به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مهر ۱۱, سه‌شنبه

وخامت حال فیض الله عرب سرخی و ممانعت بهداری زندان از اقدامات پزشکی

فیض الله عرب سرخی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که از تیر ماه ۸۸ تاکنون دوران حبس خود را سپری می کند دچار عارضه شدید در ناحیه ستون فقرات شده است، با این حال دکتر مجید رضازاده رییس بهداری اوین انجام اقدامات پزشکی درمورد این زندانی سیاسی و اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می کند. به گزارش خبرنگار کلمه، فیض الله عرب سرخی معاون وزیر بازرگانی دولت اصلاحات به...............


فیض الله عرب سرخی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که از تیر ماه ۸۸ تاکنون دوران حبس خود را سپری می کند دچار عارضه شدید در ناحیه ستون فقرات شده است، با این حال دکتر مجید رضازاده رییس بهداری اوین انجام اقدامات پزشکی درمورد این زندانی سیاسی و اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می کند.
به گزارش خبرنگار کلمه، فیض الله عرب سرخی معاون وزیر بازرگانی دولت اصلاحات به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به گذراندن ۵ سال حبس محکوم شده است.
این زندانی سیاسی قریب به یک ماه است از درد شدید در ناحیه ستون فقرات رنج می برد و قادر به حرکت معمولی بدون استفاده از عصا یا کمک همبندان خود نیست و بنابر توصیه کمسیون پزشکی باید هر چه سریعتر مورد مداوا قرار گیرد.
روز سه شنبه مطابق برنامه از قبل تعیین شده، این زندانی سیاسی از بند ۳۵۰ زندان اوین به بهداری اعزام شد تا ترتیب انتقال وی به بیمارستان برای انجام آزمایشات پزشکی ضروری (عکسبرداری و ام آر آی) صورت گیرد اما مطابق معمول دکتر رضازاده که برابر سوگند پزشکی موظف به رسیدگی و تسریع امور پزشکی بیماران است، هماهنگ با نهاد امنیتی و اطلاعاتی مانع از انجام اقدامات پزشکی و اعزام وی به بیمارستان شد.
این درحالی است که بر اساس این گزارش مطابق برنامه از قبل اعلام شده به عرب سرخی از ۲۴ ساعت قبل داروهای لازم برای انجام این آزمایش مصرف شده بود و ممانعت از اعزان وی، برهم زدن برنامه زمانبندی شده صورت گرفته برای تشخیص و درمان این زندانی ارزیابی می شود.
این نخستین باری نیست که دکتر رضازاده با سنگ اندازی در درمان و اعزام زندانیان سیاسی، موجب اختلال در روند درمانی آنان می شود. پیشتر اقدامات مانع تراشانه بهداری اوین برای رسیدگی فوری پزشکی منجر به جان باختن چند زندانی سیاسی از جمله هدی صابر شده بود.
روند درمان خارج از زندان برای زندانیان سیاسی یک برنامه طولانی مدت و طاقت فرسا برای زندانی سیاسی، خانواده و پزشکان زندان است و پس از استعلام و هماهنگی با دادستان، برنامه اعزام آنان تهیه می شود و چنین مانع تراشی هایی موجب اختلال در روند درمان زندانیان سیاسی و آغاز مصیبت بار روند اخذ مجوز و هماهنگی برای اعزام مجذ آنها خواهد بود.
علاوه بر فشارهایی که به زندانیان سیاسی به بهانه های مختلف وارد می شود، از راه های متفاوت بر خانواده های زندانیان سیاسی نیز فشارهای شدیدی وجود دارد. به عنوان نمونه ماه گذشته فاطمه عرب سرخی دختر این زندانی سیاسی در صفحه فیس بوک خود نوشته بود: امروز از در خونه اومدم بیرون. کمی که از خونه فاصله گرفتم یه موتوری با دو تا سرنشین اومد سمتم. اونی که ترک موتور نشسته بود یه سنگ پرت کرد به سمت صورتم و بلند داد زد: “وطن فروشِ آمریکایی”!!
همچنین مرکز استعدادهای درخشان که مریم شربتدار قدس همسر فیض الله عرب سرخی، کارمند وزارت آموزش و پرورش، در آنجا مشغول به کار است با در اختیار کارگزینی قرار دادن وی به او اعلام کرده اند که “به وجود شما در این دفتر نیازی نیست”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر