به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۵, یکشنبه

روزه سیاسی فعالان سبز تبریز

در ادامه اعلام حمایت ها از اعتصاب غذایِ اعتراضیِ زندانیان سیاسی، جمعی از فعالان سیاسی تبریز، طی بیانیه ای که از قبل منتشر کرده بودند، دست به روزه سیاسی زده و اولین افطاری سبز خود را، پس از اعلام سه روز روزه سیاسی برگزار کردند.  بنا به گزارش های رسیده به جرس، در پی اعلام روزه.....................

در ادامه اعلام حمایت ها از اعتصاب غذایِ اعتراضیِ زندانیان سیاسی، جمعی از فعالان سیاسی تبریز، طی بیانیه ای که از قبل منتشر کرده بودند، دست به روزه سیاسی زده و اولین افطاری سبز خود را، پس از اعلام سه روز روزه سیاسی برگزار کردند.

بنا به گزارش های رسیده به جرس، در پی اعلام روزه سیاسی سه روزه توسط فعالن سیاسی تبریز- که در جهت اعلام همبستگی و حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی برگزار شد- شامگاه جمعه تعدادی از جوانان اصلاح طلب تبریزی، فعالین ملی مذهبی،‌ فعالین دانشجویی و دیگر طیف های سیاسی شهر، اولین افطاری سبز را برگزار کردند .

در این مراسم که در نقاط مختلف شهر و در پارک ها و مکان های عمومی برگزار شد،‌ بیش از ١۵۰ نفر در گروه های ده تا پانزده نفری پای سفره های افطاری نشسته و ضمن پاسداشت نام و خاطره هدی صابر و هاله سحابی ،‌ برای آزادی زندانیان سیاسی و سلامتی ایشان دعا کردند .


در پایان مراسم افطاری،‌ گروه ها و فعالین سیاسی اعلام کردند طبق برنامه قبلی روزهای شنبه و یکشنبه نیز برنامه افطاری گروهی برگزار خواهند کرد.

در همین حال جمعی دیگر از فعالین سیاسی تبریز نیز نسبت به حضور در این مراسم در روزهای شنبه و یکشنبه اعلام آمادگی کرده اند .

پیش از این،‌ فعالین سیاسی تبریز طی بیانیه ای اعلام کرده بودند که روزهای جمعه ،‌ شنبه و یکشنبه برای حمایت از زندانیان اعتصاب غذا کننده زندان اوین و رجائی شهر ،‌ روزه سیاسی خواهند گرفت .

در بیانیه اعلام روزه سیاسی این فعالان آمده بود "حال که شاهدان زنده شهادت هدی صابر،‌ زندانیان سر افراز جنبش سیاسی سبز ایران، ‌در زندان ها خود را با غم و اندوه ملت ایران شریک دانسته و دست به چنین رشادت و از خود گذشتگی زده اند ،‌ از این رو ما نیز بعنوان جمعی از فعالین سیاسی تبریز ،‌ روزهای جمعه ،‌ شنبه و یکشنبه ( سوم و چهارم و پنجم تیرماه ) را بمدت سه روز، روزه سیاسی خواهیم گرفت. دعا برای آزادی زندانیان سیاسی و‌ سلامتی اعتصاب کنندگان نور بخش محافل افطاری مان خواهد بود."

این فعالان تبریزی، خطاب به زندانیان سیاسیِ اعتصابی خاطرنشان کرده بودند "ضمن تجلیل و ارج نهادن به مقاومت و ایثار زندانیان اعتصاب کننده،‌ بار دیگر از ایشان تقاضا داریم به اعتصاب غذای خود پایان داده و دل تمامی ‌فعالین سیاسی ،‌ خانواده های زندانیان سیاسی و عموم مردم را شاد کرده و ادامه راه را به ما واگذار نمایند ."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر