به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

مرگ هدی صابر راه گشای فرداست

هسته مرکزی ائتلاف 25 بهمن در بیانیه ای با تسلیت شهادت هدی صابر آورده است: ستاره ای دیگر خاموش شد تا شاید، این خبر ما را متوجه نورافشانی هایش کند. شاید در روزگاری که دست ها بسته و قلم ها شکسته اند، اینچنین مرگی راه گشای فردا باشد. در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار جرس قرار گرفت،..................... 
هسته مرکزی ائتلاف 25 بهمن در بیانیه ای با تسلیت شهادت هدی صابر آورده است: ستاره ای دیگر خاموش شد تا شاید، این خبر ما را متوجه نورافشانی هایش کند. شاید در روزگاری که دست ها بسته و قلم ها شکسته اند، اینچنین مرگی راه گشای فردا باشد.


در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار جرس قرار گرفت، آمده است: می گویند سحابی ها محل تولد ستاره هایند و گویا ستارهِ هدی پس از آن خاموش شده است. 


رضا هدی صابر شاهدی دیگر شد. از چه بگوییم ...روایتی تلخ تر و در عین حال باشکوتر از این برای پایان یک انسان نمی تواند رقم بخورد. آنچه برای ما ماند حسرت است.حسرت به ارج نَنهادن چنین انسانی و نشناختنش. ستاره ها اگر خاموش شوند، اما تا صده ها نور افشانی می کنند. که نه شاید فرسنگ ها فاصله ما دلیل آن باشد. دیر کشف می کنیم و دیر می بینیم...دیر میبینیم ، انسان هایی را که در همین روزگار پیچیده ، با تمامی دردسرهایش قدم را فراتر از روزمرگی های معمول می گذارند و در پی گشایش راهی هستند. 
گشایش راه ، از قلم زدن برای شناخت ستاره های گذشتهِ آسمانِ ایران گرفته تا نورافشانی در سیستان و بلوچستان.
ستاره هدی خاموش شد تا شاید، این خبر ما را متوجه نورافشانی هایش کند. شاید در روزگاری که دست ها بسته و قلم ها شکسته اند، اینچنین مرگی راه گشای فردا باشد. 
ما را چه شده؟


روزگار تلخی است

همچنین این تشکل در بیانیه دیگری، با اشاره به اتفاقات ده روز گذشته، شهادت هاله سحابی و جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم آورده است: "اگرمسلمانی از شنیدن این خبر بمیرد، نه تنها بر او ملامتی نیست، که سزاوار است بمیرد"
این جمله برای بسیاری از مردمان ما آشناست. مسلمانان و بویژه  شیعیان به گوینده این سخن ارج می نهند .  هموطنان و جهانیانی نیز که پیرو مرام و مذهبی دیگرند  و انسانیتِ انسان را ملاک خود قرار داده اند. با شنیدن این جمله ،  انسانیتِ این انسان بزرگ را می ستایند.


در ایران روزگار تلخی برقرارست، ده روزی می گذرد که حوادثی یکی پس از دیگری دردناک تر و سهمگین تر روی داده است. جزئیات حوادث از زبان های بسیاری نقل شده و دوربین های نهاد های امنیتی نیز برای قضاوت آنها وجود دارند.برخی از ما نیز در حوادث این چند روز حضور داشته ایم و شهادت می دهیم ؛
ما شهادت می هیم ، به حرمت های ازدست رفته . به حق های پایمال شده . به برهم زدن مراسم ترحیمِ انسانی از میان هموطنانمان.
ما شهادت می دهیم؛ بی هیچ شعار و عملی خارج از عرفِ مراسمِ مذهبی ، انسان هایی مورد ضرب و شتم واقع شدند.ما شهادت میدهیم خانواده ای که داغدار عزیزش بود  با دخالت نیروهای امنیتی مراسمِشان برهم زده شد و به بدترین وجه مورد آزار و اذیت قرار گرفتند . ما شهادت می دهیم زنان و مردانی به جرم گریه و یا تلاوت حمد و سوره و فریاد لااله الالله بازداشت شدند و بسیاری تنها به صرف حضور در مراسم های ترحیم عزت الله سحابی رنج دیدند.

 
ما شهادت می دهیم چنان برخوردی کردند که ناله ها و اشک ها در سینه حبس شده بود ، اما روزی دامن گیرشان خواهد شد. عمق و گستردگی ظلم های رفته پنهان مانده و اما رسم پیوسته تاریخ بوده که سرانجام آشکار می شود...گرچه ما چنین وحشیت و سرکوبی را تا به امروز نه دیده و نه شنیده بودیم.
از هر وجدان بیداری می خواهیم برای حفظ کرامت انسانی و پاسداشت حرمت ها از دست رفته ، سخنی بگوید و قدمی بردارد و نوری در تاریکی های امروز این خاک روشن کند.از مراجع، علما و هر وجدان بیداری.... 
امروز یکایک ما در معرض امتحانی بزرگ قرار گرفته ایم.... 
چه می کنیم؟ لعنت می فرستیم؟ سر به زیر فرو می بریم؟یا چراغی روشن می کنیم؟

 
هسته مرکزی ائتلاف 25 بهمن
*جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد های :
تهران مرکز
علوم و تحقیقات (تهران)
تهران جنوب
*انجمن اسلامی سبز دانشگاه تهران شرق 
*گروه رسا(راه سبز امید)
* دانشجویان سبز دانشگاه اشرفی اصفهانی
*جمعی از دانشجویان دانشگاه شیخ بهایی اصفهان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر