به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

افغانستان در جواب سفیر ایران: کابل تهران نیست،همه حق اعتراض دارند

 منبع: کلمه
دولت افغانستان به درخواست سفارت ایران در کابل که خواستار بازداشت تظاهرکنندگان در برابر این سفارتخانه شده بود، پاسخ منفی داده و گفته است :«کابل تهران نیست،هرکس حق دارد معترض باشد.»سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، از دولت افغانستان خواسته بود تا عاملان تظاهراتی را که روز پنجشنبه هفته گذشته در برابر سفارت ایران در کابل برگزار شد، شناسایی و بازداشت کند. این تظاهرات در اعتراض به اقدام ایران به توقف تانکرهای مواد سوخت افغانستان در مرزهای این کشور و آنچه که “بدرفتاری” ایران با پناهجویان.............

دولت افغانستان به درخواست سفارت ایران در کابل که خواستار بازداشت تظاهرکنندگان در برابر این سفارتخانه شده بود، پاسخ منفی داده و گفته است :«کابل تهران نیست،هرکس حق دارد معترض باشد.»
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، از دولت افغانستان خواسته بود تا عاملان تظاهراتی را که روز پنجشنبه هفته گذشته در برابر سفارت ایران در کابل برگزار شد، شناسایی و بازداشت کند.
این تظاهرات در اعتراض به اقدام ایران به توقف تانکرهای مواد سوخت افغانستان در مرزهای این کشور و آنچه که “بدرفتاری” ایران با پناهجویان افغان خوانده می شد، برگزار شد.برخی از تظاهرکنندگان در این تظاهرات عکس زندانیان سیاسی ایران را نیر حمل می کردند و طی شعارهایی گفتند که از آزادیخواهان ایران حمایت می کنند.
پس از این تظاهرات، سفیر ایران در کابل هشدار داد که در صورت عدم شناسایی و یا دستگیری این افراد، “احتمال دارد جمهوری اسلامی ایران نسبت به ترانزیت سوخت و یا در برخی مسائل تجدید نظر کند.”
رسانه های افغانستان به نقل از رفیع فردوس، مشاور مرکز رسانه های دولت این کشور نوشته است :« آزادی بیان و حق اعتراض در قانون اساسی این کشور تصریح شده و حکومت قصد ندارد علیه این قانون عمل کند.»
وی گفت: “کابل تهران نیست. بر بنیاد آزادی بیان که در قانون اساسی ما تضمین شده هر کس حق دارد در هر موردی که می خواهد معترض باشد و نظر خود را ابراز کند.”
سفیر جمهوری اسلامی در کابل گفته بود که تظاهرکنندگان “عوامل غربی” مخالف بهبود روابط دو کشور هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر