کلمه
کاپیتان هوشنگ شهبازی که در سال گذشته بوئینگ ۷۲۷ مسکو ـ تهران را بدون باز شدن چرخ جلو به سلامت بر زمین نشاند و جان ۱۰۰ نفر را نجات داد، بیش از سه ماه است که بدون دریافت هیچ گونه حقوق بازنشستگی خانه نشین شدهاست؛ این در حالی است که وی معتقد است این اقدام از سوی مسئولان به علت فعالیتهای اجتماعیاش بوده و ۹ سال زودتر بازنشسته شدهاست. به گزارش CHN، شهبازی درنشستی در جمع خبرنگاران که در منزل وی برگزار شده بود از وضعیت فعلی ناوگان هوایی کشور و مسئولان ذی ربط انتقاد کرد و گفت: «پس از سخنرانی اینجانب در ژنو از سوی مسئولان مستقیم خود طرد شدم.» وی ادامه داد: «پس از تقدیری که به علت فرود موفقیتآمیز من درسال گذشته صورت گرفت مصاحبههای زیادی با رسانههای داخلی و خارجی................
کاپیتان هوشنگ شهبازی که در سال گذشته بوئینگ ۷۲۷ مسکو ـ تهران را بدون باز شدن چرخ جلو به سلامت بر زمین نشاند و جان ۱۰۰ نفر را نجات داد، بیش از سه ماه است که بدون دریافت هیچ گونه حقوق بازنشستگی خانه نشین شدهاست؛ این در حالی است که وی معتقد است این اقدام از سوی مسئولان به علت فعالیتهای اجتماعیاش بوده و ۹ سال زودتر بازنشسته شدهاست.
به گزارش CHN، شهبازی درنشستی در جمع خبرنگاران که در منزل وی برگزار شده بود از وضعیت فعلی ناوگان هوایی کشور و مسئولان ذی ربط انتقاد کرد و گفت: «پس از سخنرانی اینجانب در ژنو از سوی مسئولان مستقیم خود طرد شدم.»
وی ادامه داد: «پس از تقدیری که به علت فرود موفقیتآمیز من درسال گذشته صورت گرفت مصاحبههای زیادی با رسانههای داخلی و خارجی انجام دادم و از تحریم سیاسی آمریکا که جان مسافران پروازهای غیر نظامی ایران را تهدید میکرد انتقاد کردم که پس از آن مسئولان امر با این بهانه که من پرواز و هواپیماهای ایران را غیر ایمن جلوه دادم مرا از پرواز کنار گذاشته و خانه نشین کردند.»
این خلبان قهرمان ادامه داد: «من با بیان این که هواپیماهای ایران فرسوده است و آمریکا به ایران اجازه خرید هواپیماهای نو را نمیدهد مورد شماتت قرار گرفتم.»
شهبازی تاکید کرد که هیچ خلبان عاقلی هواپیمای غیر ایمن را پرواز نمیبرد و اجازه ریسک بر جان مسافر را ندارد؛ هواپیماهای ایران کهنه شدهاند اما ایمن هستند.
وی با بیان این که از سال گذشته تاکنون در حدود ۱۰۰ پروازداشته ام ادامه داد: «۳ ماه است که در منزل نشستم و منتظرم ببینم چه اتفاقی میافتد.»
شهبازی ادامه داد: «آقای قاسمی معاونت عملیات به من گفت که اگر از فعالیتهایم دست بردارم میتوانم به پست خود بازگردم، اما این شرط را نپذیرفتم چون اشتباهی مرتکب نشده و در همه شرایط و همه کنفرانسها از وطنم حمایت کردم.»
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: «بارها مرا تهدید به اخراج کردند که در نهایت با حکم بازنشستگی، زودتراز موعد بازنشسته شدم اما هرگز حاضر نیستم به ایران ایر بازگردم چرا که هرگز از من حمایت نکردند.»
شهبازی تاکید کرد: «بارها به من پیشنهاد کردند که از ایران خارج شده و در خارج از کشور به فعالیت بپردازم اما من هرگز هویتم را نفروخته و ترجیح دادم که در ایران زندگی کنم.»
وی با بیان اینکه دوسوم عمر کاری یک خلبان، اغلب صرف آموزش میشود، اظهار داشت: «یکسوم پایانی دوره کاری خلبان، فصل بهرهوری آن است؛ در ایران یک خلبان ۶۵ سال فعالیت میکند و اینجانب ۹ سال دیگر برای فعالیت وقت دارم اما “هما” به این مسئله بیتوجه است.»
شهبازی با تاکید بر این که به دنبال تاسیس انجمنی به نام حمایت از حقوق هوانوردی ایران است ادامه داد: «در اجلاس نوزدهم ژنو یکی از مهمترین ایراداتی که مسئولان ایران ایر به من گرفتند پوشش یونیفرم ایران ایر بود.»
وی ادامه داد: «پس از سقوط پرواز ارومیه، اعتبار ایران ایر با پرواز سال گذشته بازگشت اما مسئولان ایران ایر با من چه کار کردند؟»
شهبازی در پاسخ به این سوال که مدیرعامل ایران ایر درباره بازنشستگی زودتر از موعد چه واکنشی نشان داد گفت: «به من گفتند تعهد بدهید که فعالیت اجتماعی نخواهید داشت و با شرط و شروطها به کار برگردید من هم نپذیرفتم.»
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر