به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۲۵, چهارشنبه

سوریه در راه فاجعه انسانی؛ هشت هزار نفر در کمپهای مرزی با ترکیه اسکان یافتند

جرس
در حالیکه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی سوریه، کماکان در حال سرکوب و کشتار معترضین شهر جسرالشُغور در شمال غربی آن کشور بوده و دیگر گزارش ها نیز حاکی از عملیات گسترده نیروهای دولتی علیه معترضان در شمال کشور در روز سه‌شنبه................... 
در حالیکه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی سوریه، کماکان در حال سرکوب و کشتار معترضین شهر جسرالشُغور در شمال غربی آن کشور بوده و دیگر گزارش ها نیز حاکی از عملیات گسترده نیروهای دولتی علیه معترضان در شمال کشور در روز سه‌شنبه چهاردهم ژوئن می باشد، مقامات ترکیه از فرار هزاران تن از مردم سوریه به آن کشور و اسکان بالغ بر ۸٬۵۳۸ نفر که بسیاری از آنها زنان و کودکان و افراد سالخوده هستند در چادرهای مرزی خبر داده اند.

این درحالیست که طبق آخرین گزارش ها، شامگاه سه شنبه نیروهای بشار اسد با تانک وارد شهرهای مختلف استان ادلب شده و گروهی دیگر را کشته و زخمی کردند و شاهدان عینی می گویند که ارتش بعث، استراتژی "زمین سوزی" را در پیش گرفته و خانه ها و زمین های شهروندانی که فرار می کنند را آتش می زند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با وجود سرکوب خشونت‌بار اعتراضات در سوریه، راهپیمایی‌ها علیه بشار اسد، شامگاه سه‌شنبه نیز در شهرهای مختلف سوریه ازجمله در حلب، درعا، حمص و دمشق ادامه یافت.

بر اساس این گزارش، با وجودی که در پی ادامه سیل ورود پناهندگان از سوریه به ترکیه، انتقادهای بین‌المللی به سرکوب‌ها توسط دولت بشار اسد شدت گرفته و همزمان آمار کشته های معترضان از يک هزار و ۳۰۰ تن فراتر رفته، اما مخالفت روسیه و چین با محکوم شدن بشار اسد باعث شده‌است که صدور قطعنامه علیه وی از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم‌چنان در بن‌بست بماند.

پناهندگانی که از سوریه به ترکیه گریخته اند، به خبرگزاری‌ها می‌گویند که در عملیات استان ادلب، شمار نظامیانی که به صف معترضان می‌پیوندند رو به افزایش است و این نظامیان می‌کوشند از شهروندان این استان علیه حملات دولتی محافظت کنند.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که در پی آغاز تظاهرات تازه در منطقه دیرالزور واقع در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق، ارتش سوریه با تانک‌های خود وارد این منطقه شده‌است.

مقام‌های ترکیه می‌گویند که دوشنبه شب با عبور حدود دو هزار نفر دیگر از مرز سوریه با ترکیه، شمار پناهندگان سوری در این کشور هم‌اینک به ۸٬۵۳۸ نفر رسیده‌است.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه که از دوستان نزدیک بشار اسد به‌ شمار می‌آید، روز جمعه در شدیدترین واکنش خود به سرکوب‌های سوریه گفت: "متأسفانه آنها رفتاری انسانی ندارند."

حوادث سوریه مانند دو سال پیش ایران است

دولت آمریکا شامگاه سه شنبه سرکوبهای سوریه را "سبعانه" خوانده و بار دیگر از دولت اسد خواسته است تا از خشونت علیه معترضان خودداری کند.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه بار دیگر مقامات جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از "حملات شریرانه" دولت سوریه به معترضان کرده و در بیانیه ای نوشت: "ایران از حملات شریرانه رژیم اسد به معترضان مسالمت جو و اقدامات نظامی علیه شهرهای سوریه حمایت می کند."

او گفت: "دو سال قبل در چنین هفته ای، شهروندان ایران با این امید که می توانند حقوق دموکراتیک خود را طلب کنند پای صندوق های رای رفتند. وقتی مردم برای بیان آرزوهایشان دست بلند کردند، دولت با سرکوب بی رحمانه به آن پاسخ داد. دو سال بعد، آن سرکوب ادامه دارد."

بنابه گزارش ها اعتراضات سوریه در اواسط ماه مارس در پی بازداشت و شکنجه ۱۵ کودک و بزرگسال که به نوشتن شعارهای ضدرژیم بر دیوارهای شهر درعا متهم بودند شروع شد.

آژانس کودکان سازمان ملل، یونیسف، گفته است که حداقل ۳۰ کودک در قیام علیه حکومت ۴۰ ساله خانواده اسد به ضرب گلوله کشته شده اند.

کلینتون همچنین حمزه الخطیب پسربچه ۱۳ ساله سوری را که بر اثر ضرب و شتم ماموران کشته شده است با ندا آقا سلطان، از جانباختگان حوادث بعد از انتخابات دو سال پیش ایران مقایسه کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر