به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مهر ۱۳, پنجشنبه

ترکیه مناطق مرزی سوریه را بمباران کرد

 کلمه

پس از شلیک چندین خمپاره به خاک ترکیه توسط نیرو های سوری، که منجر به کشته شدن پنج نفر از شهروندان ترکیه شد. ارتش ترکیه از حمله به اهدافی در داخل خاک سوریه خبر داد. دفتر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح در مناطق مرزی بلافاصله به حمله ناگوار سوریه پاسخ دادند و اهدافی را که توسط رادار مشخص شده بود، در طول مرز سوریه با ترکیه با توپ گلوله باران کردند. او در این بیانیه افزوده است که ما هرگز تحریکات رژیم سوریه را علیه امنیت ملی ترکیه را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت. احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه تلفنی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه چند کشور عضو شورای امنیت در.....................


 پس از شلیک چندین خمپاره به خاک ترکیه توسط نیرو های سوری، که منجر به کشته شدن پنج نفر از شهروندان ترکیه شد. ارتش ترکیه از حمله به اهدافی در داخل خاک سوریه خبر داد.
دفتر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح در مناطق مرزی بلافاصله به حمله ناگوار سوریه پاسخ دادند و اهدافی را که توسط رادار مشخص شده بود، در طول مرز سوریه با ترکیه با توپ گلوله باران کردند.
او در این بیانیه افزوده است که ما هرگز تحریکات رژیم سوریه را علیه امنیت ملی ترکیه را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.
احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه تلفنی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه چند کشور عضو شورای امنیت در مورد این حادثه صحبت کرد.
داوود اوغلو با دبیرکل ناتو، آندرس فوگ راسموسن نیز در مورد برگزاری نشست اضطراری اعضای ناتو در مورد این موضوع توافق کرده است.
صبح چهارشنبه شلیک یک خمپاره از خاک سوریه در منطقه‌ای مسکونی در شهرک مرزی اکاکی ترکیه منجر به کشته شدن یک زن و چهار کودک شد. هفته گذشته نیز در حادثه‌ای مشابه شلیک خمژاره از خاک سوریه باعث ویرانی خانه ای در ترکیه شد بلافاصله احمد داوود اغلو هشدار داد که در صورت تکرار این حادثه آنکارا پاسخ خواهد داد.
به گزارش رویترز،‌ در همین حال، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، از ترکیه خواست که همه کانال‌های ارتباطی با سوریه را باز نگه دارد. او با صدور بیانیه‌ای از سوریه خواست به حاکمیت ملی همسایگانش احترام کامل بگذارد و خشونت علیه مردم سوریه را نیز متوقف کند.
از سوی دیگر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا با ابراز انزجار از پرتاب خمپاره از مرزهای سوریه به خاک ترکیه گفت که که واشنگتن برای اتخاذ گام بعدی با آنکارا در تماس خواهد بود. هیلاری کلینتون با اشاره به اوضاع منطقه آن را «بسیار بسیار خطرناک» توصیف کرد. ترکیه شمار نیروهای خود را در مرز ۹۰۰ کیلومتری‌اش با سوریه افزایش داده است.
خبر  دیگر اینکه حریت گزارش داد وزیر اطلاعات سوریه به خاطر این اتفاق عذرخواهی کرده و به خاطر مرگ شهروندان ترکیه تسلیت گفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر