.
پالیزدار که عضو هیئت تحقیق مجلس هفتم نیز بود همچنین گفت که سقوط هواپیمای حامل دادمان وزیر راه و ترابری دولت خاتمی، نیز عمدی بوده است.
خبر فرار تکذیب شد
پیش از این برخی منابع غیر رسمی از خروج پالیزدار از کشور خبر داده بودند.
این خبر به فاصله اندکی توسط آقای پالیزدار تکذیب شد و وی در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت که در ایران است و به دلیل وخامت حال همسرش و اینکه ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی بیت رهبری به او قول مساعد داده، مخفی شده است.
دستگیری مجدد پالیزدار در شرایطی رخ می دهد که او در روز ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ و در شرایطی که سخنرانی‌اش در دانشگاه همدان جنجال فراوانی ایجاد کرده بود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد و به اتهام نشر اکاذیب و سوء استفاده مالی و اقدام علیه امنیت ملی کشور به ۱۰ سال حبس محکوم شد.
در ۲۰ تیر ۱۳۸۸ پالیزدار پس از سیزده ماه زندان در حالی که حکم ده سال زندان را از دادگاه اولیه دریافت نموده بود با سپردن ۳۵۰ میلیون تومان وثیقه تا زمان صدور حکم نهایی توسط دادگاه تجدید نظر از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر