به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

شور شدن آب شیرین قم، ده روز پس از افتتاح توسط احمدی‌نژاد

شهروندان قمی تنها ده روز پس از سفر تبلیغاتی رییس دولت به قم برای افتتاح پروژه آب شیرین، شاهد افت شدید کیفیت آب آشامیدنی این شهر هستند. به گزارش «آینده» از قم، پروژه انتقال آب شیرین از سرچشمه های دز به شهر قم که با تبلیغات فراوان افتتاح شد، تنها ده روز کام شهروندان قمی را شیرین کرد و با افزایش گرمای هوا به دلیل نیمه تمام بودن این پروژه، مجددا آب شور به لوله های آب آشامیدنی تزریق شد. بنابراین گزارش، با تکمیل نیمی از پروژه آب آشامیدنی شیرین قم از اوائل اردیبهشت ماه، آب شیرین به لوله های منازل قم راه یافت و شهروندان................

شهروندان قمی تنها ده روز پس از سفر تبلیغاتی رییس دولت به قم برای افتتاح پروژه آب شیرین، شاهد افت شدید کیفیت آب آشامیدنی این شهر هستند.
به گزارش «آینده» از قم، پروژه انتقال آب شیرین از سرچشمه های دز به شهر قم که با تبلیغات فراوان افتتاح شد، تنها ده روز کام شهروندان قمی را شیرین کرد و با افزایش گرمای هوا به دلیل نیمه تمام بودن این پروژه، مجددا آب شور به لوله های آب آشامیدنی تزریق شد.
بنابراین گزارش، با تکمیل نیمی از پروژه آب آشامیدنی شیرین قم از اوائل اردیبهشت ماه، آب شیرین به لوله های منازل قم راه یافت و شهروندان قمی توانستند پس از حدود سی سال وعده و وعید، نوشیدن آب نسبتا سالم و قابل شرب را تجربه کنند.حدود سه هفته بعد از این اقدام، دکتر احمدی نژاد با بالگرد به حومه قم سفر کرده و این پروژه را با تبلیغات فراوان افتتاح کرد، اما تنها ده روز پس از این اقدام با گرمتر شدن هوا به دلیل نیمه تمام بودن این طرح و عدم ظرفیت کافی، مسئولان شرکت آب و فاضلاب قم ناگزیر شدند از آب شور برای تامین کمبود آب این شهر استفاده کنند و شیرینی را در کام شهروندان قمی تلخ کردند. حجم ورودی آب از سرشاخه‌های دز به قم در فاز نخست این طرح حدود دو هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است.
گویا حجم ناکافی آب شیرین و افزایش مصرف آب در قم، مسئولان را مجبور به استفاده از منابع آب زیرزمینی کرده و با اختلاط آب چاه‌ها با آب ورودی به قم، آب شیرین و شور با هم به لوله های شهر متصل شده و این امر باعث شده آب شیرین هم در خانه مردم کمی شور خارج گردد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ۱۰ روز گذشته به واسطه افزایش دمای هوا به ۴۰ درجه، مصرف آب در قم به شدت افزایش یافته و این میزان مصرف مسوولان این شرکت را غافلگیر کرده است.توکلی بینا در زمینه es آب گفت: برای اینکه نارضایتی از تامین آب در قم وجود نداشته باشد مجبور شدیم مجددا چاه‌های آب شور را که es بالایی دارد را در مدار بهره‌برداری قرار دهیم.
گفته می شود عملیات اجرایی بخش باقی مانده طرح انتقال آب شیرین به قم کماکان ادامه دارد و در آینده با تکمیل آن امید می رود آب آشامیدنی سالم که احتمالا جزو حقوق مسلم ایرانیان است، برای همیشه در اختیار شهروندان قمی قرار گیرد.
البته شهروندان قمی از ریاست جمهور وقت در زمان تکمیل واقعی پروژه خواهش می کنند دیگر زحمت طی کردن این راه طولانی و افتتاح چند باره این پروژه را به خود ندهند.
در این حال یکی از شهروندان قمی در یادداشت ارسالی خود برای “آینده” نوشت:
«آب قم شیرین شد.» این خبری بود که در زمان دورکاری دکتر احمدی‌نژاد به سرعت در شهر پیچید و تبدیل به خبری مهم برای رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها شد! مردم شهر از اینکه به آرزوی چندین ساله خود رسیدند و یکی از مهمترین وعده‌های استانی دکتر محمود احمدی‌نژاد تحقق یافته است، بسیار خوشحال شدند.
فارغ از اینکه این باید به نام چه کسی بایگانی شود و زحمات آن به نام چه کسی نوشته شود، مسئله‌ای که این‌روزها دوباره سرزبان‌ها افتاده است، آب شیرین قم است، اما نه بر سر رسیدن آن به شهر، بلکه درباره کیفیت آن!
شاید بعد از چند روز که یک رضایت نسبی در بین شهروندان از کیفیت آب بوجود آمد، اما به مرور زمان کیفیت این آب کاهش پیدا کرده و اکنون به گواه مغازه‌دارانی که اقدام به فروش دستگاه‌های آب شیرین‌کن می‌کنند، مجددا بازار آنها رونق گرفته است.
امید است این طرح ملی که دولتهای بسیاری در به سرانجام رساندن آن سهیم بودند، به طور کامل و با کیفیت خوب اجرا شود و دچار سرنوشت تونل غدیر (که اکنون سال‌ها در دست ساخت می‌باشد و هر روز یک مشکلی دارد) نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر