به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

علی رغم صدور حکم آزادی، بازجوها از آزادی همسرم ممانعت می کنند


منبع: جرس
در حالیکه در حدود یک هفته است که حکم آزادی دکترعلی شکوری راد  صادر شده است، اما بازجوها همچنان از آزادی وی خودداری می کنند. دکتر صدیقه خدمت همسر دکتر شکوردی راد در این خصوص می گوید: "ما مطمئن هستیم که حدود یکهفته است حکم آزادی ایشان از سوی.............
 
در حالیکه در حدود یک هفته است که حکم آزادی دکترعلی شکوری راد  صادر شده است، اما بازجوها همچنان از آزادی وی خودداری می کنند.  
 
دکتر صدیقه خدمت همسر دکتر شکوردی راد در این خصوص می گوید: "ما مطمئن هستیم که حدود یکهفته است حکم آزادی ایشان از سوی مقامات بالا صادر شده است، منتهی بازجو و بازپرس اعمال نظر می کنند و به بهانه های مختلف کارشکنی می نمایند. حال سوال من این است که آیا دادستانی و رئیس قوه قضاییه از این موضوع خبر دارند؟ چرا بازجوو بازپرس به صورت خودسرانه اعمال نظر می کنند؟ یک دکتر متخصص مملکت که عمر خود را در راه خدمت به مردم و کشور گذاشته است الان باید اسیر دست بازجو ها باشد؟ ما به عنوان خانواده ایشان درقبال خساراتی که در نبود ایشان به ما وارد شده از حق خود نمی گذریم. همچنین هر دقیقه ای که ایشان در زندان نگهداری شوند به ضرر مردم و کشور است چون جامعه پزشکی و بیماران به تخصص و وجود ایشان نیاز دارند اما بازپرسی که سن فرزند ما را دارد دکتر و ما را در بلاتکلیفی نگه داشته است؟"


گفتنی است، دکترعلی شکوری راد، روز پنجشنبه هجدهم آذر ماه امسال، برای دومين بار در محل کار خود و در حالی که مشغول خدمت به بيماران بود، دستگير شد. پیش از این نیز در تاریخ ۲۱ مهرماه سال جاری به علت واکنش به انحلال دو حزب اصلاح طلب و رد اظهارات دادستان کشور آقای محسنی اژه ای بازداشت و در تاریخ ۶ آبان با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده بود.


متن گفتگوی "جرس" با دکتر خدمت همسر دکتر شکوری راد در پی می آید:


خانم دکتر خدمت از زمانیکه برای بار دوم آقای دکتر شکوری راد را بازداشت نمودند شما تاکنون موفق به ملاقات ایشان شده اید؟


الان که حدود شش هفته از بازداشت دکتر می گذرد ما هیچگونه ملاقاتی با ایشان نداشته ایم و فقط سه بار به مدت کوتاه چند دقیقه ای دکتر با منزل تماس تلفنی داشته اند.


شما برای ملاقات با آقای دکتر چه اقداماتی انجام داده اید و چه پاسخی به شما داده اند؟


ما همان هفته اول به دادستانی  مراجعه و فرم تقاضای ملاقات را پرکردیم ،چندین بار هم این مسئله را پیگیری نمودیم منتهی به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.


آیا علت ممنوع الملاقات بودن ایشان را توضیح داده اند؟


نخیر، هیچکس پاسخی در این زمینه به ما نداده است.


آقای دکتر در کدام بند نگهداری می شوند؟ وضعیت روحی اشان چطور است؟


بند دو الف که مربوط به سپاه است. البته حدود دو هفته در انفرادی  بودند و بعد از آن به بند عمومی منتقل شده اند که در همان شب انتقال به بند عمومی دکتراولین تماس تلفنی را با منزل داشتند و از ما یکسری لوازم از جمله لباس ، عینک وکتاب تخصصی پزشکی خود راخواسته بودند که ما فردا صبح همه آنها را به زندان تحویل دادیم ولی متاسفانه با خبر شدیم فقط لباس ها را به ایشان داده اند و  کتاب وبقیه وسایل را نگذاشته بودند به دستشان برسد. وضعیت روحی اشان هم خیلی خوب است.


