به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

دولت تونس سقوط کرد


 منبع: جرس
با شدت گرفتن اعتراضات مردمی در تونس ، دولت این کشور سقوط کرد و زين العابدين بن علی از رياست جمهوری کناره گيری نمود و از تونس خارج شد رئیس جمهور تونس با اعلام اینکه دولت این کشور سقوط کرده، از برگزاری انتخابات زودهنگام در 6 ماه آتی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری از سقوط دولت تونس درپی اعلام "زین العابدین بن علی" رئیس جمهور این کشور خبر داد. بر این اساس، رئیس جمهور تونس پس از مشاهده اعتراضات شدید مردمی پس از 24 سال تصمیم به کناره گیری از قدرت................ 
 با شدت گرفتن اعتراضات مردمی در تونس ، دولت این کشور سقوط کرد و زين العابدين بن علی از رياست جمهوری کناره گيری نمود و از تونس خارج شد.


 رئیس جمهور تونس با اعلام اینکه دولت این کشور سقوط کرده، از برگزاری انتخابات زودهنگام در 6 ماه آتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری از سقوط دولت تونس درپی اعلام "زین العابدین بن علی" رئیس جمهور این کشور خبر داد.
بر این اساس، رئیس جمهور تونس پس از مشاهده اعتراضات شدید مردمی پس از 24 سال تصمیم به کناره گیری از قدرت گرفته است. 
بنابراعلام رئیس جمهور تونس انتخابات زودهنگام در6 ماه آتی سرنوشت رئیس جمهور و دولت جدید این کشور را مشخص خواهد کرد.
تظاهرات مردم تونس در روزهای اخیر در اعتراض به اوضاع معیشتی حداقل 50 قربانی در درگیری با نیروهای امنیتی بر جای گذاشته و هم اکنون مدارس و دانشگاههای این کشور کاملا تعطیل شده است
 
"بن‌علي " تونس را ترك كرد
از سوی دیگر، گزارش‌ها حاكي از آن است كه رئيس جمهور تونس اين كشور را ترك و نخست‌وزير موقتاً رياست جمهوري را برعهده گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از منابع خبري، زين‌العابدين بن‌علي رئيس جمهور تونس در پي ناآرامي‌هاي اخير، اين كشور را ترك و محمد غنوشي نخست‌وزير، موقتاً رياست جمهوري تونس را عهده‌دار شده است. در حال حاضر در تونس وضعيت فوق‌العاده اعلام شده و مقررات منع رفت‌وآمد برقرار است. برخي گزارش‌ها حاكي از آن است كه زين‌العابدين بن‌علي به مالت رفته است. شبكه العربيه ساعتي پيش از ايجاد حالت فوق‌العاده در همه مناطق و شهرهاي تونس خبر داد و به نقل از شبكه تلويزون رسمي تونس اعلام كرد ارتش و نيروهاي امنيتي اين كشور مجوز دارند هر كس را كه به دستورات دولت در اين زمينه عمل نكند مورد هدف قرار دهند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر