به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

«جدایی نادر از سیمین»؛ فیلم برگزیده جشنواره‌ سیدنی

مردمک
فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی که در بخش مسابقه جشنواره فیلم سیدنی استرالیا شرکت داشت توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره‌ را به خود اختصاص دهد. به گزارش روزنامه «هرالد سان» چاپ استرالیا، هیئت داوران جشنواره‌ بین المللی فیلم «سیدنی»، فیلم «جدایی نادر از سیمین» را به عنوان بهترین فیلم این جشنواره معرفی کرد. اصغر فرهادی در این جشنواره توانست رقبای بزرگی از جمله ترنس مالیک سازنده فیلم.................


فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی که در بخش مسابقه جشنواره فیلم سیدنی استرالیا شرکت داشت توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره‌ را به خود اختصاص دهد.
به گزارش روزنامه «هرالد سان» چاپ استرالیا، هیئت داوران جشنواره‌ بین المللی فیلم «سیدنی»، فیلم «جدایی نادر از سیمین» را به عنوان بهترین فیلم این جشنواره معرفی کرد.
اصغر فرهادی در این جشنواره توانست رقبای بزرگی از جمله ترنس مالیک سازنده فیلم «درخت زندگی» (برنده نخل طلای کن امسال) را شکست دهد و جایزه نقدی شصت هزار دلاری این جشنواره را از آن خود کند.
«جدایی نادر از سیمین»، پیش از این برنده‌ خرس طلای جشنواره فیلم برلین شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین کارگردانی را نصیب اصغر فرهادی در جشنواره فیلم فجر سال گذشته کرد.
«جدایی نادر از سیمین» درامی خانوادگی درباره یک زوج جوان طبقه متوسط است که به خاطر تصمیم زن برای مهاجرت از ایران، کارشان به جدایی می‌کشد.
جشنواره فیلم سیدنی که از هشتم تا نوزدهم ژوئن برگزار شد، امسال میزبان ۷۵ فیلم بلند، ۳۹ فیلم مستند و ۳۴ فیلم کوتاه از ۴۲ کشور جهان بود.
در فیلم «جدایی نادر از سیمین»، لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی و مریلا زارعی بازی می‌کنند.
چن کایگه، سینماگر برجسته چینی،  که ریاست هیئت داوران این جشنواره را به عهده داشت، فیلم فرهادی را «اثری شجاعانه» که خوب اجرا شده توصیف کرد. چن کایگه گفت: این فیلم به لایه‌های زیرین روابط بین زنان و مردان در ایران توجه کرده و پرسش‌هایی را درباره آزادی، قانون، و خانواده مطرح می‌کند.
به گزارش هرالد سان، اصغر فرهادی خود نتوانست در این جشنواره شرکت کند اما پیامی به جشنواره فرستاد که کلر استوارت مدیر جشنواره سیدنی، آن را قرائت کرد.
در این جشنواره همچنین از فیلم مصری «قاهره ۶۷۸» ساخته محمد دیاب که درباره آزار جنسی زنان در مصر است، تقدیر به عمل آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر