به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۲, پنجشنبه

بلیط مترو ۳۰۰ تومان شد

سحام
مهدی چمران(رئیس شورای اسلامی شهرتهران) امروز(۲۹ خرداد) در سخنان پیش از دستورش با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص تغییر نرخ کرایه‌های حمل ونقل در پایان سیصد و هشتاد و چهارمین جلسه خود، تصریح کرد: نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته نسبت به نرخ‌های مصوب شورا کاهش یافته است. رئیس شورای اسلامی شهر تهران به روند انجام شده برای نرخ کرایه‌ها اشاره و تصریح کرد: پس از تصویب نرخ...........

مهدی چمران(رئیس شورای اسلامی شهرتهران) امروز(۲۹ خرداد) در سخنان پیش از دستورش با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص تغییر نرخ کرایه‌های حمل ونقل در پایان سیصد و هشتاد و چهارمین جلسه خود، تصریح کرد: نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته نسبت به نرخ‌های مصوب شورا کاهش یافته است. رئیس شورای اسلامی شهر تهران به روند انجام شده برای نرخ کرایه‌ها اشاره و تصریح کرد: پس از تصویب نرخ کرایه‌ها، مصوبه برای فرماندار و وزیر کشور ارسال شد که مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفت و اجرایی نشد، ولی با برگزاری جلساتی متعدد و در نهایت در ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها نرخ‌های جدید مورد توافق قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهرتهران، ادامه داد: برای تصمیم‌گیری نهایی مسوولین مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به همراه مسوولان وزارت کشور محاسبات خود برای هزینه‌ها و نرخ‌های حمل‌ونقل عمومی را ارائه کردند که مشخص شد هزینه‌های محاسبه شده بسیار نزدیک به هم بودند.
وی در تشریح نرخ‌های محاسبه شده با بیان اینکه هر ۷ کیلومتر تردد اتوبوس یک مسیر محاسبه شده است، گفت: براساس محاسبات انجام شده هزینه جاری هر مسیر اتوبوس بدون درنظر گرفتن استهلاک آن ۲۱۰ تومان است که سهم هر مسافر۷۰ تومان می‌شود این درحالی است که درحال حاضر از هر نفر ۲۵ تومان دریافت می‌شود و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ جدید اتوبوس‌های شرکت واحد را۴۲۰ ریال و افزایش نرخ تعدادی از خطوط اتوبوس‌های خصوصی را۲۵۰ ریال تصویب کرده است و برای تاکسی‌ها هم در سال جدید طبق افزایش هر ساله ۱۵% نرخ آخرسال ۸۹ افزوده شده است.
وی با بیان اینکه تنها درصد کمی از مسافران مترو از بلیت‌های تک سفره استفاده می‌کنند، گفت: برای تشویق مردم به استفاده از بلیت‌های چند سفره و کارت‌های اعتباری و مدت‌دار نرخ بلیت تک سفره با کاهش۵۰ تومانی نسبت به ۱۰۰ تومان افزایش مصوب شده به ۳۰۰ تومان می‌رسد.
وی با تاکید براینکه بلیت ۲ سفره تغییر نرخ نخواهد داشت، درخصوص بلیت‌های چند سفره کارت‌های اعتباری و مدت دار؛ اعلام کرد: این بلیت‌ها و کارت‌ها تنها در حدود ۱۶ تومان به‌صورت متوسط افزایش یافته است.
حمزه شکیب ـ رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهرتهران ـ با اشاره به حجم ۵ درصدی کارت‌های منزلت، پیشنهادی در قالب تغییر محل تامین اعتبار این کارت‌ها ارائه کرد.
رئیس شورای اسلامی شهرتهران نیز در همین خصوص در قالب پیشنهادی، گفت: شهرداری رقم تامین اعتبار را به شورا ارائه کند تا درقالب اصلاح بودجه این رقم تامین شود.
همچنین محمدعلی نجفی ـ عضو شورای اسلامی شهر تهران ـ با اشاره به اینکه بارها از سوی مسوولان شهری زمان اجرای طرح تفصیلی شهر تهران اول فروردین ماه عنوان شده است اما متاسفانه در پی تماس‌های مکرر شهروندان و بررسی‌های به عمل آمده این طرح هنوز بلاتکلیف است،گفت: بهتر است در خصوص طرح تفصیلی و نحوه و زمان اجرای آن توضیحاتی ارائه شود.
چمران هم تصریح کرد: مراحل تصویب و تکمیل طرح تفصیلی به تلاش فراوان تهیه شده و به تصویب رسید و در نهایت در کمیسیون ماده ۵ بررسی و تصویب نهایی شود.
وی به پیگیری معاونت شهرسازی و اصرار بر اجرای آن تاکید کرد و گفت: اصلاحات کمیسیون ماده ۵ به مراحل پایانی رسیده و در اولین جلسه آتی این اصلاحات برای تصویب نهایی آورده خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در حال حاضر بسیاری از مفاد اصولی و اساسی طرح تفصیلی در حال اجراست؛ ضمن اینکه هر موضوعی که به کمیسیون ماده ۵ آورده می‌شود براساس طرح تفصیلی بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.
چمران همچنین اظهارکرد: پیش از این مقرر شده بود که طرح تفصیلی پس از پیاده شدن بر روی نقشه GIS اجرا شود و برای به اجرا درآوردن سریعتر این طرح قرار شد که مسئولین شهرداری دیگر منتظر پیاده سازی طرح بر روی نقشه نمانده و در کنار اجرای طرح تفصیلی به تکمیل این پروژه بپردازند وهر چه زودتر در فضای الکترونیک و GIS هم آماده شود تا همه مردم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
به گزارش ایلنا، همچنین در این جلسه لایحه اصلاح بند یک ماده دوازدهم از اساسنامه سازمان عمران امور مناطق و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران پس از بحث و بررسی به تصویب اعضای شورای شهر نرسید و بنابراین اساسنامه مصوب ملاک عمل شهرداری خواهد بود. براساس اساسنامه مصوب در ترکیب هیات مدیره این سازمان‌ها معاون شهرداری تهران (به انتخاب شهردار تهران) می‌تواند به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شود، که در لایحه جدید ، شهرداری درخواست داشت علاوه بر معاون، قائم مقام وی نیز بتواند به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شود که این درخواست مورد تائید اعضای شورای شهر واقع نشد.
خسرو دانشجوـ سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ـ به دلیل نوپا بودن سازمان عمرانی امور مناطق و بالا بودن اهمیت کار این سازمان و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در جریان بررسی این لایحه با اشاره به اهمیت وظایف سازمان املاک شهرداری تهران و برخی دیگراز سازمان‌ها، اظهارکرد: به دلیل اهمیت کار و بالا بودن حجم مراودات ریالی برخی از سازمان‌ها از جمله سازمان املاک نیاز است که یک عضو ناظر از طرف شورا در آن سازمان وجود داشته باشد تا بتواند به طور مستقیم برکارها نظارت داشته باشد چرا که این کار منع قانونی هم ندارد.
چمران نیز در این باره تاکید کرد: سازمانهای را که نیاز است عضو ناظر شورا در آنها حضور داشته باشند دسته بندی خواهیم کرد و در جلسات آینده پس از معرفی افراد ناظر آن را به تصویب خواهیم رساند.
گفتنی است؛ در ادامه جلسه حسابرس قانونی شورای شهر تهران گزارش خود را در مورد عملکرد مالی شهرداری منطقه ۱۵ ارائه کرد.
درپایان این گزارش حسن بیادی ـ نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ـ با اشاره بخش زیادی از این گزارش‌ها که مربوط به عملکرد ضعیف سازمان املاک و مستغلات است، یادآور شد: چرا سازمان املاک و مستغلات پاسخگوی عملکرد خود نیست؛ شورا این مجموعه را به سازمان تبدیل کرد که مشکلات حل شود ولی متاسفانه مشکلات بیشتر شده است.
وی در ادامه برای چندمین بار به نحوه خرید زمین‌های چهاردانگه توسط این سازمان اشاره کرد و افزود: اگر این سازمان پاسخگوی سوالات ما نباشد مجبوریم این موضوع را به صورت سوال از شهرداری مطرح کنیم.
چمران ـ رئیس شورای اسلامی شهرتهران ـ ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب (س)، طلایه دار حادثه عظیم کربلا و شاهد حماسه و شهادت دشت کربلا ابراز امیداوری کرد که تمامی مسلمانان به زیارت وی در دنیا وشفاعت وی در عقبی نائل شوند و در ادامه سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی اشاره کرد و اظهار کرد: دکتر شریعتی متفکر بزرگ و یکی از حامیان انقلاب اسلامی بود که نفوذ زایدالوصفی در بین جوانان و روشنفکران داشت وموجب حرکت انقلابی در بین آنان شد.
رئیس شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به سالروز شهادت زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به دست منافقین نیز،گفت: این عمل با هدف ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن و کینه توزی و دشمنی میان آنان و ایجاد نابسامانی و ناامنی در کشور صورت گرفت که به لطف الهی همه این توطئه ها خنثی شده است.
چمران تاکید کرد: همانند گذشته، با اتفاق، همدلی و اعتماد مسلمانان و مردم کشور تمامی این توطئه‌ها خنثی شده و خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر