به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مهر ۱۶, یکشنبه

کاریکاتور شرق موهن بود، این کاریکاتور کیهان اصلا!

آیا در عرصه مطبوعات ایران برخی‌ها در حاشیه امن بسر می‌برند؟ دو هفته پیش بود که روزنامه شرق به خاطر چاپ کاریکاتوری که آن را توهین به رزمندگان دفاع مقدس خواندند توقبف شد. فرایندی که یک روز بیشتر به طول نیانجامید و از صبحی که خبرش روی خروجی یکی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت به شب نکشید که روزنامه توقیف شد. به گزارش ایران آباد علی رغم اینکه کاریکاتونیست روزنامه شرق و مدیر مسئول آن اشاره کرده بودند که هدف آنها از انتشار آن، نه توهین به رزمندگان دفاع مقدس که کاریکاتوری در خصوص جهالت است. با این حال با یک هجمه رسانه‌ای این روزنامه به محاق توقیف رفت. اما در همین..................



آیا در عرصه مطبوعات ایران برخی‌ها در حاشیه امن بسر می‌برند؟ دو هفته پیش بود که روزنامه شرق به خاطر چاپ کاریکاتوری که آن را توهین به رزمندگان دفاع مقدس خواندند توقبف شد. فرایندی که یک روز بیشتر به طول نیانجامید و از صبحی که خبرش روی خروجی یکی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت به شب نکشید که روزنامه توقیف شد.
به گزارش ایران آباد علی رغم اینکه کاریکاتونیست روزنامه شرق و مدیر مسئول آن اشاره کرده بودند که هدف آنها از انتشار آن، نه توهین به رزمندگان دفاع مقدس که کاریکاتوری در خصوص جهالت است. با این حال با یک هجمه رسانه‌ای این روزنامه به محاق توقیف رفت. اما در همین زمان و در حالی که همه برای محاکمه روزنامه‌ای که به هتاکی به ارزش‌های دفاع مقدس محکوم شده بود نشریه‌ای دیگر که وابسته به موسسه کیهان است کاریکاتوری منتشر کرده که در توهین به مقدسات از هیچ چیزی فرو گذار نکرده است. کاریکاتوری موهن که هویت پیامبری الهی را به سخره گرفته و یکی از مهم‌ترین داستان‌های قرآنی را به باد تمسخر می گیرد. اگر از کاریکاتور روزنامه شرق می‌شد چند برداشت کرد که یکی از برداشت‌ها را می‌شد توهین به رزمندگان دفاع مقدس دانست (که اگر آن هم در ایام هفته دفاع مقدس نبود این برداشت هم نمی‌شد) کاریکاتور نشریه کیهان کاریکاتور آشکارا یکی از مهم‌ترین سوره‌های قرآن و شخصیت یکی از پیامبران خدا را به باد تمسخر گرفته است.

دو ماهنامه کیهان کاریکاتور در شماره ۲۴۵-۲۴۶ (مرداد و شهریور ۱۳۹۱) خود کاریکاتوری را در صفحه ۴۹ منشتر کرده است با عنوان «زلیخا شو» نام گذاری شده است، کاریکاتوری که داستان مربوط به حضور حضرت یوسف(ع) در جمع زنان دعوت شده توسط زلیخا و به دنبال آن بریدن دستهای مهمانان توسط چاقو به سبب آنکه محو زیبایی یوسف شده بودند را در شکلی نامتعارف و توهین آمیز به سیاق جوانان مدگرای امروزی به تصویر می کشد. این کاریکاتور آنقدر واضح است که هیچ مفهوم دیگری را به ذهن متبادر نمی کند. و تاسف بار تر اینکه با گذشته چندین روز از توزیع وسیع این دو ماهنامه موسسه کیهان هیچ تلاشی برای جمع آوری این نشریه نکرده است گویی که به رغم طرح این موضوع در شبکه های اجتماعی هنوز ممیزی موسسه کیهان باور ندارد که چنین اتفاقی در یکی از نشریات آن موسسه رخ داده است. عدم برخورد با این نشریه و صدور بیانیه‌های پی در پی و موضع‌گیری‌های تند ساعت به ساعت در خصوص این نشریه که وابسته به موسسه کیهان و حسین شریعتمداری است این شبهه را ایجاد می‌کند که آیا برخی از رسانه‌ها در سایه‌ای از امنیت قرار دارند؟سایت ایران آباد نوشت: آیا در عرصه مطبوعات ایران برخی‌ها در حاشیه امن بسر می‌برند؟ دو هفته پیش بود که روزنامه شرق به خاطر چاپ کاریکاتوری که آن را توهین به رزمندگان دفاع مقدس خواندند توقبف شد. فرایندی که یک روز بیشتر به طول نیانجامید و از صبحی که خبرش روی خروجی یکی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت به شب نکشید که روزنامه توقیف شد. علی رغم اینکه کاریکاتونیست روزنامه شرق و مدیر مسئول آن اشاره کرده بودند که هدف آنها از انتشار آن، نه توهین به رزمندگان دفاع مقدس که کاریکاتوری در خصوص جهالت است. با این حال با یک هجمه رسانه‌ای این روزنامه به محاق توقیف رفت. اما در همین زمان و در حالی که همه برای محاکمه روزنامه‌ای که به هتاکی به ارزش‌های دفاع مقدس محکوم شده بود نشریه‌ای دیگر که وابسته به موسسه کیهان است کاریکاتوری منتشر کرده که در توهین به مقدسات از هیچ چیزی فرو گذار نکرده است. کاریکاتوری موهن که هویت پیامبری الهی را به سخره گرفته و یکی از مهم‌ترین داستان‌های قرآنی را به باد تمسخر می گیرد. اگر از کاریکاتور روزنامه شرق می‌شد چند برداشت کرد که یکی از برداشت‌ها را می‌شد توهین به رزمندگان دفاع مقدس دانست (که اگر آن هم در ایام هفته دفاع مقدس نبود این برداشت هم نمی‌شد) کاریکاتور نشریه کیهان کاریکاتور آشکارا یکی از مهم‌ترین سوره‌های قرآن و شخصیت یکی از پیامبران خدا را به باد تمسخر گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر