به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مهر ۲۷, پنجشنبه

مطلقا اعدام سیاسی نداریم

 ندای سبز آزای

رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش اخیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل گفت در ایران اعدام سیاسی وجود ندارد. صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه گزارش جدید احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران را «تعرض به قوانین اسلامی» دانست و گفت اعدام نه‌تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای اسلامی وجود دارد و درواقع ارزش‌های اسلامی تمام مسلمانان جهان است. او همچنین افراد اعدام شده در ایران را قاچاقچی مواد مخدر یا متعرضان به جان و مال و نوامیس مردم خواند و گفت:‌ مبنای گزارش‌های احمد شهید ادعاهای یک‌جانبه معاندان جمهوری اسلامی ایران است.  رئیس قوه قضائیه خطاب به گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: در جمهوری اسلامی ایران مطلقا اعدامی سیاسی..................




رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش اخیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل گفت در ایران اعدام سیاسی وجود ندارد.
صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه گزارش جدید احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران را «تعرض به قوانین اسلامی» دانست و گفت اعدام نه‌تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای اسلامی وجود دارد و درواقع ارزش‌های اسلامی تمام مسلمانان جهان است.
او همچنین افراد اعدام شده در ایران را قاچاقچی مواد مخدر یا متعرضان به جان و مال و نوامیس مردم خواند و گفت:‌ مبنای گزارش‌های احمد شهید ادعاهای یک‌جانبه معاندان جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس قوه قضائیه خطاب به گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: در جمهوری اسلامی ایران مطلقا اعدامی سیاسی نداریم و افراد اعدامی یا قاچاقچی مواد مخدر و یا متعرضان به جان و مال و نوامیس مردم بوده‌اند.
آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که " در جمهوری اسلامی ایران مطلقا اعدامی سیاسی نداریم و افراد اعدامی یا قاچاقچی مواد مخدر یا متعرضان به جان و مال و نوامیس مردم بوده‌اند " گفت:‌ پاره‌ای از قوانین و مقررات مربوط به اعدام، قوانین خاص جمهوری اسلامی ایران نیست و تمام مسلمانان به آن معتقد هستند و کشورهای اسلامی باید نسبت به این گونه تعرض‌ها به قوانین اسلامی سکوت نکنند.

آملی لاریجانی اتفاقات رخ داده  بعد از انتخابات سال 88  را موجب وهن نظام دانست و از  تمام مسئولان کشور و سران قوا خواست که فضای کشور فضای تنش و التهاب نباشد و همه بر اساس قانون اساسی و در حدود و ثغور وظایف خود حرکت کنند.
آملی لاریجانی افزود:‌ مسئول رسمی و قانونی تفسیر قانون اساسی، شورای نگهبان است و اگر همه ما براساس وظایف خود و بدون دخالت در کارهای قوای دیگر حرکت کنیم، فضای آرام و خوبی خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: در اواخر دوره اصلاحات و با تخصیص بودجه‌ای کلان عده‌ای را مامور بررسی راه‌ها و یافتن راهکارهای پیشرفت و توسعه اقتصادی و آسیب‌شناسی آن کردند که نتیجه آن انتشار کتابی 700 صفحه‌ای با این مضمون بود که برای دستیابی به اقتصادی پیشرفته باید مسائل اقتصادی را از بحث‌های دینی جدا کنیم در حالی که اینچنین توصیه‌هایی با اصل و اساس و مبنای دینی نظام ما در تضاد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر