به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مهر ۲۸, جمعه

نظامیان ترکیه در انفجار خط لوله انتقال گاز ایران زخمی شدند

 بی بی سی

خرابکاری در لوله انتقال گاز ایران به ترکیه تعدادی نظامی ترکیه را زخمی و صدور گاز را متوقف کرده است. روز جمعه، ٢٨ مهر (١٩ اکتبر)، مقامات دولتی ترکیه گزارش کردند که در اثر انفجاری که طی ساعات شب...................


خرابکاری در لوله انتقال گاز ایران به ترکیه تعدادی نظامی ترکیه را زخمی و صدور گاز را متوقف کرده است.
روز جمعه، ٢٨ مهر (١٩ اکتبر)، مقامات دولتی ترکیه گزارش کردند که در اثر انفجاری که طی ساعات شب قبل در خط لوله گاز ایران به ترکیه روی داد، بیست و هشت نظامی سرنشین یک خودرو زخمی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.
مقامات ترکیه این انفجار را ناشی از خرابکاری عمدی دانسته اند اما هنوز در مورد عوامل این عملیات اظهار نظری نکرده اند.
خرابکاری در این خط لوله کمتر از یک هفته پس از آن گزارش می شود که صدور گاز ایران به ترکیه که در نتیجه خرابکاری قبلی متوقف شده بود، از سر گرفته شد.
انفجار در منطقه السکیرت واقع در استان اگری در نزدیکی مرز ایران روی داده است. مقامات ترکیه میزان خسارت به این خط لوله را مشخص نکرده اند و معلوم نیست که انتقال گاز از این خط لوله چه موقع از سر گرفته خواهد شد.
مقامات محلی گفته اند که بررسی آسیب ناشی از این انفجار آغاز شده و پس از پایان این بررسی ها میزان خسارت و مدت زمان لازم برای تعمیر و از سرگیری انتقال گاز اعلام خواهد شد.
سخنگوی استانداری اگری گفته است که خرابکاری اواخر شب پنجشنبه روی داد و باعث وقوع آتش سوزی شد اما ماموران توانسته اند آتش را خاموش کنند.
اگرچه عاملان انفجار روز پنجشنبه معرفی نشده اند اما در گذشته، دولت ترکیه معمولا چریک های گروه کارگران کرد ترکیه - پ‌ک‌ک - را به خرابکاری در این خط لوله گاز متهم کرده است.
پیش از این، خط لوله کرکوک - جیهان، که نفت عراق را به ترکیه انتقال می دهد نیز هدف خرابکاری قرار گرفته و مقامات ترکیه پ‌ک‌ک را مسئول این عملیات دانسته اند.
انفجار قبلی در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه در روز ٨ اکتبر باعث قطع صدور گاز از این مسیر شد و دولت ترکیه را ناگزیر کرد خرید گاز از روسیه را افزایش دهد.
شرکت روسی گازپروم اکسپورت گفته است که در پی توقف صدور گاز ایران، انتقال گاز از طریق خط لوله زیر دریا بین روسیه و ترکیه به میزان چهل و هشت میلیون متر مکعب در روز افزایش یافت.
افزایش خرید گاز از روسیه ظاهرا به منظور جایگزینی گاز صادراتی ایران صورت گرفت.
گروه کارگران کرد ترکیه فعالیت خود برای کسب خودگردانی در مناطق کردنشین ترکیه را از سال ١٩٨٤ آغاز کرده و گفته می شود تا کنون حدود چهل و پنج هزار نفر در نتیجه عملیات این گروه و درگیری با ارتش ترکیه جان خود را از دست داده اند.
برخی منابع در ترکیه از تشدید عملیات پ‌ک‌ک در ماه های اخیر خبر داده و دلیل آن را هماهنگی این سازمان با حکومت سوریه عنوان کرده اند. رهبران پ‌ک‌ک این اتهام را رد کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر