به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه

نامه سر گشاده گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران برای بازگشت دکتر سیف زاده

در پی ابلاغ و اجرای حکم بازنشستگی اجباریِ دکتر سید حسین سیف زاده، استاد ممتازِ روابط بین الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای آن دانشکده، در نامه ای سرگشاده خطاب به ریاست دانشگاه خواستار بازگرداندن سیف زاده به محیط آموزشی شدند.  به گزارش  رسیده به جرس، دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی گفته اند...........

در پی ابلاغ و اجرای حکم بازنشستگی اجباریِ دکتر سید حسین سیف زاده، استاد ممتازِ روابط بین الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای آن دانشکده، در نامه ای سرگشاده خطاب به ریاست دانشگاه خواستار بازگرداندن سیف زاده به محیط آموزشی شدند.
 به گزارش  رسیده به جرس، دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی گفته اند که طی هفته های گذشته با نزدیک شدن به پایان ترم تحصیلی، دکتر سیف زاده با تخلیه کامل اتاق خود و هدیه صدها جلد از کتب کتابخانه شخصی خود به کتابخانه دانشکده با اساتید و دانشجویان دانشگاه برای همیشه خداحافظی نموده است.

گفتنی است سید حسین سیف زاده در اسفند ماه سال گذشته با فشار گروهی از حامیان دولت مجبور به امضاء برگه بازنشستگی خود گردیده بود که این موضوع با فشار دانشجویان و برخی از مسئولین تا پایان ترم تحصیلی کنونی به تعویق افتاد.
در همین راستا جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران در نامه ای سرگشاده به فرهاد رهبر (رئیس دانشگاه تهران) خواستار لغو بازنشستگی اجباری این استاد برتر روابط بین الملل و بازگشت وی به فضای آموزشی شدند.

این دانشجویان از ریاست دانشگاه تهران خواسته اند تا با بازگرداندن دکتر سیف زاده، به بازسازی مجدد فضای بی اعتمادی ایجاد شده میان دانشجویان و مسئولین این دانشگاه بپردازد.

متن کامل این نامه سر گشاده به شرح ذیل می باشد :


ریاست محترم دانشگاه تهران جناب آقای فرهاد رهبر ، متاسفانه با تنگ نظری های شما و دوستانتان استاد عزیزمان دکتر سیف زاده استاد محبوب دانشجویان این دانشکده در روزهای اخیر اتاق مخصوص خود را در ساختمان جدید دانشکده حقوق تحویل داده و عملا بازنشسته شده اند. متاسفانه بخشی از مدیریت متحجر دانشکده حقوق و علوم سیاسی در چند ماه گذشته دست به اقداماتی زده اند که باعث افزایش فشار بر اساتید و دانشجویان این دانشکده شده و حداقل آزادی های مشروع و قانونی را از آنها سلب نموده است، که اخراج دکتر سیف زاده که فی الواقع یکی از سرمایه های علوم انسانی در کشورمان می باشد این تنگ نظری ها و تحجرها را تکمیل نمود

جناب آقای فرهاد رهبر ! بزرگترین سرمایه دانشگاه تهران وجود اساتید با دانش و کارآمدی است که در طول سالهای تاسیس دانشگاه تهران باعث برتری این دانشگاه در کشور بوده است اما در چند سال اخیر متاسفانه با سیاستهای سلیقه ای و جناحی این سرمایه در حال نابودی بوده که این برخوردهای سلیقه ای و سیاست زده به ساحت دانشگاه عواقب جبران ناپذیری برای کشور خواهد داشت.
ما دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که دغدغه ای جز اعتلای نام دانشگاه تهران و کشور عزیزمان ایران نداریم از شما مصرانه می خواهیم با اقدامی تاریخی، یعنی بازگرداندن جناب دکتر سیف زاده به دانشکده حرکت اصلاحی خود را برای بازگرداندن اعتماد دانشجویان که در این مدت بیش از گذشته اکثریت آنها نسبت به شما و دوستانتان بدبین شده اند آغاز نمائید و در غیر این صورت منتظر باشید که در روزی نه چندان دور در پیشگاه ملت ایران پاسخگوی این دست از اقدامات خود و دوستانتان باشید.

جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشکده حقوق دانشگاه تهران

گفتنی است طی سالهای اخیر و بویژه ماههای بعد از انتخابات ریاست جمهوری، طیف وسیعی از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، مشمول اخراج و تصفیه و بازنشستگی اجباری شدن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر