به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

وزارت کشور مصر در آستانه سقوط

منبع:کلمه
آخرین خبرها از مصر، حاکی از حضور گسترده مردم در اطراف ساختمان تلویزیون دولتی و نیز وزارت کشور مصر است؛ به طوری که گزارش شده وزارت کشور در آستانه سقوط قرار دارد. این در حالی است که خبرهایی درباره تیراندازی مستقیم به معترضان نیز منتشر شده است. همزمان، اقدام مبارک در انتصاب رئیس سازمان اطلاعات مصر به عنوان قائم مقام خود، احتمال فرار را افزایش داده است. رسانه های عربی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کردند که عمر سلیمان به عنوان معاون حسنی مبارک رئیس جمهور مصر ادای سوگند کرده است. عمر سلیمان پیش از این ریاست سازمان اطلاعات مصر را بر عهده داشت. طی سی سال اخیر، این اولین بار است که مصر دارای معاون......................

آخرین خبرها از مصر، حاکی از حضور گسترده مردم در اطراف ساختمان تلویزیون دولتی و نیز وزارت کشور مصر است؛ به طوری که گزارش شده وزارت کشور در آستانه سقوط قرار دارد. این در حالی است که خبرهایی درباره تیراندازی مستقیم به معترضان نیز منتشر شده است. همزمان، اقدام مبارک در انتصاب رئیس سازمان اطلاعات مصر به عنوان قائم مقام خود، احتمال فرار را افزایش داده است.
رسانه های عربی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کردند که عمر سلیمان به عنوان معاون حسنی مبارک رئیس جمهور مصر ادای سوگند کرده است. عمر سلیمان پیش از این ریاست سازمان اطلاعات مصر را بر عهده داشت. طی سی سال اخیر، این اولین بار است که مصر دارای معاون رییس جمهوری شده است.
همچنین تلویزیون مصر لحظاتی پیش گزارش داده بود حسنی مبارک در حال برگزاری نشستهای سیاسی مهمی است.
همچنین به گزارش بی بی سی، در پی ورود معترضان به محوطه وزارت کشور مصر این وزرات خانه در آستانه سقوط قرار گرفته است. معترضان موفق شده اند که وارد محوطه وزارت کشور مصر بشوند اما هیچ نوع درگیری میان نیروهای ارتش و معترضان اتفاق نیافتاده است. گفته می‌شود که میان معترضان و ساختمان وزارت کشور تنها یک ردیف از نیروهای دولتی مستقر هستند.
اما تلویزیون الجزیره گزارش داده است که در جریان درگیری در بیرون ساختمان وزارت کشور در مرکز قاهره، دست کم سه تن از معترضان کشته شده اند.
شبکه الجزیره نیز از برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت مصر در بیروت برای حمایت از مردم مصر و درخواست آنها مبنی بر برکناری دولت و نظام حاکم بر این کشور خبر داد. این شبکه همچنین گزارش داد که به رغم حضور ارتش در مقابل ساختمان صدا و سیما، هزاران تظاهر کننده مصری در آنجا تجمع کرده و تلاش می‌کنند که وارد ساختمان شوند.
همچنین یک خبرنگار خارجی در مصر می گوید از سرعت بروز تحولات در مصر شوکه شده است. جان سیمپسون می گوید: معترضان، مهماتی را که در خیابان پیدا کرده اند، با خود حمل می کنند اما به نظر نمی رسد خشمشان متوجه افرادی که این مهمات را آتش می کنند، یعنی ارتش باشد. این معترضان در عوض، تنفری گنگ نسبت به خود آقای مبارک دارند.
شبکه تلویزیونی العربیه نیز لحظاتی پیش گزارش داد که بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم خشمگین برای تصرف ساختمان استانداری “دقهلیه” تلاش می کنند. از اسماعیلیه هم خبر می رسد نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که ساختمان امنیت این شهر را محاصره کرده و برای تصرف آن تلاش می کنند، از گلوله های جنگی استفاده می کنند. تظاهرات در شهر المنصوره نیز همچنان ادامه دارد و سبب بروز درگیری میان نیروهای امنیتی و مردم شده است.
همچنین بی بی سی گزارش داده که ساکنان جیزه اجساد کشته شدگان تظاهرات روز جمعه را در خیابان ها می چرخانند و با سر دادن شعارهایی علیه حسنی مبارک، خواستار کناره گیری او هستند.
دکتر یاسر سید، سخنگوی وزارت بهداشت مصر به بخش عربی بی بی سی گفته است که به سوی معترضان تیراندازی شده است. وی گفت: “بیش از ۲۰ مورد داشته ایم که علاوه بر ناحیه ققسه سینه، از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته اند. خود من ۳۸ نفر از کشته شدگان را دیده ام که به بیمارستان آورده شده اند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر