به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

کافی‌نت‌ها از این پس ملزم‌ به ثبت مشخصات کاربران هستند

منبع: جرس
در راستای تشدید فشارهای امنیتی بر جامعه و کنترل شهروندان، رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: از این پس متصدیان کافی نت‌ها ملزم هستند مشخصات کاربران خود را با درج کد ملی و زمان استفاده از رایانه ثبت کنند.به گزارش ایسنا،  شریفی در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان آذربایجان شرقی افزود: بیشتر تخلفات و جرایم رایانه‌ای در کافی نت‌ها صورت می گیرد که درج مشخصات کاربران می تواند تا حد زیادی از وقوع جرم جلوگیری کند.رییس کل دادگستری استان همچنین شرکت مخابرات استان را مکلف به تشکیل کمیته ای نظارتی کرد و خواست این شرکت............


در راستای تشدید فشارهای امنیتی بر جامعه و کنترل شهروندان، رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: از این پس متصدیان کافی نت‌ها ملزم هستند مشخصات کاربران خود را با درج کد ملی و زمان استفاده از رایانه ثبت کنند.

به گزارش ایسنا،  شریفی در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان آذربایجان شرقی افزود: بیشتر تخلفات و جرایم رایانه‌ای در کافی نت‌ها صورت می گیرد که درج مشخصات کاربران می تواند تا حد زیادی از وقوع جرم جلوگیری کند.

رییس کل دادگستری استان همچنین شرکت مخابرات استان را مکلف به تشکیل کمیته ای نظارتی کرد و خواست این شرکت از ارائه خدمات به کافی نت های غیرمجاز خودداری کند.

 شریفی، پیشگیری از وقوع جرایم را بسیار مهمی خواند و ادعا کرد: تشکیل خانه‌های فرهنگ دیجیتال و ارائه برنامه‌های فرهنگی و نرم افزارهای آموزنده به نوجوانان و جوانان، ‌نظارت بیش از پیش برکافی نت‌ها، تشکیل پلیس رایانه ای، اعمال مجازات های واقعی و بازدارنده از طرف قضات، نظارت برشرکت های بازاریابی و اطمینان از ارتباط نداشتن آنها با شرکت‌های هرمی توسط سازمان بازرگانی و تدوین قوانین آیین نامه ها و دستورالعمل‌های مربوط به رایانه اینترنت و جرایم مربوط به آن از طرف اداره کل ارشاد استان و قرار دادن آن در اختیار متصدیان کافی نت ها و قضات از راهکارهای اساسی درپیشگیری از وقوع جرایم رایانه است.

دادستان تبریز نیز در این جلسه به تشکیل شعبه ویژه جرایم رایانه‌ای در تبریز اشاره و گفت: در استان ما به علت نوپدید بودن این جرایم خوشبختانه جرایم خاص زیادی مشهود نیست ولی برای این جرایم مجازات های مختلفی متناسب با نوع جرم در قانون پیش بینی شده است.

خلیل اللهی افزود: برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، نشر اکاذیب و هتک حیثیت افراد از مهمترین جرایم رایانه ای در کشور هستند.

وی در رابطه با موضوع فوق، به هتک حرمت مراجع مردمی، چهره های سیاسی و همچنین حامیان جنبش توسط منسوبان و وابستگان حکومت اشاره ای نکرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر