به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

ورود تانک های حکومتی سوریه به شهرمرزی«بدامه» و آتش زدن خانه های مردم

جرس
در ادامه سرکوب و کشتار مردم آزادیخواه سوریه توسط قوای حکومتی و حامیان حزب بعث، ارتش سوریه با تانک و نفربر وارد شهر «بدامه» در شمال این کشور شده‌ و ضمن حمله به مردم و زنان و جوانان معترض، صدها نفر را به صورت فله ای بازداشت کرده و مورد ضرب.....................

در ادامه سرکوب و کشتار مردم آزادیخواه سوریه توسط قوای حکومتی و حامیان حزب بعث، ارتش سوریه با تانک و نفربر وارد شهر «بدامه» در شمال این کشور شده‌ و ضمن حمله به مردم و زنان و جوانان معترض، صدها نفر را به صورت فله ای بازداشت کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند و شهر را به آتش کشیدند.
این درحالیست که بالغ بر یازده هزار تن از شهروندان سوری در طول هفته گذشته برای فرار از سرکوب و کشتار حکومت، به مناطق مرزی با ترکیه و همچنین خاک آن کشور پناه برده اند.

فعالان سوری و حقوق بشری گفته بودند که شهر بدامه که امروز در معرض حملۀ حکومت قرار گرفت؛ محل ارسال آذوقه و مایحتاج پناهجویان در منطقه مرزی بود و سربازان ارتش از بامداد شنبه صبح وارد این شهر شده و به تیراندازی و آتش زدن ساختمان ها مشغول شدند.

ساریه حمودا، یکی از ساکنان این شهر که به وکالت اشتغال دارد گفت به چشم خود دیده است که ۹ تانک، ۱۰ نفربر زرهی، ۲۰ جیپ و ۱۰ اتوبوس نظامی ساعت ۷ صبح وارد شهر شدند و شاهد به آتش کشیده شدن چند خانه به وسیله نیروهای حکومت بوده است.

بدامه در نزدیکی شهر جسر الشغور قرار دارد که در حمله اخیر ارتش سوریه به کنترل هواداران حکومت درآمد.

هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه ایالات متحده روز شنبه در مقاله ای که در روزنامه عرب زبان الشرق الاوسط منتشر کرد به حکومت سوریه هشدار داد که کاربرد خشونت مانع از تغییر در این کشور نخواهد شد.
به نوشته خانم کلینتون "ادامه وحشیگری ممکن است (به بشار اسد) اجازه دهد که تغییر در سوریه را به عقب بیندازد ولی این روند را معکوس نخواهد کرد."

سازمان ملل متحد تعداد تلفات ناآرامی های سه ماه گذشته در سوریه را ۱۱۰۰ نفر اعلام کرده است .

همزمان با شدت یابی اعتراضات در سوریه و کشتار و سرکوب معترضان توسط قوای حکومتی و همچنین آوارگی هزاران تن از مردم آن کشور به ترکیه، دبیرکل سازمان ملل با انتقاد شدید از بشار اسد از او خواسته است مسائل را از راه های صلح‌آمیز حل کند.

گفتنی است در حالی که ترکیه آشکارا از رژیم بشار اسد انتقاد و سیاست سرکوب خشن این رژیم را نکوهش می‌کند و بشار اسد را به انجام اصلاحات فوری فرامی‌خواند، جمهوری اسلامی آشکارا از سیاست سرکوب مردم سوریه توسط دولت این کشور پشتیبانی می‌کند. در هفته‌های گذشته بارها از طرف محافل بین‌المللی به جمهوری اسلامی انتقاد شد که به رژیم سوریه در سرکوب مخالفان یاری می‌رساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر