به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

فرانسه از برنامه خروج آمریکا از افغانستان پیروی می‌کند

بی بی سی 
نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه برنامه مربوط به مراحل خروج ۴۰۰۰ نیروی نظامی این کشور از افغانستان را اعلام کرد. در بیانیه رئیس جمهور فرانسه آمده است که این کشور از برنامه زمانی اعلام‌شده توسط باراک اوباما، رئیس................

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه برنامه مربوط به مراحل خروج ۴۰۰۰ نیروی نظامی این کشور از افغانستان را اعلام کرد.
در بیانیه رئیس جمهور فرانسه آمده است که این کشور از برنامه زمانی اعلام‌شده توسط باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تبعیت می‌کند.
آقای اوباما ساعاتی پیش از این گفته بود که ۱۰ هزار نیروی نظامی ایالات متحده تا پایان سال جاری میلادی و ۲۳ هزار نیروی دیگر تا آخر سپتامبر سال ۲۰۱۲ افغانستان را ترک خواهند کرد.
حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان از این تصمیم استقبال کرده، اما طالبان با "نمادین" خواندن این حرکت بر ادامه نبرد با نیروهای خارجی تا ترک کامل افغانستان تاکید کرده اند.
بعد از خروج ۳۳ هزار نظامی آمریکایی از افغانستان، دست کم ۶۸ هزار نیروی دیگر در این کشور خواهند ماند. مطابق برنامه، نیروهای باقی مانده با آماده شدن نیروهای افغان برای به دست گرفتن امنیت این کشور تا پایان سال ۲۰۱۳ این کشور را ترک خواهند کرد.
شماری از فرماندهان ارشد نظامی و رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا خواهان ادامه حضور گسترده نظامیان برای ثبات بخشیدن به دستاوردهای اخیر در برابر طالبان بودند.
آمریکا ده سال است درگیر جنگ در افغانستان است که هفته ای دو میلیارد دلار هزینه دارد.
به همین علت ادامه حضور نظامی در افغانستان نارضایتی‌هایی را به همراه داشته و ۲۷ سناتور آمریکایی به تازگی در نامه‌ای خطاب به آقای اوباما خواهان تسریع در خروج از این کشور شدند.

دنباله‌روی از آمریکا

بیانیه آقای سارکوزی با فاصله کوتاهی بعد از اعلام برنامه عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی توسط آقای اوباما و بعد از تماس تلفنی این دو رئیس جمهور منتشر شد.
به گفته رییس جمهور فرانسه، عقب نشینی حدود ۴ هزار نیروی نظامی این کشور که در ماه آینده آغاز می‌شود، "با روندی متناسب و طبق برنامه زمانی مشابه جدول زمانی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی انجام خواهد شد."
رئیس جمهور فرانسه در بیانیه خود "تاکید کرد که فرانسه نگاهی همسان به برآوردها و اهداف آمریکا دارد و از تصمیم اعلام شده توسط آقای اوباما خوشنود است."
وزارت دفاع افغانستان از تصمیم آمریکا برای خروج سربازانش از این کشور استقبال کرده است.
سخنگوی این وزارتخانه گفت کابل از "تلاش‌ها و فداکاری‌های" نیروهای خارجی تقدیر می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر