به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

77 كشته و 33 زخمی در سقوط هواپیمای مسافربری در نزدیكی ارومیه

 منبع: آینده
یك فروند هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ساعتی پیش با 95 مسافر و خدمه در نزدیكی ارومیه سقوط كرد كه بر اساس آمارها 77 تن از مسافران هواپیما تاكنون كشته شده اند. به گزارش سرویس اجتماعی «آینده»، این...............
یك فروند هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ساعتی پیش با 95 مسافر و خدمه در نزدیكی ارومیه سقوط كرد كه بر اساس آمارها 77 تن از مسافران هواپیما تاكنون كشته شده اند.

به گزارش سرویس اجتماعی «آینده»، این هواپیما متعلق به شركت هواپیمایی ایران‌ایر با شماره پرواز 277 بود كه امروز از تهران به مقصد ارومیه به پرواز درآمد و حدود ساعت 19:45 دچار سانحه شد و سقوط كرد.

این هواپیمای ساقط شده، از نوع بوئینگ متعلق به "ایران ایر" است كه عصر امروز با یك ساعت تأخیر از تهران به سمت ارومیه پرواز كرد و در ساعت 19:45 در "روستای آلمان آباد" ارومیه سقوط كرد.

شرایط نامساعد جوی علت احتمالی سقوط این هواپیمای مسافربری اعلام شده است.
رئیس اورژانس كل كشور از خارج كردن 50 تا 60 مصدوم حادثه سقوط هواپیما در نزدیكی ارومیه خبر داد و گفت: آخرین اخبار حاكی از این است كه بعد از سقوط هواپیما خوشبختانه هواپیما منفجر نشده و احتمالا این اتفاق در ارتفاع پائین رخ داده است.

غلامرضا معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: مشكل محل حادثه این است كه جو هوا مناسب نیست و حدود 70 تا 80 سانتی متر برف بر روی زمین نشسته و گل و لای فوق العاده ای داریم.

رئیس اورژانس كل كشور اضافه كرد: رئیس دانشگاه علوم پزشكی ارومیه در منطقه سقوط هواپیما حاضر شده و فراخوانی از منطقه در بحث اورژانس های پیش بیمارستانی انجام شده است.

وی با بیان اینكه این هواپیما حامل 95 مسافر و خدمه بوده است به مهر گفت: بر طبق آخرین خبر، نیروهای امدادی وارد هواپیما شده اند و حدود 50 تا 60 مصدوم را خارج كرده و در حال جابجایی سرنشینان هواپیما هستند.

معصومی تاكید كرد: بیمارستانهای شهر ارومیه و اورژانس ها تخلیه شده و اتاق های عمل آنها خالی شده اند تا به مصدومین پس از انتقال به بیمارستان سریعا رسیدگی شود.

وی گفت: هنوز خبری از 40 تا 50 نفر دیگری كه در هواپیما مانده اند ندارم.

گفتنی است، امروز دو پرواز در مسیر تهران به ارومیه به دلیل شرایط نامساعد جوی كنسل شده بود و هر فروند هواپیمای بوئینگ 727 ظرفیت 150 تا 160 مسافر و حداقل 11 كرو پروازی را دارد.

وزیر راه عازم محل سقوط هواپیما شد

وزیر راه و ترابری پس از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در نزدیكی ارومیه راهی محل سانحه شد.

حمید بهبهانی وزیر راه امشب پس از سانحه سقوط هواپیمای بویینگ 727 به شماره پرواز 277 (تهران به ارومیه) در نزدیكی ارومیه راهی محل سانحه شد تا از نزدیك در جریان حادثه باشد.

وزیر راه كه قصد داشت مستقیم به ارومیه بود به دلیل نبود پرواز مسقیم به این شهر راهی تبریز شد تا از آنجا به ارومیه و محل سقوط هواپیما برود.

مصدومان حادثه سقوط هواپیما در حال جابجایی هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ارومیه كه در منطقه سقوط هواپیما در نزدیكی ارومیه حاضر است گفت: هم اكنون در حال جابجایی مصدومین حادثه سقوط هواپیما هستیم.

نصرت الله ملازاده گفت: "هنوز در حال انتقال مجروحین از داخل هواپیما هستیم."

رئیس دانشگاه علوم پزشكی ارومیه درباره اینكه آیا مشخص است كه این حادثه تلفات جانی داشته است یا خبر گفت: خیر، هنوز داریم جمع بندی می كنیم.

فعلاً 70 كشته ثبت شده است
مدیركل پزشكی قانونی استان آذربایجان غربی گفت: قریب به 70 كشته حادثه فرود اضطراری هواپیمای تهران ـ ارومیه به پزشكی قانونی این استان انتقال داده شده اند.


همچنین وزیر راه و ترابری پس از حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 در ارومیه گفت: هنوز هم آمار سوانح هوایی ایران نسبت به متوسط حوادث هوایی جهان پایین است.

حمید بهبهانی كه به دنبال حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 به همراه هیئتی خود را به ارومیه رسانده است افزود: این دومین حادثه با این وسعت طی 2.5 سال گذشته در كشور است كه آمار بالایی محسوب نمی شود.

وی تاكید كرد: برخلاف برخی جوسازی ها هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بالاست.

وزیر راه در عین حال تاكید كرد: دولت برای ارتقای امنیت پروازی و نیز افزایش كیفیت ناوگان خطوط هوایی ایران برنامه ویژه ای اتخاذ كرده و به زودی به اجرا در خواهد آورد.

بهبهانی با اشاره به حوادث مشابه در سایر نقاط جهان گفت: بروز اینگونه حوادث در خطوط هوایی امری طبیعی است گرچه تلاش تمام مسئولان این است كه امكان وقوع چنین حوادث ناگواری به حداقل برسد.

بهبهانی با بیان اینكه دلیل اصلی سقوط هواپیمای بوئینگ 727 شرایط بد جوی و نامناسب بودن دیدن خلبان بوده است افزود: این سقوط به هیچ عنوان ناشی از نقص فنی هواپیما نبوده است.




نماینده مردم ارومیه از افزایش تعداد كشته ‌شدگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران - ارومیه به 80 نفر خبر داد.

سید سلیمان ذاكر دقایقی پیش در گفتگو با مهر گفت: بر اساس آخرین صحبتی كه با استاندار آذربایجان غربی داشته ام تعداد كشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران - ارومیه به 80 نفر رسیده است.

نماینده مردم ارومیه افزود: مجروحین و افراد كشته شده، جراحتشان خیلی شدید نبوده كه منجر شود قابل شناسایی نباشند. جان باختگان عمدتا از ناحیه نخاع و گردن ضربه دیده بودند كه اكنون به دنبال كارت شناسایی و كشف هویتشان هستند.
در همین حال رئیس دانشگاه علوم پزشكی ارومیه اسامی مجروحان حادثه سقوط هواپیمای تهران - ارومیه را اعلام كرد.

نصرت الله ملازاده تصریح كرد: غلام پناهی، مجید باقری، مریم سقاتربتی، علی افسری، مونس مظفری، مریم كمالی، شیرزاد حسن زاده، مریم ملامحمدی، منصوره دباغ زاده، رضا جبارپور، حسین حقیقی، زهرا تصوی، محمد سنگی، سیاوش سیاوش، جوانشیر بایرامی، محمد دیلمی، راضیه امیر زمنی، معین اصغرزاده، یعقوب مزراعلی، عبدالله محمد، جمیل دهقان، تیمور مختارزاده، نصیر فتاح زاده، مهدی غفوری، امیر اشكی، نرگس ضرغامی، شوان كامیاران، مهدی رضایی، بهنام اسماعیلی، زهرا آهویی مجروحان حادثه اخیر هستند كه در شش بیمارستان ارومیه تحت درمان قرار دارند.

وی همچنین یادآور شد: محمدحسین افشاری یكی از مصدومان این حادثه دقایقی پیش بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

به گفته ملازاده، هویت دو نفر دیگر از مصدومان مشخص نیست.


اعلام سه روز عزای عمومی در آذربایجان/ فردا مدارس استان تعطیل
ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی ، مدارس شیفت صبح استان آذربایجان غربی در مقاطع راهنمایی و ابتدایی را تعطیل اعلام كرد.

به دنبال سقوط هواپیمای مسافری و ایجاد شرایط خاص در استان و نیز برودت هوا، بارش سنگین برف و یخبندان ستاد مدیریت بحران علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی، مدارس شیفت صبح استان را در مقاطع راهنمایی و ابتدایی تعطیل اعلام كرد.

به احتمال زیاد فردا پیكر شماری از كشته شدگان حادثه در ارومیه و سایر شهرهای استان تشییع خواهد شد.

حال هیچ كدام از مجروحان حادثه سقوط هواپیما وخیم نیست
معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی تاكید كرد كه خوشبختانه حال هیچ كدام از 32 مجروح حادثه سقوط هواپیما وخیم نیست و احتمال افزایش آمار كشته شدگان بسیار كم است.

ابراهیم فتح اللهی در گفتگو با مهر در ارومیه اظهار داشت: هم اكنون 32 مجروح حادثه سقوط هواپیمای 277 ایران ایر در بیمارستانهای امام، عرفانیان، ارتش، امام رضا، آذربایجان و سیدالشهدا بستری هستند و بر اساس اعلام پزشكان خوشبختانه حال هیچكدام وخیم نیست.

وی خاطرنشان كرد: این مجروحان افرادی هستند كه در دقایق طلایی توسط نیروهای محلی به بیمارستانها منتقل شده اند.

روستاییان منطقه زحمت بسیار كشیدند

فتح اللهی تاكید كرد: این مجروحان كه توسط وسایل بومیهای روستا به بیمارستانها منتقل شدند در زمان طلایی به بیمارستانها رسانده شدند بنابراین سریعتر مورد امدادرسانی و مداوا قرار گرفتند.

اغلب آسیب دیدگان دچار شكستگی هستند

وی یادآورشد: بر اساس اعلام پزشكان هم اكنون هیج جراحی حساسی نیاز نیست و اغلب آسیب دیدگان دچار شكستگی هستند و آنهایی كه دچار خونریزی بوده اند نیز تحت درمان مناسب قرار گرفته اند و موضوع نگران كننده ای در این خصوص نیست.

معاون استاندار متذكر شد: هم اكنون یكی از كادر پروازی در اتاق عمل تحت مداواست كه حال وی نیز وخیم گزارش نشده است.

فتح اللهی تاكید كرد: با این اوصاف این امید وجود دارد كه شمار كشته شدگان حادثه همان 77 نفر باقی بماند و افزایش نیابد.

عدم دید كافی خلبان عامل حادثه است

معاون استاندار آذربایجان غربی در ادامه اظهار داشت: با توجه به وضعیت بد آب و هوایی استان به نظر می رسد عدم دید كافی خلبان اصلی ترین علت حادثه باشد.

وی اذغان داشت: در عین حال منتظر اعلام نظر كارشناسان فن هستیم و قطعا آنها تشخیص دقیق خواهند داد.

پیام تسلیت رئیس‌جمهور بمناسبت سقوط هواپیما
دكتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-ارومیه و كشته شدگان تعدادی از مسافران و خدمه این هواپیما پیام تسلیت صادر كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر محمد احمدی نژاد رئیس ‌جمهور در پی سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران- ارومیه، پیام تسلیتی صادر كرد و به وزیر راه و مسئولان ذیربط دستور داد در اسرع وقت علل وقوع این حادثه را بررسی و گزارش آن را اعلام كنند.

متن كامل پیام رییس جمهور به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون

سانحه تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری و مجروحیت و درگذشت جمعی از هموطنان گرامی موجب تاثر شدید و اندوه فراوان شد.

این حادثه جانسوز را به محضر بقیه‌الله الاعظم ارواحنا الفدا، رهبر معظم انقلاب و خانواده محترم جانباختگان و عموم مردم كشورمان تسلیت می‌گویم.

از مسئولین مربوطه می خواهم كه همه توان خود را برای درمان مجرومین حادثه به كار گیرند.به وزیر محترم راه و سایر مسئولان ذیربط مأموریت داده می‌شود در اسرع وقت علل وقوع این حادثه را دقیقاً بررسی و گزارش آنرا به اینجانب و ملت شریف ایران اعلام و تدابیر لازم را برای جلوگیری از حوادث مشابه اتخاذ نمایند.

از خداوند متعال برای كلیه بازماندگان صبر جمیل و برای درگذشتگان غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل مسألت دارم.

اسامی مجروحان



به گزارش مهر، افتخاری با بیان این خبر افزود: با توجه به وخامت حال بعضی از مصدومان امكان افزایش آمار تلفات وجود دارد
87 كشته و مجروح
استاندار آذربایجان غربی آخرین آمار كشته شدگان و مصدومین سانحه سقوط هواپیمای مسافربری بویینگ 727 تهران به ارومیه را اعلام كرد و گفت: 87 نفر در این سانحه كشته و مصدوم شده اند.

به گزارش مهر، وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی با بیان این خبر افزود: یك ساعت پیش تمام كشته شدگان و مصدومین از هواپیما خارج و به بیمارستانها منتقل شدند كه بر اساس آخرین آمار 55 تن از هموطنانمان متاسفانه در این حادثه كشته شدند.

وی تعداد مجروحین را 32 نفر اعلام كرد و گفت: آمار دقیق كشته شدگان و مصدومین به زودی اعلام می شود.

70 كشته و 32 زخمی
معاون نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای تهران ارومیه در روستای 'مشكات' استان آذربایجان غربی گفت: بنابر گزارشهای دریافتی تاكنون 70 نفر بر اثر این سانحه كشته و 32 نفر نیز مجروح شده اند.
   
'حیدر حیدری' شامگاه یكشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینكه در دقایق ابتدایی سقوط هواپیمای تهران - ارومیه، امدادگران استان آذربایجان غربی در محل حادثه حاضر شدند افزود: همچنین به علت شدت سانحه از هلال احمر استان آذربایجان شرقی به عنوان استان معین كمك گرفته شده است.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه كرد: هم اكنون 100 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر به همراه 20 دستگاه آمبولانس و خودروی نجات در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان این سانحه هستند.

وی، امكان افزایش شمار كشته شدگان این سانحه را با توجه به شدت این سانحه محتمل دانست.
پرواز شماره 277 هواپیمایی ایران ایر با 106 سرنشین كه ساعت 18 و 45 دقیقه شامگاه یكشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران عازم ارومیه بود، در ساعت 19 و 40 دقیقه در نزدیكی شهر ارومیه به علت شرایط نامساعد آب وهوایی ناچار به فرود اضطراری بد همراه با سانحه شد.
تاكنون 55 كشته شناسایی شدند/ خلبان قبل از فرود اعلام نقص فنی كرده بود
معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس آمار اعلام شده تاكنون 55 مسافر كشته شده پرواز 277 تهران به ارومیه شناسایی شده اند كه اجساد همه آنها به سردخانه منتقل شده است.

ابراهیم فتح اللهی در گفتگو با مهر در ارومیه اظهار داشت: هواپیمایی 277 خطوط هوایی ایران ایر كه از تهران به ارومیه آمده بود 94 مسافر و 12 خدمه داشت.

وی افزود: 32 مجروح حادثه نیز به بیمارستانهای امام خمینی ، عارفیان و آذربایجان منتقل شدند كه حال تعدادی از آنها وخیم اعلام شده و احتمال افزایش شمار كشته شدگان وجود دارد.

فتح اللهی خاطرنشان كرد: هم اكنون وزیر راه به ارومیه رسیده و جلسه شورای تامین استان با حضور وی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: گروه ویژه ای نیز برای بررسی موضوع به ارومیه آمده است.

خلبان قبل از فرود اضطراری اعلام نقص فنی كرده بود

معاون استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان كرد:  صدای آخرین مكالمه خلبان با برج مراقبت حاكی از آن است كه وی قبل از فرود اضطراری در منطقه حسنلو در بخش ترمنه اعلام كرده كه هواپیمایش با نقص فنی مواجه شده است.

وی افزود: خلبان در آن شرایط گفته بود كه "دیدم كمه، نمی تونم فرود بیام" كه در این شرایط از وی خواسته شده بود به تهران بازگردد اما به دلایل نامعلومی در این منطقه سقوط كرده است.

فتح اللهی خاطرنشان كرد: حادثه سقوط هواپیمای 277 به فاصله چند كیلومتری هواپیمای شهید سرلشكر كاظمی روی داده است.

هواپیما با 2 ساعت و 45 دقیقه تاخیر از تهران پرواز كرده بود

معاون استاندار آذربایجان غربی تاكید كرد: هواپیما قرار بود ساعت 16 به وقت تهران به سمت ارومیه حركت كند اما به دلایل نامشخصی هواپیما عوض شد و هواپیمای جایگزین نیز كه با 2 ساعت و 45 دقیقه تاخیر حركت كرد دچار چنین حادثه ای شده است.

وی تصریح كرد: هواپیما مجر نشده و سقوط نیز نكرده بلكه در زمان فرود اضطراری در منطقه حسنلو در 15 كیلومتری جاده دریا با زمین برخورد كرده و تكه تكه شده است.

روستاییان اولین امدادرسانان حادثه بودند

وی یادآور شد: اولین امداد رسانی توسط اهالی روستای ترمنه صورت گرفته و هم اكنون نیروهای ارتش، سپاه، انتظامی، آتش نشانی و هلال احمر در منطقه مستقر هستند.

به گفته وی یك گروه ویژه نیز از آذربایجان شرقی به منطقه اعزام شده است.

برف و یخبندان و حضور مردم مانع امداد رسانی

معاون استاندار آذربایجان غربی تصریح كرد: به دلیل برودت هوا، یخبندان و ادامه بارش برف و نیز حضور گسترده مردم امداد رسانی با اختلال مواجه شده است.

وی ادامه داد: هم اكنون شمار زیادی از مردم نیز در جلوی بیمارستانها تجمع كرده اند كه این امر نیز مشكل ساز شده است.
یك جعبه سیاه هواپیما پیدا شد
معاون مدیریت بحران وزیر راه و ترابری از پیدا شدن یكی از جعبه سیاه های هواپیمای سقوط كرده در چند كیلومتری ارومیه خبر داد و گفت: خلبان اعلام فرود اضطراری نكرده بوده است.

احمد مجیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اعلام كرد: حال 31 نفر از مسافران مصدوم این هواپیما خوب گزارش شده است.

معاون مدیریت بحران وزیر راه و ترابری درباره آخرین مكالمات خلبان با برج مراقبت گفت: آخرین مكالمات خلبان با برج مراقبت حاكی از آن است كه اعلام فرود اضطراری نكرده بلكه به علت نداشتن دید قصد بازگشت داشته است.

هر هواپیما یك CVR  (نوار مكالمات خلبان) و FDR  (پارامترهای موتور هواپیما) دارد.
خلبان كشته شد/ اسامی بیمارستانهایی كه مجروحان به این مراكز منتقل شده‌اند
نماینده مردم ارومیه با بیان اینكه مجروحین و كشته شدگان حادثه سقوط هواپیما از هواپیما خارج شده اند گفت: خلبان هواپیما در این حادثه كشته شده است.

نادر قاضی پور در گفتگو با مهر درباره تعداد مجروحان و كشته شدگان حادثه سقوط هواپیما در چند كیلومتری ارومیه گفت: حدود 35 نفر مجروح و بقیه مسافران هواپیما یعنی حدود 70 نفر فوت شدند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از بیمارستانهای امام خمینی (ره)، مطهری، طالقانی، امام رضا (ع)، سیدالشهداء (ع) و عارفیان شهر ارومیه به عنوان بیمارستانهایی نام برد كه مجروحان حادثه به این مراكز درمانی منتقل شده اند.

قاضی پور درباره زمان اعلام اسامی مجروحین و كشته شدگان گفت: در مرحله اول از فرودگاه خواسته ایم تا پرینت اسامی مسافران را ارائه كند.

وی از حضور وزیر راه و ترابری در دقایقی قبل در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در حال حاضر وزیر راه و ترابری به همراه استاندار آذربایجان غربی در حال حركت به سمت محل حادثه است.
همه خدمه هواپیما كشته شدند
مدیركل پزشكی قانونی استان آذربایجان غربی گفت: هویت كشته شدگان سقوط هواپیما و نام آنها به زودی و به محض مشخص شدن اعلام می شود.

به گزارش مهر، افتخاری با بیان این مطلب افزود: سرنشینان هواپیما به همراه خدمه پروازی جمعا 104 نفر بوده اند. همه 12 خدمه پرواز شامل خلبان و میهمانداران كشته شده اند. در بین كشته شدگان یك نوزاد و دو كودك وجود دارد.

بر اساس همین خبر 72 كشته و 33 مجروح آخرین آمار تلفات و مصدومان این حادثه گزارش شده است. همسر یكی از همكاران پزشكی قانونی استان آذربایجان غربی در بین كشته شدگان حادثه است.
خانواده های نگران به 115 آذربایجان غربی زنگ بزنند/ پایان كار امدادرسانی
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ارومیه گفت: خانواده هایی كه نگران وضعیت مسافران خود در پرواز تهران - ارومیه هستند با شماره تلفن 115 ارومیه تماس گرفته و با اعلام نام مسافر خود از وضعیت وی اطلاع حاصل كنند.

نصرالله ملازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در ارومیه اظهار داشت: تاكنون آمار متفاوتی از تعداد مجروحان و كشته شدگان اعلام شده است اما بر اساس آمار ما تاكنون 33 زخمی به بیمارستانها منتقل شده اند و تعداد كشته شدگان نیز به 7 7نفر رسیده است.

خلبان نیز جزو كشته شدگان است
وی افزود: همه كادر پرواز به جز دو نفر فوت شده اند و تنها دو نفر از این كادر زنده مانده اند كه شامل یكی از كادر امنیت پرواز به نام "محسن اصغرزاده" و یك مهماندار به نام "زهرا آهویی" است.

ملازاده اذعان داشت: به دلیل همراه نبودن كارت شناسایی مسافران یا از بین رفتن آن شناسایی اجساد تاكنون میسر نشده و تنها راه شناسایی كشته شدگان حضور خانواده و شناسایی از طریق آنهاست.

بیمارستانهای آذربایجان غربی به خون نیاز دارند
ملازاده تاكید كرد: هم اكنون تیمی از مسئولان استان در حال سركشی از مجروحان حادثه در بیمارستانهای عارفیان، امام خمینی،ارتش، شهید مطهری، امام رضا و سیدالشهدا هستند و همه آنها در حضور مسئولان اعلام نیاز به خون كرده اند.

خانواده های مسافران با 115 تماس بگیرند
وی یادآو رشد: برای جلوگیری از ازدحام در بیمارستانها خانوادهای مسافران این پرواز می توانند با تماس با شماره 115 و اعلام نام مسافر خود می توانند از وضعیت وی اطلاع حاصل كنند.

پایان كار امداد رسانی
ملازاده خاطرنشان كرد: هم اكنون كار امدادرسانی به حادثه دیدگان پایان یافته و حاضران در محل حادثه درحال جمع آوری لاشه هواپیما هستند.

شامگاه امروز یك فروند هواپیمای مسافرای خطوط هواپیمایی ایران ایر كه از تهران به مقصد ارومیه در حركت بود در منطقه حسنلوی ارومیه در حال فرود اضطراری سقوط كرد.
بازدید وزیر راه از محل سانحه
بهبهانی به ایسنا خبر داد: خوشبختانه تلفات كم است!

وزیر راه و ترابری با بیان اینكه بر اساس اطلاعات اولیه، 94 نفر مسافر و 11 نفر خدمه در پرواز سانحه دیده ارومیه بوده‌اند، گفت: الحمدالله تلفات در این سانحه كم است.

حمید بهبهانی كه شامگاه امشب از تهران به تبریز پرواز كرده، هم‌اكنون همراه استاندار آذربایجان شرقی در حال رفتن به محل سانحه هستند.

بهبهانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هنوز تعداد دقیق كشته‌ها و زخمی‌ها در این حادثه مشخص نیست و بر اساس اطلاعات اولیه 105 نفر شامل 94 مسافر و 11 كرو پروازی در این هواپیما بوده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینكه هیچگونه آتش‌سوزی برای این هواپیما رخ نداده، تلفات در این حادثه كم است.

بهبهانی اظهار كرد: برای مشخص شدن علت این حادثه منتظر هستیم جعبه سیاه هواپیما مورد بررسی كمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی كشوری قرار گیرد.

وزیر راه و ترابری گفت: در این سانحه تعدادی از مسافران سالم هستند كه می‌توانند بگویند چه مشكلی پیش آمده است.
حمید بهبهانی كه به دنبال حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 به همراه هیئتی خود را به ارومیه رسانده است در گفتگو با خبرنگار مهر نیز گفت: این دومین حادثه با این وسعت طی 2.5 سال گذشته در كشور است كه آمار بالایی محسوب نمی شود.

وی تاكید كرد: برخلاف برخی جوسازی ها هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بالاست.

وزیر راه در عین حال تاكید كرد: دولت برای ارتقای امنیت پروازی و نیز افزایش كیفیت ناوگان خطوط هوایی ایران برنامه ویژه ای اتخاذ كرده و به زودی به اجرا در خواهد آورد.

بهبهانی با اشاره به حوادث مشابه در سایر نقاط جهان گفت: بروز اینگونه حوادث در خطوط هوایی امری طبیعی است گرچه تلاش تمام مسئولان این است كه امكان وقوع چنین حوادث ناگواری به حداقل برسد.

بهبهانی با بیان اینكه دلیل اصلی سقوط هواپیمای بوئینگ 727 شرایط بد جوی و نامناسب بودن دیدن خلبان بوده است افزود: این سقوط به هیچ عنوان ناشی از نقص فنی هواپیما نبوده است.




بهبهانی با بیان اینكه در حال حاضر از هواپیما تنها لاشه ای باقی مانده است گفت: در این هواپیما 92 بزرگسال، دو خردسال و 11 نفر گروه پروازی حضور داشتند.
وزیر راه افزود: با توجه به آمارهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و استانداری آذربایجان غربی شخص مفقودی نداریم و بر اساس آمار استانداری 33 نفر زنده هستند.
وی درباره زمان اعلام جزئیات دلایل سانحه گفت: محل سقوط قرنطینه شده است و علت سقوط به وسیله كمیته پیگیری سانحه پیگیری می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر