به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

دو حادثه انفجار و آتش‌سوزی در صنایع نفت در یک روز

بامداد جمعه دو حادثه در صنعت نفت ایران رخ داد: آتش سوزی دکل فعال در میدان بی بی حکیمه، و انفجار و آتش سوزی در فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند.
انفجار در پالایشگاهی که قرار بود بنزین استاندارد تولید کند
به گزارش مهر، بامداد امروز ۶ آبان ماه فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند به دلایل نامشخصی دچار آتش سوزی و انفجار شده است. دلایل این حادثه هنوز به طور رسمی اعلام شنده است ضمن آنکه هنوز هیچ گونه آمار رسمی در خصوص تلفات احتمالی جانی و.................

بامداد امروز دو حادثه در صنعت نفت ایران رخ داد: آتش سوزی دکل فعال در میدان بی بی حکیمه، و انفجار و آتش سوزی در فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند.
انفجار در پالایشگاهی که قرار بود بنزین استاندارد تولید کند
به گزارش مهر، بامداد امروز ۶ آبان ماه فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند به دلایل نامشخصی دچار آتش سوزی و انفجار شده است. دلایل این حادثه هنوز به طور رسمی اعلام شنده است ضمن آنکه هنوز هیچ گونه آمار رسمی در خصوص تلفات احتمالی جانی و مالی این جادثه منتشر نشده است.
بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر وقت نفت بهره برداری از طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند با سرمایه گذاری سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری به طور رسمی آغاز شد. هدف از طرح توسعه این پالایشگاه نفت افزایش ظرفیت پالایشی از روزانه ۱۷۰ هزار بشکه به ۲۵۰ هزار بشکه، افزایش ۲ میلیون لیتری روزانه در تولید بنزین گفته شده بود.
آتش سوزی در یک دکل حفاری ایران، با حداقل یک کشته و سه زخمی
صنعت نفت در دومین حادثه نفتی امروز جمعه با آتش سوزی دکل فعال در میدان بی بی حکمیه مواجه شد که در این حادثه ۴ نفر کشته و زخمی شدند.
بامداد امروز ۶ آبان ماه انفجار و آتش سوزی در دکل ۴۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران منجر به کشته شدن یک نفر از کارکنان صنعت نفت کشور شد. در این حادثه حمید نژاد جان با از خودگذشتگی و بستن برخی از شیرهای سرچاهی مانع توسعه حادثه و فوران گاز در سطح منطقه حفاری (میدان نفتی بی بی حکیمیه) شده است.
پیگیری ها حاکی از آن است که کارکنان دکل ۴۳ فتح شرکت ملی حفاری صبح امروز در حال حفاری انحرافی در میدان نفتی بی بی حکیمه بودند که بطور غیرمترقبه با حجم عظیمی از گاز محبوس شده ناشناخته در لایه های مخزن مواجه شدند.
پس از مشاهده این وضعیت چاه و آتش سوزی در محل فوران چاه، کارکنان شاغل بر روی دکل حفاری ضمن بستن رمزهای چاه از وقوع یک فاجعه عظیم جلوگیری کردند. علاوه بر کشته شدن یک نفر متاسفانه در این حادثه سه نفر از کارکنان شاغل بر روی دستگاه ۴۳ فتح شرکت ملی حفاری مصدوم شده اند.
میدان نفتی بی‌بی حکیمه در ۲۱۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز و در جنوب میدان نفتی گچساران واقع شده است. این میدان در سال ۱۳۴۱ کشف و در همان سال به تولید رسید ضمن آنکه ظرفیت تولید این میدان روزانه حدود ۱۲۰ هزاربشکه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر