به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

خاتمی با ارسال پیامی خواستار پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی شد‬

 امروز
سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار با مریم شربتدار قدس همسر فیض الله عربسرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که یکی از زندانیان اعتصاب کننده در زندان اوین است، با ارسال پیامی از این زندانی سیاسی..............

سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار با مریم شربتدار قدس همسر فیض الله عربسرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که یکی از زندانیان اعتصاب کننده در زندان اوین است، با ارسال پیامی از این زندانی سیاسی خواست به همراه دیگر یاران دربند خود، به اعتصاب غذای خود پایان دهند.
هم اکنون نوزده زندانی سیاسی در زندان های اوین تهران و رجایی شهر کرج در اعتراض به شهادت هاله سحابی و هدی صابر، در اعتصاب غذا به سر می برند.
هاله سحابی در مراسم تشییع جنازه پدرش عزت الله سحابی رئیس شورای فعالان ملی- مذهبی در پی یورش نیروهای امنیتی و بنا به گفته شاهدان پس از ضرب و شتم از سوی یکی از ماموران، دچار حمله قلبی شد و درگذشت. هدی صابر فعال ملی- مذهبی و روزنامه نگار نیز که در زندان اوین به سر می برد، در اعتراض به این حداثه دست به اعتصاب غذا زد. عدم رسیدگی به او پس از وخامت وضعیت جسمی ناشی از این اعتصاب و ضرب و شتم در حین انتقال به درمانگاه، باعث حمله قلبی و در نتیجه فوت او شد.
سید محمد خاتمی در پیام خود ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی اعتصاب کنندگان، حفظ سلامتی آن ها را به عنوان فوری ترین خواسته عنوان کرد و از مسئولان خواست "برای یک بار که شده از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند."
متن پیام سید محمد خاتمی که در اختیار "امروز" قرار گرفته به این شرح است:

برادر عزیز جناب آقای عرب سرخی
با سلام
چند روزی است که شما و عده ای از عزیزانی که در زندان بسر می برند به اعتصاب غذا دست زده اید و این امر همه مارا نسبت به سلامتی شما نگران کرده است و پاره ای اخبار نیز این نگرانی را تشدید می کند.
انتظار همه این است که به تقاضای دوستان ، سریعا این اعتصاب شکسته شود. آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است امیدوارم این تقاضا مورد اجابت قرار گیرد.
از سوی دیگر اگر صدای ما به مسئولان می رسد از انان می خواهیم که یکبار هم که شده است از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند. آنان مطالبی دارند که در جریان مذاکره بهتر می توان به آنها رسیدگی کرد تا یا دوستان قانع شوند یا مطالب آنان مورد توجه و اجابت قرار گیرد.
سید محمد خاتمی

لازم به ذکر است که بهمن احمدی امویی ، حسن اسدی زیدآبادی، مهدی کریمیان اقبال، عماد بهاور، قربانبهزادیان نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، محسن امین زاده، محمدرضا مقیسه و عبدالله مومنی ۱۲ زندانی اعتصاب کننده در زندان اوین هستند که از روز شنبه 28 خرداد.
کیوان صمیمی، عیسی سحر خیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت الله طبرزدی نیز شش زندانی سیاسی زندان رجایی شهر هستند که با اعلام حمایت از اعتصاب کنندگان در زندان اوین، از روز پنجشنبه 2 تیر ماه دست به اعتصاب غذا زدند.
در روزهای اخیر خبرهایی از وخامت وضعیت جسمی برخی از اعتصاب کنندگان به گوش می رسد. از جمله چهارشنبه گذشته ابو الفضل قدیانی و عبد الله مومنی دو تن از زندانیان اعتصاب کننده در زندان اوین تهران در پی وخامت وضعیت جسمی " با تاخیر" به بهداری زندان منتقل شدند.
بسیاری از شخصیت ها و گروه های سیاسی، ضمن اعلام حمایت از زندانیان اعتصاب کننده خواستار پایان اعتصاب غذای آن ها شدند.
تصویر دست نوشته سید محمد خاتمی
name khatami.jpg

۱ نظر:

  1. کاش خریت نمیکرد پیغام نمیداد همه به درک واصل میشدن از دستشون راحت میشدیم.یه مشت مفت خور بودجه مملکت رو دارن تو زندان از بین میبرن

    پاسخحذف