خانم دکتر اطلاع دارید که این بار دوم که دکتر شکوری راد را بازداشت کرده اند چه اتهامی را به ایشان تفهیم کرده اند؟


متاسفانه به ما پاسخی نمی دهند اما آنچه که خود دادستانی منتشر کرد و در رسانه ها هم آمد اتهام ایشان را "نشر اکاذیب و طراحی مطالب خلاف واقع علیه جمهوری اسلامی" اعلام کرده اند که بسیار غیرمنطقی است و دو هفته پیش با پیگیری وکیل دکتر ما شنیدیم که بازپرس گفته است که اتهام نشر اکاذیب برای ایشان رد شده است. خود آقای دکتر هم که با منزل تماس گرفتند گفتند که با دادستان که از بندشان بازدید می کرده، صحبت کرده و مسئله حل شده است.


این مسئله مربوط به چه تاریخی می شود؟


تقریبا دو هفته پیش. آقای دکتر درتماس تلفنی آخر به من گفتند که حکم بازداشتم یکماه بوده است و  به تداوم نگهداری اشان در زندان اعتراض کر ده اند. الان حدودیکماه و نیم می گذرد و آنها اگر به ادعاهای دروغین خودشان هم پایبند باشند باید ایشان را بعد از یکماه  آزاد می کردند.


شما موفق به ملاقات با دادستان شده اید؟


نخیر می گویند که دادستان  با هیچکس ملاقات نمی کند. البته من یک نامه خطاب به ایشان نوشتم و به زحمت به دفترشان تحویل دادم اما هیچ ملاقاتی نمی دهند.


خانم دکتر لطفا از جای خالی ایشان در بیمارستان و وضعیت بلاتکلیف بیمارانشان برایمان بگویید؟


جای خالی ایشان که کاملا محسوس است و بطور مرتب همکارانشان تماس می گیرند و می پرسند دکتر کی به بیمارستان می آیند؟ چون همسرم رئیس بخش هستند ازدانشجو و رزیدنت گرفته تا بیمار،پرسنل ، کادر بیمارستان و ... مراجعین دارند. خوب معلوم است وقتی رئیس بخش نباشد چه اندازه کارها می ماند. از طرف دیگر آقای دکتردر انجام کارهای بخش خیلی فعال بودند و هفته ای دو یا سه روز و هرروز سه تا چهار بیمار راخودشان آنژیوگرافی می کردند آنژیوگرافی رادیولوژی هم یک عمل سنگین ،وقت گیر،مهم و حساس است که بقیه همکارانشان هم با تشویق و دلگرمی ایشان این کار را انجام می دادند.علاوه بر اینها  ایشان هرروزتعداد زیادی تصاویر ام آر آی گزارش می کردند که این گزارشات جهت تشخیص بیماری وتصمیم گیری پزشکان معالج بیماران در مورد چگونگی درمان بسیار ضروری است .تعداد اساتید بخش رادیولوژی هم در مقایسه با حجم بالای کار  کم است و خود دکتر بر اساس احساس وظیفه و حساسیتشان بر روی وضعیت بیماران خیلی فعالیت می کردند که متاسفانه در مدتی که ایشان در زندان نگهداری می شوند وضعیت بیمارانشان بلا تکلیف مانده ومردم محرومی که هزینه مراجعه به مراکز خصوصی را ندارند سرگردان شده اند .اینها قسمتی از خساراتی است که در اثر بازداشت غیر قانونی ایشان ایجاد شده است که فکر نمی کنم ابعاد این مشکلات به مخیله بازجو و بازپرس ایشان خطور کند.


روز گذشته رئیس قوه قضاییه از عملکرد وکلای زندانیان انتقاد کرده اند و گفته اند که وکلا به وظيفه اصلی خود عمل نمی‌کنند، و به راحتی به نظام اسلامی از طريق مصاحبه‌های خود و عملکرد خود خدشه وارد می‌کنند. حال با توجه به این اظهارات آیا وکیل آقای دکتر دسترسی به پرونده ایشان دارند و می توانند آزادانه به دفاع از حقوق موکل خود بپردازند و به موارد غیرقانونی معترض شوند؟


نخیر، ما همان هفته اول بعد از بازداشت دکتر با وکیل ایشان به زندان مراجعه کردیم و از صبح تا ظهر آنجا بودیم و بازپرس می گفت من با وکیل و خانواده کاری ندارم و بیخود مراجعه کرده اند. و حتی زمانیکه وکیل تماس تلفنی گرفت تا با بازپرس صحبت کند، بازپرس می گفت اصلا به چه علت وکیل آمده است. تا اینکه نهایتا بعد سه و چهار هفته وکیل ایشان موفق شد با پیگیری فراوان لایحه ای روی پرونده ایشان بگذارد تا ایشان را تبدیل قرار کند. وکیل ایشان معتقد است که با توجه به اینکه ایشان از انفرادی به بند عمومی آورده شده اند و نشر اکاذیب هم با توجه به تحقیقاتی که می گویند رد شده است بنابراین نباید آقای دکتر بیش از این در زندان بمانند.  بازپرس به وکیل همسرم گفته بود شما  دفعه پیش با ما همکاری مبنی بر اینکه با دکتر صحبت کنید تا ایشان از مواضع خود کوتاه بیایند، نکردید. بخاطر همین ما زیاد باشما کار نداریم. یعنی اینها وکیلی را می پذیرند که گوش به فرمان آنها باشد و در جهت اهداف آنها عمل کند.  در بازداشت دفعه پیش که از وکیل خواسته بودند با دکتر صحبت کند، ایشان گفته بود من چیز اضافه تری از حرفهای خود آقای دکتر ندارم و صحبتهای ایشان منطقی است و چیزی نمی توانم در برابر منطق ایشان بگویم.


در پایان در اعتراض به تداوم نگهداری غیرقانونی دکتر شکوری راد در زندان چه صحبتی با مسئولین قضایی دارید؟


روز سه شنبه 28 دیماه  بعداز ظهر  با موبایل من از دادسرای اوین  تماس گرفتند و گفتند دکتر امروز آزاد می شود بیایید ایشان را ببرید که چون من در بخش بودم با پسرم تماس گرفتم که سریع تا قبل از اتمام وقت اداری به زندان مراجعه کند واگر کاری بود انجام دهد تا من خودم را برسانم. بعد که پسرم به زندان مراجعه کرده بود آنها دیگربه موبایل من  زنگ نزدند بلکه با منزل تماس گرفته بودند و به پسر دیگرم گفته بودند نیازی نیست بیایید زندان، ما خودمان بعد با شما تماس می گیریم.روز چهارشنبه که برای پیگیری به زندان مراجعه کردیم  گفتند شما باید وثیقه را اضافه کنید این در حالی است که ما دفعه پیش یک وثیقه صد میلیونی گذاشته بودیم که هنوز هم آنجاست. ما گفتیم وثیقه دیگری نداریم و تنها ملکی که داشتیم گذاشته ایم و تا ساعت چهار بعدازظهر ما را  معطل نگه داشتند و نهایتا هم  جواب مشخصی به ما ندادند.  ما مطمئن هستیم که حدود یکهفته است حکم آزادی ایشان از مقامات بالا صادر شده است منتهی بازجو وبازپرس اعمال نظر می کنند و به بهانه های مختلف کارشکنی می نمایند. حال سوال من این است که آیا دادستانی و رئیس قوه قضاییه از این موضوع خبر دارند؟ چرا بازجو و بازپرس به صورت خودسرانه اعمال نظر می کنند؟ یک دکتر متخصص مملکت که عمر خود را در راه خدمت به مردم و کشور گذاشته است الان باید اسیر دست بازجو ها باشد؟ ما به عنوان خانواده ایشان درقبال خساراتی که در نبود ایشان به ما وارد شده از حق خود نمی گذریم. همچنین هر دقیقه ای که ایشان در زندان نگهداری شوند به ضرر مردم و کشور است چون جامعه پزشکی و بیماران به تخصص و وجود ایشان نیاز دارند اما باز پرسی که سن فرزند ما را دارد دکتر و ما را در بلاتکلیفی نگه داشته است.


آیا در حکم آزادی که برای ایشان صادر شده هیچ اشاره ای به افزودن مبلغ وثیقه شده است؟


نخیر به هیچوجه، حتی روز سه شنبه که به ما زنگ زدند و گفتند بیایید آقای دکتر را ببرید هیچ حرفی از وثیقه نبود؟! اینها حرفهای بازپرس برای کارشکنی و اعمال فشار برروی دکتر و ما است که به جای عذر خواهی و دادن خسارت شش هفته باز داشت غیر قانونی انجام می شود .  من از مسئولین دستگاه قضایی می خواهم بر این موضوع نظارت کرده و هر چه سریعتر دکتر را آزاد کنند.


با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر