به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

« همه تلاشم را برای یافتنش می کنم؛ هیچ خبری نداریم»

 سحام
مریم مجد، خبرنگار- عکاس مطبوعات ایران که قرار بود روز جمعه برای عکاسی از “جام جهانی فوتبال زنان در آلمان” راهی این  کشور شود ناپدید شد.به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، پترا لندرز، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان که قرار بود با هماهنگی فیفا و به همراه مریم مجد کتابی درباره زنان فوتبالیست در سراسر جهان منتشر کند امروز طی نامه ای به وزارت خارجه آلمان خواسته است تا آنها از مقامات ایران در خصوص وضعیت مریم مجد پاسخ بخواهند. پترا لندرز ضمن اظهار نگرانی از وضعیت مریم که مبادا دولت ایران او را در فرودگاه بازداشت کرده باشد به کمپین بین.......................

مریم مجد، خبرنگار- عکاس مطبوعات ایران که قرار بود روز جمعه برای عکاسی از “جام جهانی فوتبال زنان در آلمان” راهی این  کشور شود ناپدید شد.
به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، پترا لندرز، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان که قرار بود با هماهنگی فیفا و به همراه مریم مجد کتابی درباره زنان فوتبالیست در سراسر جهان منتشر کند امروز طی نامه ای به وزارت خارجه آلمان خواسته است تا آنها از مقامات ایران در خصوص وضعیت مریم مجد پاسخ بخواهند.
پترا لندرز ضمن اظهار نگرانی از وضعیت مریم که مبادا دولت ایران او را در فرودگاه بازداشت کرده باشد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « به دلیل اتفاق های که مرتب از ایران می خوانیم فکر می کنم شاید او را دستگیر کرده اند. نامه ای امروز به وزارت خارجه آلمان نوشتم و از آنها خواستم تا از مقامات ایرانی درباره مریم بپرسند و بگویند که او الان کجاست. اما هنوز هیچ جوابی نگرفته ام. »
برخی منابع خبری نوشتند که روز جمعه میزبانان آلمانی او در دوسلدورف ساعت ها منتظر او بودند در حالیکه او هیچگاه پیدایش نشد. این عکاس که قرار بود با هواپیمایی ماهان به آلمان برسد پس از ساعتی از نشستن هواپیما در آلمان، مسولان هواپیمایی به میزبانان نگران آلمانی مریم مجد اعلام کرده اند که چنین مسافری در لیست پرواز وجود نداشته است.
مریم مجد، یکی از معدود عکاسانی است که در سال های اخیر به طور تخصصی در عرصه ورزش زنان ایران فعالیت می کرد. او عضو کمپین ورود زنان به ورزشگاه ها و همکار ماهنامه توقیف شده” زنان” نیز بود. خانم مجد برای عکاسی از جام جهانی فوتبال زنان آلمان و انجام پروژه مشترکی با پترا لندرز روز جمعه عازم آلمان بود اما از آن زمان تا کنون از او خبری در دست نیست. کمپین مطلع شده است که خانواده وی از صحبت کردن با رسانه ها خودداری می کنند و تاکنون مقامات ایران نیز نسبت به وضعیت این عکاس ، خبرنگار سکوت کرده اند.
پترا لندرز با اشاره به نامه ای به سفارت ایران به کمپین گفت: « نامه ای برای سفارت ایران در برلین هم نوشته ایم که فردا صبح قرار است به مسولان سفارت تحویل دهیم. ما از دولت ایران خواسته ایم تا درباره وضعیت مریم جواب بدهند و خیلی امیدوارم که به من جواب بدهند. دیگر نمی دانم که چه کنم.»
پترا لندرز درباره اینکه آیا دولت آلمان برای پیگیری وضعیت مریم مجد همکاری خواهد کرد، گفت: « من واقعا امیدوارم که دولت آلمان کمک کند. من فقط می توانم بنشینم و منتظر باشم تا کسی پاسخی بدهد یا خود مریم تماس بگیرد. من مریم را تشویق کردم که به آلمان بیاید.» این بازیکن سابق فوتبال آلمان درباره اینکه آیا با خانواده مریم مجد توانسته ارتباطی بگیرد، گفت: « من هیچ شماره ای از خانواده اش ندارم. ما از طریق میل یا تلفن همراه مریم با هم در ارتباط بودیم.»
پترا لندرز که قرار بود پروژه مشترکی را با مریم مجد کار کند، گفت: « من در این چند روز به مردم و مسولان زیادی در آلمان نامه نوشته ام و امیدوارم که به من کمک کنند. من برای پیدا کردن مریم احساس تنهایی نمی کنم چون از صبح تماس های فراوان داشتم که نگران حال او بودند. حالا فردا صبح هم نامه را به سفارت ایران می برم.»
لندرز درخصوص آشنایی خود با مریم مجد و چگونگی پیشنهاد همکاری مشترک گفت: « من در بهمن ماه مریم را برای مسابقه های فوتبال ملی آلمان دیدم و چون عکاس خیلی خوبی است و تجربه های زیادی در عکاسی فوتبال زنان دارد، به او پیشنهاد کار مشترک دادم که مریم هم خیلی استقبال کرد. من همه کارهای سفر را برایش انجام دادم و به دنبالش به فرودگاه رفتم اما او نیامد. نمی دانم چه اتفاقی برایش افتاده است. این است موقعیت فعلی من. همه تلاشم را برای یافتنش می کنم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر