به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

فرود اضطراری پرواز ساری - بندرعباس در فرودگاه مهرآباد، بدلیل نقص فنی

منبع: جرس
یک روز پس از حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری ایران ایر در اطراف ارومیه، و درحالیکه وزیر راه معتقد است "برخلاف جوسازی ها، هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی بالاست"، یک فروند هواپیمای دیگر شرکت ایران ایر، درحالیکه روز دوشنبه از ساری به مقصد بندرعباس بود، بدلیل نقص فنی بطور ناگهانی در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد. به گزارش مهر، پرواز شماره ۴٣٩ هواپیمایی جمهوری اسلامی که با چهار ساعت و ۴۵ دقیقه تاخیر ساری را به مقصد...........

یک روز پس از حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری ایران ایر در اطراف ارومیه، و درحالیکه وزیر راه معتقد است "برخلاف جوسازی ها، هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی بالاست"، یک فروند هواپیمای دیگر شرکت ایران ایر، درحالیکه روز دوشنبه از ساری به مقصد بندرعباس بود، بدلیل نقص فنی بطور ناگهانی در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد.

به گزارش مهر، پرواز شماره ۴٣٩ هواپیمایی جمهوری اسلامی که با چهار ساعت و ۴۵ دقیقه تاخیر ساری را به مقصد بندرعباس ترک کرده بود، شامگاه دوشنبه در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.

این پرواز فوکر ۱٠٠ که متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر بود، باید در ساعت ۱۶ و ۵٠ دقیقه وارد فرودگاه دشت ناز ساری می‌شد که به دلیل وضعیت بد جوی فرودگاه ساری، ساعت ٢۱ وارد فرودگاه ساری شد و در ساعت ٢۱ و ٣۵ دقیقه ساری را به مقصد بندرعباس ترک کرد.

پرواز فوق ٣۵ دقیقه پس از حرکت حوالی ساعت ٢٢ و ۱۵ دقیقه شب، به دلیل نقص فنی اعلام شده از سوی خلبانپف مجبور به فرود اضطراری شد و هم اکنون در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در حالت اسنتدبای قرار دارد.

به گزارش مهر به نقل از یکی از مسافران این پرواز به دلیل سقوط هواپیمای مسافری تهران - ارومیه در شامگاه یکشنبه مسافران این پرواز به شدت دچار وحشت شده بودند.

سرگردانی مسافران ساری - بندرعباس در مهرآباد / جایگزینی هواپیما
مسافران پرواز شماره ۴٣٩ ساری بندرعباس شرکت ایران ایر که به دلیل نقص فنی اکنون در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری داشتند همچنان سرگردان هستند.

بر اساس تماس تلفنی یکی از مسافران این پرواز با خبرنگار مهر که در فرودگاه مهرآباد حضورداشت، نقص فنی هواپیمای مورد نظر رفع نشده و مسئولان شرکت قصد دارند مسافران را از طریق هواپیمای دیگری عازم بندرعباس کنند.

ناوگان هوایی ایران، کماکان – بنا به گزارش سازمان های بین المللی و گزارش های متعدد- از نا امن ترین خطوط هوایی بوده و بدلیل تحریم های جهانی، دسترسی به تجهیز، خرید، تعمیر و بازسازی هواپیماهایی که چهار دهه مشغول سرویس دهی هستند، امکان پذیر نمی باشد.

گفتنی است یک روز پیشتر، یک فروند بوئینگ ٧٢٧، حوالی ساعت هشت شب یکشنبه ۱٩ دی ماه ٨٩، در مسیر تهران - ارومیه در نزدیکی فرودگاه ارومیه سقوط کرد که در آن سانحه - طبق آخرین آمار- ٧٧ نفر جان خود را از دست داده و ٢۵ نفر نیز زخمی شدند.
هنوز علت اصلی سانحه ارومیه اعلام نشده و اظهارات مقامات کماکان متناقض است، از سویی ابراهیم فتح اللهی، معاون استاندار آذربایجان غربی به رسانه ها گفته بود "آخرین مکالمه خلبان با برج مراقبت، از اعلام نقص فنی هواپیما حکایت داشته"، از سویی دیگر احمد مجیدی(معاون وزیر راه)، گفته است که خلبان اعلام فرود اضطراری نکرده بلکه به علت نداشتن دید قصد بازگشت داشته است.

حمید بهبهانی، وزیر راه نیز مدعی شده بود، سوانح هوایی در ایران از آمار بالایی برخودار نیستند و برخلاف جوسازی ها، هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی بالاست.
این مقام ارشد دولتی، درباره‌ مشكلات مدیریتی در خصوص بروز حوادث هوایی در كشور نیز امروز گفت: چیزی كه در این حادثه مطرح نبوده، بحث مدیریتی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر